Bestellen Hobbyking

Discussie in 'Multicopters' gestart door thijsco19, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thijsco19

thijsco19

Lid geworden:
    28 jun 2013
    Ik ben van plan om een eigen quadcopter te bouwen, de onderdelen bestel ik dan bij hobbyking.
    Ik had gister een (voor mij) compleet lijstje samengesteld maar dat bleek niet te gaan omdat het pakket te groot zou zijn? Of te zwaar?
    Dus zo ie zo moet ik het in splitsen in 2 bestellingen, is het dan handiger om het spul wat in de NL store beschikbaar is daar te bestellen in verband met eventuele douane kosten?
    Tevens had ik gezien dat er 60 euro/dollar verzendkosten bijkomt, nou vind ik dat erg veel.

Dus in het kort.
    Hoe kan je het beste bestellen bij hobbyking?
    Hoe doen jullie dat allemaal?
    En ervaringen met bezorg tijd en douanekosten?

Bij voorbaat dank!

P.S. Ik heb gezocht naar vergelijkbare topics maar niks gevonden, sorry als dit al eens is gevraagd. Ik zou dan graag een linkje willen zien.

2. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. MPX

MPX

Lid geworden:
    14 nov 2011
    Totaalbedrag kun je zelf aanpasen in % van het bedrag.
    Bezorgtijd, heb het weleens in 2 weken binnen gehad, maar bijna 4 weken kan ook.
    NL en EU zijn meestal iets duurder maar wel sneller in huis, beetje jammer dat bijna alles in backorder staat.

4. menno

menno

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Waarschijnlijk spullen uit 2 verschillende magazijnen in een bestelling gedaan? Dat gaat namelijk niet.

Dure verzendkosten is relatief, de spullen zijn veel goedkoper dan in Nederland. Je moet onder aan de streep kijken.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  5. MPX

MPX

Lid geworden:
    14 nov 2011
    Niet alles is veel duurder in NL, ik wil best iets meer betalen als ik het dan 3 weken eerder in huis heb.

6. Ridder

Ridder

Lid geworden:
    14 jun 2013
    Spullen die in NL warehouse te krijgen zijn (maar dat is niet zo veel) betel ik hier.

Spullen in back order bestel ik apart van voorradige dinged, om onnodige wachttijden te voorkomen.
    Vandaag weer een pakketje ontvangen uit het Int'l warehouse en dat was 28 juni besteld.

Veel spullen die je hier ook kan kopen zijn dubbel zo duur hier, en ik denk dat de NL verkopers ze ook gewoon bij HK halen.
    Weet ik eigenlijk wel zeker.....bepaalde merken zijn het huismerk van HK, en worden hier ook verkocht. Voor andere prijzen....maar het kan zijn dat je prijs stelt op ondersteuning en/of garantie, en dan zou je er voor kunnen kiezen om meer te betalen.
    Maar dat is niet altijd het geval.....ik heb pas een Immersion Vtx gekocht in NL, omdat ik ongeduldig was....dubbele prijs, maar dan heb je tenminste garantie.....dacht ik.....blijkt dus niet zo te zijn.....kapot is vette pech.
    Ik dacht eerst nog: support your LHS! Nou......screw them!

7. MPX

MPX

Lid geworden:
    14 nov 2011
    Met NL bedoel ik HK NL...........voor de rest koop ik niets hier :)

8. thijsco19

thijsco19

Lid geworden:
    28 jun 2013
    Bedankt voor de reactie's!

@markjuhh, Dankje. Dat is aardig wat leesvoer.

@MPX, Ik zie nergens waar ik het totaal bedrag aan kan passen, waar staat dit?

@menno, Nee het waren allemaal spullen uit de "global" warehouse. 60 euro verzendkosten voor een bedrag dat 260 euro kost vind ik redelijk wat. Dat is meer dan 20%.

@ridder, Oke, denk dat ik dus alles wat in HK-NL te bestellen is daar bestel de rest in de global warehouse. Enige probleem die ik dan zie dat ik de helft al wel heb en de rest nog moet komen :p.

9. MPX

MPX

Lid geworden:
    14 nov 2011
    Bij de laatste stap van het bestellen/betalen, Customs Declaration

10. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    De waarde veranderen kan geloof ik pas als je Gold of Platinum customer bent. Dat is geloof ik na 3 bestellingen pas.

11. MPX

MPX

Lid geworden:
    14 nov 2011
    Zou best kunnen, geen idee eigenlijk.
    Dan zou ik eerst 3 keer wat goedkoops hier bestellen en later in Global.
    Alles boven de €22 is sowieso dokken vaak, over €260 BTW betalen is geen pretje.
    Verzendkosten tot 500 gram in NL is iets van $1.68 dacht ik, bijna voor niets dus.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina