body Hyper st pro zelf gespoten

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door marcelmaas, 6 dec 2008.

  1. marcelmaas

    marcelmaas Guest

    Hi allemaal,

    Na enkele weken hier rondgeneusd te hebben heb ik me dan toch maar aangemeld.
    Dit omdat ik enkele weken geleden een hyper st pro heb aangeschaft die ik net klaar heb op de motor na.
    Ook met het spuiten van de body ben ik inmiddels begonnen.
    Ik wil jullie hiervan graag ook wat foto's laten zien, en zal kijken of ik ze hier bijgeplaatst krijg, want dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een bericht plaats in een forum.

    Ik heb voor het spuiten van de body van internet wat ideeën opgedaan.
    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Ik zal eerst wat foto's plaatsen van de afgeplakte body, en morgen of overmorgen hoe hij is geworden.
    Dit omdat ik hem morgen nog verder af moet spuiten.

    groeten, Marcel..


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG][/IMG]

    Klaar met spuiten en beplakt met wat stickers.
    Nu woensdag nog een motor erin en we kunnen gaan rijden.
    Ik ben vandaag in Oss geweest bij O.R.M.C.O en kan nu helemaal niet wachten tot hij helemaal klaar is om mee te gaan rijden.
    Nu ben ik wel weer aan het twijfelen gezet omdat ik daar iemand sprak die mij vertelde dat motoren met trekstarter, (die ik dus een besteld heb) vermogen verliezen omdat ze met trekstarter zijn.
    Nouja alles heeft natuurlijk voor en nadelen.
    Maar waar rijden de meeste mensen hier eigenlijk mee, met of zonder trekstarter ?
    Ik ben eigenlijk nu wel heel benieuwd, ik kan nu namelijk nog voor een motor zonder gaan.
    Ik hoor het graag van jullie, ook ben ik benieuwd naar jullie reacties op het resultaat van mijn eerste zelf gespoten body.!!!

    Hieronder wat foto's

    Groeten, Marcel..



    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2008
  2. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR
    Goed gelukt , ziet er perfect uit :thumbsup:
     
  3. Echelon

    Echelon Guest

    In competitie auto's, zoals de Hyper ST PRO, moeten motoren met een dichte backplate. Ze worden gestar met een starterbox. Eentje met pullstart past niet omdat daarvoor de motor blokken te laag zijn. Bij roto startmotoren weet ik het niet, of ze wel of nit passen. aar volgensmij niet.
     
  4. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Dit moet helemaal niet.

    De hyper rtr wordt ook met een pullstart geleverd.
    en een pullstartmotor is niet lager, de backplate steekt aan de onderkant iets uit zodat dat messchien de bodemplaat raakt, mocht dit het geval zijn onder de motorsteunen een alluminium plaatje leggen.
     
  5. Joris R.

    Joris R. Guest

    ik ken helemaal niets van brandstof maar OMG die is mooi!
     
  6. Hangover

    Hangover

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    406
    Locatie:
    Zeewolde
    Een motor met trekstarter heeft idd wat minder vermogen.Je hebt meer roterende gelen(1 way lager etc) en de flow van het brandstof mengsel is minder.En zo'n mooie pro kit verdient ook een leuke motor :)
     
  7. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    wow, mijn eerste body was niet zo mooi gespoten hoor!!!
     
  8. marcelmaas

    marcelmaas Guest

    eerste sprong en foto van mijn nieuwe motor

    Hi,

    Het is toch een motor geworden zonder trekstarter, en ik moet zeggen dat ik er heel erg blij mee ben.
    Hierbij wat foto's.
    Hij is zo goed als ingereden, en heeft er inmiddels ook zijn eerste sprongen opzitten.
    Hij voelt lekker aan, en ga er volgend weekend weer mee rijden.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    wow, klassebak,

    het is misschien niet slecht om wat hittebestendige tape aan de binnenkant van je body te hangen. dit om te verkomen dat je uitlaat permanent wit wordt en je body doorzichtig..

    greetz
     
  10. marcelmaas

    marcelmaas Guest

    Hi,

    Ik heb vandaag toevallig een rolletje hittebestendige tape meegebracht van mijn werk.
    Ga hem morgen avond weer uit elkaar halen, ik heb namelijk ook al een sterkere stuurservo besteld.
    Ik ga er een ace thundertiger 1015 inzetten, want die ik er in heb zitten daarmee kwam ik met wat gas niet de bocht om.
    Ben benieuwd hoe hij het dan doet op het circuit in Oss.
    Leuk circuit trouwens, zijn er hier mensen die daar ook wel eens komen.??
     
  11. Onnohpi

    Onnohpi Guest

    erg mooi spul,hoeveel cc heb je nu?
     

Deel Deze Pagina