Wat is de beste 1080p@60fps camera die av-out kan geven terwijl hij aan het recorden is? Ik zag dat de Xiaomi Yi (70€) dit kan doen maar die beeldkwaliteit vind ik echt tsja belabberd en smudged/uitgeveegd vergeleken met de H9 om het zomaar te zeggen. Ik wil heel graag de Eken H9 (45€) en ik heb hem al besteld gisteren omdat die beeldkwaliteit super scherp en kleurrijk is en dat ding is ook nog eens heel goedkoop maar ik begrijp dat dat ding dus geen av-out ondersteund. En ja ik wil toch met 2 camera's meekijken, 1tje direct om live mee te kijken voor de controle en 1 om mee te kijken met wat je filmt. Dus ja ik ga die Eken H9 bestelling denk ik snel even op pauze zetten, misschien is er iets beters. Al hoewel ik het betwijfel voor die prijsklasse dus misschien moet ik het toch maar doen dan. Of toch voor de Yi gaan. Of de H9? Heeft er iemand tips? Welke vinden jullie beter? Thanks
Zal nog even voor en nadelen op een rijtje zetten Eken H9 http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_234672.html Prijs: €45,00 1080p @ 60fps en zelfs 4K al hoewel de framerate daar wel nutteloos is Hele scherpe beeldkwaliteit en mooie kleuren Geen bevestigde mogelijkheid voor av-out while recording. Misschien kan dit wel, kan het nergens vinden alleen. Verkrijgbaar in mooie kleuren en komen veel asecoires bij Xiaomi Yi http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_153557.html Prijs: €70,00 1080p @ 60fps is de max Beeldkwaliteit vind ik persoonlijk wat minder, lijkt wat uitgeveegt. Maar misschien komt dat door youtube? En het lijkt minder scherp dan de Eken H9 Wel bevestigde mogelijkheid voor av-out while recording Alleen verkrijgbaar in wit en groen en er komen zowat geen asecoires bij. Niet eens een waterproof-case dus ja.... zo te zien zit ik een beetje met een dilemma ik denk toch dat ik naar de Eken H9 neig. Misschien moet ik dan gewoon de fpv camera zo afstellen dat die hetzelfde ziet als de action camera?
Ken je de tests van de Brit Techmoan? http://www.techmoan.com/ Die is heel positief over de Xiaomi Yi. Hij doet héél veel action cam tests (en ook dashcam tests) en naar mijn mening doet hij dat heel zorgvuldig. Je kan zijn tests op Youtube vinden, maar hij zegt er ook altijd bij dat op zijn eigen site de kwaliteit pas goed te beoordelen is.
thanks ziet er mooi uit, wel gelijk 90 euro en ik heb denk ik toch liever een action cam aangezien ik hem ook voor andere dingen wil gaan gebruiken (mountainbiken en zo) en een beeldscherm erop is ook wel handig denk ik
ok want wat ik op youtube zie is de xiaomi yi echt lelijk vergeleken met de eken h9 ik zal eens op zijn site kijken
Het enige wat me nu weerhoudt om voor de eken h9 te gaan is dus alleen het gebrek aan av-out. Maar hij is dan wel 25 euro goedkoper dan de xiaomi yi. Dus of dat verschil de doorslag is.. Ik vraag me alleen af hoe erg ik die av-out nodig ga hebben. Het is wel handig als je kan zien wat je filmt. Dus ja is het echt nodig of kan ik ook gewoon de fpv camera misschien naast de camera bevestigen?
Heb je niet genoeg aan Wifi verbinding? Dat heeft altijd vertraging, voor FPV is dat niet zo fijn maar als check voor je film hoeft het geen probleem te zijn. De meeste actioncams hebben vandaag wifi.
