bestaat er zoiets als "vloeibaar" plastic om wat hard opdroogt en een harde toplaag vormt?

Weet iemand of er iets bestaat als vloeibaar plastic?

Ik wil een aantal 3d geprinte objecten proberen hier mee af te werken voor een meer PVC look. Het idee is dat er een dun laagje achterblijft op het materiaal en dit een harde toplaag gaat vormen.

Dan zou ik voor Epoxy gaan...
Droogt bij de meeste varianten doorzichtig op en is dun op te brengen met goede vullende eigenschappen.

Als je een 30 minuten variant neemt is de epoxy sterker dan het geprinte object ;-)

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Eris ook: plastic dip.

Wordt niet super hard, meer een laag taai rubber.
Maar is wel best sterk.

zoek maar is ervaringen op you tube.
Wil je dat het echt hard is dan is epoxy inderdaad ook een optie.

Plasti-dip laat geen harde toplaag na zoals de TS graag wil...

Das gewoon redelijk zacht rubber als het uitgehard is , terwijl epoxy wel keihard wordt.

Heb zelf zowel een spuitbus als een blikje Plasti-dip...

Als dat binnen de vraagstelling van de TS had gepast had ik het wel aangeraden ;-)

Hij geeft specifiek aan dat het is om iets af te werken en er een harde toplaag moet ontstaan.....

Plasti-dip is mooi spul , maar een harde toplaag krijg je er niet mee.

Als dat binnen de vraagstelling van de TS had gepast had ik het wel aangeraden ;-)

Hij geeft specifiek aan dat het is om iets af te werken en er een harde toplaag moet ontstaan.....

Plasti-dip is mooi spul , maar een harde toplaag krijg je er niet mee.

Waarom ga jij zo in de verdediging? Ik geef slechts een optie..., net als jij...
Hij wil ook een pvc look en vraagt naar vloeibaar plastic, wil je dat in gelijke kleur dan is plasti dip spray een leuke optie, hoe belangrijk de sterkte van de toplaag moet zijn kan ie zelf afwegen.

Oke, dus als jij antwoord geeft heb jij alle opties van de wereld afgewogen.
En hoeft niemand meer te reageren want jij weet alle mogelijkheden.... Beetje raar:rolleyes:

Thanks heren voor de tips!
Dat rubber klinkt inderdaad als te zacht, er moet echt een harde toplaag.

Ik heb ook zelf niet echt een kant en klaar oplossing gevonden.
Een combinatie van lijm CA dik met zwarte verf hierdoor gemengd lijkt me nog een goede optie of eventueel epoxy dat zal wat testen moeten uitwijzen.

Welk materiaal is je 3D object? De poeder-3D printers, daarvan gaat het object vaak al in een epoxybad ivm de sterkte.

shapeways white strong and flexible, is porreus.
Ik ga dit drenken in een epoxy of CA mix weet het nog niet helemaal en gooi dr vloeibare zwarte verf doorheen.

G4 is een PU hars die veel voor houten scheepsmodellen wordt gebruikt. Werkt als porieënvuller en geeft een keihard oppervlak.

Groet,

Ad Bakker

Hoewel ik ook graag met epoxy werk is een eenvoudiger oplossing PU lak.
Glitsa vloerlak is bij iedere bouwmarkt te koop in mat of glans en heel makkelijk te verwerken.
En droogt echt keihard op.

Succes Willem

PU lak inderdaad, of PU giethars, maar dan moe je snel zijn en heb je wellicht wat druipers.
Maar pas op: PU is niet keihard, dat is net de reden om PU lak te gebruiken. Wel polijstbaar.
Je geprint stuk kun je ook polijsten trouwens.

Weet trouwens niet wat de hechting op het polyamide zal zijn. Wss redelijk goed gezien poreus, maar voor industriële toepassingen wordt hierop eerst een geschikte primer gelegd.

Ja maar als lak is die variant normaal niet keihard. G4 en G8 dienen op zich niet als afwerkingslak, enfin, niet uitwisselbaar met wat je krijgt als je PU lak koopt.
What's in a name...

Back