Hallo allemaal, Ik zou graag een keer beginnen met FPV vliegen. Nu zijn er op Hobbycity erg veel verschillende setjes te koop. Mijn toestel wordt een Swift II (de gewone, dus niet de grote). Welke setje van Hobbycity is dan aan te raden? Of is er een ander merk dat beter is? Budget voor zender+ontvanger+camera is ongeveer €100 Groeten, Mathijs
ga je dan vliegen met een extern scherm of een videobril? Dan zal je met je 100 euro niet in de buurt komen van FPV vliegen vrees ik...
Ik heb zowel een 2,4 ghz als een 35 mhz zender tot mijn beschikking. Die €100,- was ook niet voor de complete setup alleen voor camera+zender+ontvanger voor op een Swift II. Wil het eerst met een scherm dat ik al heb proberen, als het bevalt wil ik later een videobril kopen.
dan zal de keuze van jou afhangen, 2.4 heeft meer voordelen dan 5.8 maar als je dan op je club wilt vliegen en daar vliegen ze met 2.4 zal je geen videofeed meer hebben. Ga je niet op een club vliegen, dan zou ik voor 2.4 gaan. Zelf heb ik een 5.8 ghz gekocht omdat ik juist op de club wil vliegen.
Oké, dan heb ik liever een 2,4ghz setje. Maar welke is goed? Is één van deze twee setjes goed? Of zijn er andere merken/shops die beter spul verkopen? HobbyKing Online R/C Hobby Store : 2.4GHZ 1000mW Tx/Rx & 1/3-inch CCD Camera PAL http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F11974%5F%5F2%5F4GHZ%5F100mW%5FTx%5FRx%5F1%5F3%5Finch%5FCCD%5FCamera%5FPAL.html
Sorry verkeerde link, ik heb het aangepast in de post het had de volgende moeten zijn: HobbyKing Online R/C Hobby Store : 2.4GHZ 100mW Tx/Rx & 1/3-inch CCD Camera PAL Maar wat bedoel je met 1000mw is niet de weg?
Juist, een magnetron aan boord van je vliegtuig. Koop die troep en je weet zeker dat je alles nog een keer opnieuw kan kopen. Het 5,8GHz spul is echt stukken beter, zeker het Airwave/Immersion spul: 600mW 5.8GHz A/V Transmitter [IRC5.8-600MW] - $74.99 : ReadyMadeRC, LLC, Your full service FPV and R/C store! Airwave 5.8GHz A/V Receiver [AWRX-668] - $49.95 : ReadyMadeRC, LLC, Your full service FPV and R/C store! Een keer iets goeds is beter dan eerst iets slechts kopen en dan pas iets goeds. 600mW is eigenlijk al een beetje over de top. Ik neem voor het gemak aan dat je een vergunning hebt
Iets meer zelf uitzoeken mbv google en lezen is wel gewenst voordat je over fpv wil gaan nadenken. Denk maar niet dat het stopt nadat je een setje hebt gekocht. Dan was je bijvoorbeeld hier terecht gekomen.