Ja hij heeft wifi. Alleen dat stoort volgens mij de zender/ontvanger en ook nog de fpv camera. Ik ben me bewust van de vertraging daarom gebruik ik een andere camera een fpv camera voor het live meekijken. Ik wil alleen ook meekunnen kijken (met vertraging) bij de action camera zodat ik zie wat ik film zegmaar. Dus een totaal van 2 camera's en 2 beeldschermen uiteindelijk dus. Maar wifi stoort volgens mij alles en heeft ook maar een breik van 10 meter of zo toch?
Tja ik moet zeggen daar heb ik helemaal geen ervaring mee... ik zit niet in FPV maar ken toevallig de site van Techmoan en gebruik wel een actioncam aan mijn deltavlieger. Wat het wifi bereik is weet ik niet echt.
Shit, ik ben net te laat met het cancelen. Ziet ernaaruit dat ik dan alsnog de Eken H9 binnen ga krijgen. Lekker handig weer van mij. Ik weet ook nooit wat ik wil. Maar ja, de camera is op zich perfect voor het bedrag, alleen waarschijnlijk dus geen live av-out tijdens het filmen. Maar ja, is geen hele grote ramp. Een mooie camera met alsnog een heleboel extras die in prima beeldkwaliteit filmt, altijd handig denk ik dan Af en toe zou ik willen dat ik niet zo chaotisch was. Maar ja wie weet is er toch nog mogelijkheid voor een live video output tijdens het filmen. Heb wel zoiets gelezen. Misschien konden alleen de oude versies dat niet en de nieuwe versies wel. Maar iemand zei dat je hdmi output had tijdens het filmen dus dan moet je waarschijnlijk een hdmi naar av converter hebben en die dan op een transmitter aansluiten, dan zou het wel kunnen misschien. Ik ga het maar zien tegen die tijd dan
Afgelopen week vergelijkings filmpje gemaakt van mn XiaoMi Yi na wat aanpassingen, ik vind m de moeite waard voor die paar tientjes, ook de live out is na de aanpassingen kwalitatief behoorlijk goed, naar mijn mening zelfs beter dan met voorheen de Gopro Hero3
Wat raar dat die dan op de filmpjes die ik plaatste zo onscherp en dof is vergeleken met de eken h9 maar ja, ik krijg dus al de eken h9 binnen :') was weer net te laat en te chaotisch met even wachten en nadenken voor ik de knoop doorhakte maar de eken h9 is voor het geld echt prachtig, het enige nadeel is dus inderdaad niet de av out tijdens het filmen, maar ja daar heb ik een extra fpv camera voor. Wie weet koop ik op een dag wel een duurdere camera die wel 4k 24fps en ook nog av out kan doen of zo maar dat is voor later als ik erg ervaren ben en het geld ervoor heb
Als je een tweede camera moet kiezen voor audio-uit, dan zou je kunnen kijken naar keychain-camera's. Ervan uitgaande dat de beeldkwaliteit niet essentieel is. Die dingen kosten niet veel en wegen ook niet veel.
ok thanks ja dat is zeker een idee dan maar tegen die tijd haal ik gewoon een goede 4k camera met video out als ik zeker weet dat alles het goed blijft doen
Ik heb de Eken H9 binnengehad en de beeldkwaliteit is idd erg netjes. 1080p@60fps dan. De 4K is schokkerig ivm lage framerate maar dat is toch logisch voor dat bedrag. Alleen snap ik het ding nog niet helemaal, de gebruikshandleiding is erg beperkt zoals je wel gewent bent van chineze dingen. Ik wil zegmaar proberen of er AV-out mogelijk is maar mijn pc herkent het ding niet eens. Dus ik moet echt de sd kaart eruit halen om de filmpjes op de computer te bekijken. Hij heeft wel wifi, ik kan live meekijken met mijn telefoon, maar ik ben bang dat het geen goed idee is om dat te gebruiken als ik hem onder mn drone hang, ivm storen, toch? Straks zorgt de wifi ervoor dat mn quad weer niet reageert