Hallo. Een tijdje geleden heb ik een Kyosho blue streak 800 GP versie gekocht. Nu is hij eindelijk af, alleen het afstellen is het probleem. Bij de eerste proefvaart ging het 5 minuten goed, daarna was er weinig beweging in te krijgen. Hoe kan je deze gp het beste afstellen. Groeten, Robert Jelle
Heb ook een Blue streak GP, en moet zeggen dat de afstelling vrij vlot is verlopen. Het was een stralende zonnige dag bij de eerste testvaart. Stelschroef helemaal ingedraaid en twee draaien terug uitgedraaid. Daarna gestart en de boot dadelijk in het water gezet om voldoende koeling te verkrijgen. Even volgas om te zien of de blue op toeren kwam... Het is allemaal zó afhankelijk van de atmosferische omstandigheden... Je moet het even op het droge proberen tot het motortje begint te loeien... heb wel ondervonden dat bij iedere nieuwe vaart een andere afstelling vereist is, dit wil zeggen dat je steeds voorzichtig moet omspringen met het afstelschroefje... het is een kwestie van "fingerspitzengefül"... Ik hoop dat het je lukt!
ik heb ook zo`n boot gehad was de slechtse koop ooit in de modelbouw. klere romp was binnen een dag lang varen helemaal verrot. en nog een gps er door kwijt ook
Nou nou windsurfer. Wat negatief. Ik heb naast een Aeromarine Challenger (1,2 meter polyester daar gaat eerdaags een Zen260 in) ook een Kyosho Airstreak staan. Met dezelfde motor..... Leuke bootjes om mee te starten. Hoewel nitro altijd nog gevoelig blijft. Ik ben het met je eens dat die ABS rompjes niet al te veel kunnen hebben, maar met 1 dag kapot? Wat heb je ermee gedaan joh? Als hij trouwens stopt na 5 minuten, heb je wel genoeg water koeling? Als hij langs komt moet je druppels water duidelijk uit de romp zien komen..... Wat betreft het inlopen van de motor: Goed inlopen van een nitro is bijzonder belangrijk. De 2,5cc motoren die in deze bootjes zitten zijn naar mijn mening best goed..... Begin met inlopen met de naald tussen de 3 en 1,5 slag open om te starten. Zet na het starten de naald zo ver open (rijker) dat de motor wel doorloopt maar een beetje vettig klinkt. We noemen dit 4 takten. Ga nu maar varen. Af en toe ga je vol gas, maar let op niet lange stukken vol gas gaan!!!! Vaar zo een 1/2 tank - 1 tank leeg en draai dan de naald weer 1/4 slag dicht. Vaar nu weer 1/2 tank tot 1 tank leeg. Als het goed gaat kan je na 3-4 tankjes de motor indraaien (tenminste bij mij was dat zo met dezelfde motor). Wat Blue zegt klopt. Bij elke vaart moet je de motor opnieuw instellen. Je moet inderdaad voorzichtig omspingen met het afstelschroefje. Succes! Richard
Nou ik heb een AirStreak 500 voor een neefje aangeschaft, maar na een paar keer varen begint het bootje toch uit mekaar te vallen. Abs is niet geschikt voor metanol motoren. Het is zonde om je geld aan een dergelijk bootje uit te geven.
Daarom zeg ik ook dat ABS niet zoveel kan hebben. Maar als je een goede verf erop gooid (ik heb van Simprop) en goed schoonmaakt, dan gaat er volgens mij weinig mis. Mvg Richard
Nou dat is hier ook gedaan, zelfs nog blanke lak er over heen. Helpt geen moer. Dan heb je ook nog de motor trillingen dat vind abs ook niet echt fijn.
mmmm, en ook goed schoonmaken na het varen neem ik aan? (ik verwacht ook eigenlijk niet anders.....) Misschien dat ik eerdaags ook problemen ga krijgen hoor... ik weet het niet.
vaar al maanden zonder rompproblemen met een op aandrijving aangepaste nitro airstreak rond... Hoor ook wel vele berichten over scheurende rompen, heb ik gelukkig nog niet.. rene
ja van dat geld uitgeven is echt een goeie. maar ja een ezel zeggen ze wel eens he dan. ik heb de boot elke keer na het varen los gehaald om schoon te maken. dat wil zeggen motor eruit. en schoonmaken. maar mocht niet baten. helaas geen boot voor mij van abs. ook mijn boot had genoeg koeling. zou bijna zeggen de tuin kon je er mee besproeien.
@ René ; Maar ik wil je wel verklappen dat ik al heb zitten zoeken naar 'n romp , waar jouw opzet in zou gaan . Cheetah van PMC Dragon van Hopf Flash M2 ... Micro Iceberg ... Scorpion M1 van MHZ NoStep2 van HM. Kan haast niet wachten tot die uitelkaar valt. :wink: PS . Heb je nu al een expansiepijpje ?
helaas Hendrickx, nog geen tijd gehad om er een te halen... Wie weet komende week eens kijken.. Rene ps rompje mag voorlopig nog wel heel blijven. stop het geld liever in de challenger (op dit moment dan )
Kijk Rene, wat dat betreft zitten we op 1 lijn (met betrekking tot de Challenger :wink: ) Schiet ie al op bij jou? Verder houdt die Air Streak van mij het prima. Zal wel aan de gele kleur liggen nietwaar Rene?? 8) @ Robert Jelle; Maar goed, het ging om het afstellen. Lukt dat nu ondertussen? Greetz, Richard