Via marktplaats een nieuwe trekstarter gekocht,deze uitvoering zou beter zijn met kunststof meenemer want dat is ook beter voor je vliegwiel mocht de trekstarter defect raken en kapot gaan zou die schade brengen aan je vliegwiel,dus deze gekocht ,en erop gezet,nog geen 20 keer trekken ,blijft die hangen en wringen en niet meer op te lossen kunstof meenemer is gewoon kapot ,heb ik weer Het probleem is dat de kunstof meenemers trekstarters dus niet geschikt zijn voor een 29 cc want je trekt ze dus kennelijk gewoon stuk?,doei 12 euro. afijn ,nu zie ik ook een turtle race trekstarter op marktplaats ,iemand die weet hoe de kwaliteit daar van is? zou dit wel sterk genoeg zijn ,of gewoon een standaard trekstarter maar dan met aluminium meenemer maar kopen?
Het belangrijkste is met je trekstarter rustig te doen. Eerst zachtjes trekken tot dat de meenemer in het vliegwiel zit en dan pas doortrekken met meer kracht. Zo gaan de trekstarters het langse mee. Ik heb zelf nu een alu meenemer erin zitten met staalkabel. Bevalt mij nog prima, en ik heb een 30,5cc. Zorg ervoor dat de trekstarter van binnen droog is en geen vet in zit. Ik weet dat cy trekstarters altijd wat vet inzit en dat trekt vuil en ergenis aan. De trekstarter waar jij het nu over heb heb ik geen ervaring mee.
Tr starter heb ik gehad. Perfect ding. Die is ook gelemaal dicht en de koort is van staal. Je hoeft die starter haast nooit schoon te maken en die blijft constant doen. Allu meenemer op een normale starter heb ik ook gehad, maar de tr versie is toch wat onderhoud vriendelijker.
De trekstarter zelf is potdicht, maar de plaat waarop ie zit heeft gaten, en aan je blokzijde zitten ook nog gaten voor lucht aan te zuigen dus nog steeds genoeg koeling.
had in het begin ook moeite om trekstarters heel te houden. de meenemers van een cy trekstarter zijn zwart, en ja die gaan heel snel kapot. dus een aantal (zenoah) meenemers los gekocht,en de boel eerst rustig aantrekken zoals hierboven is beschreven. zowel op mijn fg leopard met redrace ontsteking,als op me losi5ive 30.5 cc /29.5 cc bigbro van g4z,doen de trekstarters het prima hoor. de alu meenemer die sloopte de vliegwiel van de redrace onsteking. dus gewoon de wit achtige meenemers los bestellen,en de boel eerst rustig aantrekken,dan komt het wel goed.