Beste Hobbycity FPV zender/ontvanger

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door extra330, 17 aug 2011.

1. extra330

extra330

Lid geworden:
    16 feb 2009
    Hallo allemaal,

Ik zou graag een keer beginnen met FPV vliegen. Nu zijn er op Hobbycity erg veel verschillende setjes te koop.

Mijn toestel wordt een Swift II (de gewone, dus niet de grote). Welke setje van Hobbycity is dan aan te raden? Of is er een ander merk dat beter is? Budget voor zender+ontvanger+camera is ongeveer €100

Groeten,

Mathijs

2. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Met wat voor een zender vlieg je?

3. Acropilot

Acropilot Guest

ga je dan vliegen met een extern scherm of een videobril? Dan zal je met je 100 euro niet in de buurt komen van FPV vliegen vrees ik...

4. extra330

extra330

Lid geworden:
    16 feb 2009
    Ik heb zowel een 2,4 ghz als een 35 mhz zender tot mijn beschikking. Die €100,- was ook niet voor de complete setup alleen voor camera+zender+ontvanger voor op een Swift II. Wil het eerst met een scherm dat ik al heb proberen, als het bevalt wil ik later een videobril kopen.

5. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Ik zou voor 5,8GHz spul gaan.

6. Acropilot

Acropilot Guest

dan zal de keuze van jou afhangen, 2.4 heeft meer voordelen dan 5.8 maar als je dan op je club wilt vliegen en daar vliegen ze met 2.4 zal je geen videofeed meer hebben.
    Ga je niet op een club vliegen, dan zou ik voor 2.4 gaan. Zelf heb ik een 5.8 ghz gekocht omdat ik juist op de club wil vliegen.

7. extra330

extra330

Lid geworden:
    16 feb 2009
    Laatst bewerkt: 17 aug 2011
  8. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Denk dat je beter eerst een beetje moet gaan lezen, 1000mw is niet de weg ;) .

9. extra330

extra330

Lid geworden:
    16 feb 2009
  10. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Juist, een magnetron aan boord van je vliegtuig.

Koop die troep en je weet zeker dat je alles nog een keer opnieuw kan kopen.

Het 5,8GHz spul is echt stukken beter, zeker het Airwave/Immersion spul:
    600mW 5.8GHz A/V Transmitter [IRC5.8-600MW] - $74.99 : ReadyMadeRC, LLC, Your full service FPV and R/C store!
    Airwave 5.8GHz A/V Receiver [AWRX-668] - $49.95 : ReadyMadeRC, LLC, Your full service FPV and R/C store!

Een keer iets goeds is beter dan eerst iets slechts kopen en dan pas iets goeds.

600mW is eigenlijk al een beetje over de top. Ik neem voor het gemak aan dat je een vergunning hebt :p

11. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Iets meer zelf uitzoeken mbv google en lezen is wel gewenst voordat je over fpv wil gaan nadenken. Denk maar niet dat het stopt nadat je een setje hebt gekocht. Dan was je bijvoorbeeld hier terecht gekomen.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015

Deel Deze Pagina