Gisteren naar alle tevredenheid mijn Blade Scout Cx in ontvangst mogen nemen. Er is echter 1 probleempje. De handleiding praat over constant brandende led bij opladen lipootje, knipperende led als de lipo bijna vol is, led gaat uit bij volledig geladen lipo. Indien dit alles langer duurt dan 30 minuten en als de led constant blijft branden dien ik de batterijen van de zender te vervangen. Met de meegeleverde batterijen bleef de led constant branden, zelfs na een uur opladen.... Vervolgens maar andere nieuwe batterijen in de zender gestoken en ook hier hetzelfde verhaal. Ik snap er niks van. Doe alles wat de handleiding zegt. De zender is uiteraard uitgeschakeld als ik het lipootje hierop aansluit. Nog mensen met dit probleem? Of doe ik toch iets fout? Had een extra lipootje bijbesteld om toch iets langer te kunnen vliegen, de feiten doen zich bij alle twee de lipo's voor.
Blijkbaar toch wel wat meer mis mee... De lipo's die gisteren een uur hebben opgeladen hebben zojuist het volgende gedaan: met de ene kon ik nog niet opstijgen, deze was nog steeds plat... De andere heeft het 3 minuten volgehouden in trage modus... Damn wat een teleurstelling zeg! Mijn zoon z'n speelgoedheli van de speelgoedwinkel vliegt langer en kost maar 1/4 de...
Nog eens alle twee de lipo's aan de zender gehangen met nogmaals verse batterijen in. Na 30, 40, 50 minuten nog steeds een continue brandende led op de zender. Met geen van beide lipo's geraak ik de lucht in, steeds een knipperende led op de heli omdat de accuspanning te laag is. Lipo's worden simpelweg niet opgeladen lijkt me. Beiden stuk? Oplaadstation zender stuk?
Wat deze heli betreft kan ik niet echt helpen maar denk eerder dat het inderdaad aan de oplaadeenheid ligt dan aan de lipo. Zelf heb ik verschillende heli's en vliegtuigen en gebruik nooit de bijgeleverde lader maar een afzonderlijk aangeschafte instelbare lader die via het net werkt.