hallo, als ik hard rem dan slaat mijn motertje af. :? verder loop hij lekker( stat, volle snelheid allemaal geen probleem) misschien doe ik iets verkeerd. maar kan niets vinden. als ik hem opnieuw start dan loopt hij wel gelijk. juruaan
dit kan 2 oorzaken hebben : - je toerental staat te laag , op je gastrim - je hoofdregelnaald staat te ver opengedraait , deze moet je dan wat dieper indraaien , vervolgens corrigeren met je gastrim zodat hij niet uit zichzelf vooruit rijdt succes
allereerst, welkom op het forum!! ja ik had daar in het begin ook last van :? , ik weet niet precies wat het is. Maar omdat m'n motor steeds minder compressie krijgt moet die meer toeren draaien om te blijven lopen. Dus ik heb nu m'n koppelingveren wat zwaarder gemaakt, op die manier kan ik m'n motor wat harder laten lopen zonder dat m'n auto wegrijd. En dat zal waarschijnlijk ook de rede zijn dat ie nooit meer zomaar afslaat. ik moet er wel even bijvertellen dat je motor door deze wijziging wat warmer kan worden.
meestal aan je onderkant zit een schroefje met een platkop en een veertje errond draai je dit in zal je (als je je remt) zien dat je carburator dicht gaat, dit is dus wat er gebeurd als je remt, je carburator gaat teveel dicht en krijgt geen lucht meer enzo en plof hij slaat af je moet die wat opendraaien en je zal zien dat je carburator een beetje dicht gaat, je moet ongeveer 1mm opening hebben. dat schroefje bepaalt hoeveel je carburator dichtgaat als je remt daar verander je niets mee aan je afstelling van hoofdregelnaald/stationairnaald snappie? gtz nitro
precies zoals nirto zij, je kunt je stationair wel met je gastrim "afstellen" maar als je remt gaat je cabarateur alsnog te ver dicht, waardoor het niet helpt, je moet gewoon je statio dus afstellen met de klijne zwarte schoefje, die gastrim kun je wel gebruiken om hem zachtjes warm te rijden oid, maar heeft dus geen zin om je statio hoger te zetten :wink:
Zo werkt het niet dus ! Er zit een schroefje aan de zijkand van je carb waarmee je de stationair bepaalt en bij de middenstand van je gasknuppel moet die daar lichtjes tegenaan geduwd zijn waarbij de motor lekker op een laag toerental tokkelt. Het afslaan van je motor kan ook door de koppeling komen. Als van een schoentje het veertje lam of gebroken is blijft die daarop aanslepen en kan bij vol blokkeren je motor ook geblokkerd worden. Trek je koppeling eens uit elkaar om te kijken als daar mogelijk ook je probleem zit. Overigens kan je door het lichter maken van de schoentjes in de koppeling de prestaties met het optrekken sterk verbeteren....
Eee, zo dus ook niet Eigelijk ligt het aan dat zwarte schroefje wat nitro al zei :wink: Heb hetzelfde probleem gehad, ook als ik bij stationair remde sloeg hij soms af, schroefje wat uitgedraaid en probleem opgelost
Denk eraan dat het ook gewoon aan de temperatuur kan liggen, het is nu eenmaal wat kouder. Als ik ga rijden gedurende deze koude dagen zal ik de motor wat "schraler" moeten afstellen om de motor temperatuur wat hoger te krijgen. Dit kan dan helaas weer resulteren in "stalling" of te wel afslaan. Een hoger toerental kan inderdaad goed zijn maar een warmere plug of je motor goed opwarmen (Fohn of verffohn) doet wonderen.
Idd, met deze koude start mijne normaal moeilijk, maar ff met de fohn erop en van de eerste trek bromt hij al