Boot schroef vraagje

Hallo mede schippers

Ik ben al tijde bezig met een sleep boot
Zit nu 3 blads 65mm onder m4
En kan max 80mm en zoek nu dus 80mm 4/5blads m4 schroef en die zijnde nergens te vinden maar om de boot na m5 om te bouwen kost me een kapitaal
Grootste maat die ik vinden kon was 70mm 5 blad bij Flevoland shop

Wie o wie kan mij helpen of weet een adresje?
Heb net raboesch Nederland gemaild
 
Hallo mede schippers

Ik ben al tijde bezig met een sleep boot
Zit nu 3 blads 65mm onder m4
En kan max 80mm en zoek nu dus 80mm 4/5blads m4 schroef en die zijnde nergens te vinden maar om de boot na m5 om te bouwen kost me een kapitaal
Grootste maat die ik vinden kon was 70mm 5 blad bij Flevoland shop

Wie o wie kan mij helpen of weet een adresje?
Heb net raboesch Nederland gemaild
Gat van nieuwe schroef uitboren naar 6
Busje er in persen en daar m 4 in tappen
 
Kunnen je motoren wel die 80 mm aan? Heb je met de huidige schroeven van 65 mm problemen?

Ja Henk das ook maar de vraag..!!

Verder vraag ik me af waarom dat naar 80 mm. moet, wellicht is het een aanwijzing dat de huidige 65 mm. al zo'n belasting zijn dat de motor(en) het niet aankunnen.
 
Heb 2 buhler motoren 24v die kunnen schroeven tot dik 10 cm hebben
Heb nu 65 mm en dat word na een tijdje saai , heb straalbuis 80mm maar als ik
Goede schroef kan vinden wil ik die wel aanpassen na 90
 
Dan zou ik de tip van Frederik overwegen, of de prop shop, al zal een schroef op maat wel eens prijzig kunnen zijn...
 
Heb 2 buhler motoren 24v die kunnen schroeven tot dik 10 cm hebben
Heb nu 65 mm en dat word na een tijdje saai , heb straalbuis 80mm maar als ik
Goede schroef kan vinden wil ik die wel aanpassen na 90

Als jij daadwerkelijk naar 90 ga
Dan zou ik toch overwegen de as aan te passen
Want een 4 mm
met zo een moter
en zo.n schroef
Kon je de as wel eens goed krom krijgen
Vooral als de schroef ergens een tik zou krijgen
mvg
Frederik:D
 
Als jij daadwerkelijk naar 90 ga
Dan zou ik toch overwegen de as aan te passen
Want een 4 mm
met zo een moter
en zo.n schroef
Kon je de as wel eens goed krom krijgen
Vooral als de schroef ergens een tik zou krijgen
mvg
Frederik:D

Dat was ook mijn idee, als je geen schroeven vind dan heeft dat een rede, door ondervinding 4 mm te zwak voor 80 / 90 mm
 
Kon je de as wel eens goed krom krijgen
Vooral als de schroef ergens een tik zou krijgen


Dan is het in ieder geval niet "saai" meer.

Misschien een jet van een vliegtuig op het achterdek zetten?
scheelt een as aanpassen
scheelt een straalbuis aanpassen
want met zoveel vermogen vaart het schip toch al niet meer waarheidsgetrouw :D
 
Misschien eens een filmpje plaatsen van hoe "saai" hij nu vaart? Of misschien tijd voor een bootje erbij, die meer op snelheid is gemaakt, als afwisseling. Dat werkt prima, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Ze zeggen niet voor niets "verandering van spijs doet eten" oftewel, als je regelmatig afwisselt, blijf je trek houden, in het varen, in dit geval.
 
Zonder teveel aanpassingen een M5 op een M4 zetten kan heel eenvoudig. Met de beschikking van een draaibank han het volgens methode van Gent, of een M5 er in draaien en vast solderen, gat boren en M4 er in. Er is nog een manier die ik zelf heb toegepast, ik had een 65MM met M5 draad op een as met M4. Gewoon een stukje krimpkous 4MM op de schoefdraad schuiven, even warmen en als het koud is gewoon daar de M5 schroef op draaien en borgen met een contramoer. Ik heb dit jaren zo gedaan met een verbrandingsmotor er op en ben hem nooit kwijt geraakt, zit echt als een huis. Zou het niet willen lukken op de een of andere manier, dan is er niets verloren en kan je als nog naar iets anders uitkijken. Uit ervaring kan ik zeggen dat zo´n krimpkousje uitstekend werkt!
 
Dan is het in ieder geval niet "saai" meer.

Misschien een jet van een vliegtuig op het achterdek zetten?
scheelt een as aanpassen
scheelt een straalbuis aanpassen
want met zoveel vermogen vaart het schip toch al niet meer waarheidsgetrouw :D


Ik hoef geen snelheid maar max koppel
Vaar nu sneller dan gemiddelde happy hunter
Maar heb ook maar 3 blad 65

Dat met krimpkous is wel proberen waard maar kan het ook
Zoveel koppel aan?
 
Dat met krimpkous is wel proberen waard maar kan het ook
Zoveel koppel aan?

Wat denk je, als dat bij mij ook goed ging met een 10CC verbrandingsmotor, dan zal een niet stampende electromotor het zeker kunnen.
Wel borgen met een contramoer!!!!!!!!!!!
Groetjes Hans.
 
http://i798.photobucket.com/albums/yy265/punto97/c3ddc3f3.mp4

Vandaag wat met lood geëxperimenteerd
Dit filmpje is met te veel lood in de neus
Want hij duikt en zuigt lucht aan bij de schroeven
Van de week verder met balanceren

Dit was varen op halve accu , nu ligt alles aan de lader
47ef1a38.jpg

Dit is mijn project
8b04997c.jpg
 
Nou Marc, als dat "varen met een halve accu" was, zou ik maar niet met volle kracht gaan varen. Je hebt dan grote kans dat je een duiker in moet huren.
Advies: schroeven met een kleinere spoed kopen. Dit spulletje loopt veel te hard voor zo'n kort rompje. Kleinere spoed = minder snelheid, meer kracht en minder ampereverbruik. Vertel eens: wat was de temperatuur van je motren en je regelaar?

Zoals de boot nu vaart zal waarschijnlijk geen enkele schipper zijn model achter jouw sleper willen koppelen. Ik in ieder geval niet.
 
Dat komt omdat ik te veel lood in de neus had
Geen idee lauw denk want de 24 v buhler motoren kunnen
Tot 10cm hebben dus dit moet makje wezen

Zal de volgende keer ff voelen

En je kan ook langzaam varen/ slepen
Volgas is voor de kano straks
 
Back
Top