BMI boot komt niet goed op snelheid

vBeste forumleden,

Ik heb een jaar geleden de boot thunder fountain Van BMI gekocht:
boten - RC-roel

Nu komt die boot niet goed op snelheid. Het duurt heel lang voordat hij omhoog komt en als ik in de bochten te weinig gas geef zakt hij meteen weer weg. Ze zeggen dat de boot 50 km/h moet gaan maar dat haalt hij niet, wel spuit er een hoop water omhoog als hij op snelheid is dus ik ga er van uit dat het niet aan de setup ligt.

nu is mijn vraag waar kan dit aan liggen:
1. zwaartepunt
2. verkeerde hoek van de as
3. trimvlakken gebruiken?

He Roel,

Diep inhoudelijk kan ik je geen antwoord geven. Dwz, niet onderbouwd iig. Maar ik snap je conclusie niet: "wel spuit er een hoop water omhoog als hij op snelheid is dus ik ga er van uit dat het niet aan de setup ligt."

Het antwoord op je vraag is overigens 'Ja' hoewel de laatste optie voornamelijk de marges bepaald. ff wachten op de echte experts. Dit is wat mijn 'gut' zegt.

Succes

Hallo Roel,

Op 3S met een 2055Kv motor (binneloper, géén buitenloper) zul je die 50 km/u alleen op de achterbank van de auto halen, je komt onder last nét aan de 20.000 toeren, terwijl je voor een boot van dit formaat toch op 30.000 toeren moet mikken.

Als je regelaar het aan kan zou je het eens op 4S moeten proberen, met 27.000 toeren onder last zal het een stuk vlotter gaan.

Welke propmaat zit er nu achter?
Op de foto lijkt het weinig meer dan Ø45 mm/

Aan het glimmende randje op de leading edge te zien is de prop niet geslepen en gebalanceerd, zoals Roy al zei, levert dat een spectaculaire roostertail op, maar geen gang.

Maak de prop eerst eens scherp, dan zul je gelijk verbetering zien (wel balanceren!).

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Back