Beste forum leden, Ook ik vindt het leuk om naast mijn club genoot mijn eigen draadje bij te houden over de Boulton Paul Defiant. Paar maanden terug kwamen de initiatief nemers met het idee om een nieuw bouw project te starten op de club. Het model dat werd gekozen was een Boulton Paul Defiant omdat deze nogal onbekend, uniek en vrij zeldzaam is in de modelbouw wereld. Het ontwerp/de tekeningen zijn gemaakt door David P. Anderson. Specificaties: Scale: 1/6,5 Wingspan: 1,85 m (73 inches) Length: 1,70 m (67 inches) Wing chord: 0,28 m (11 inches Avg.) Stabilizer span: 0,66 m (26 inches) Vertical fin height: 0,30 m (7-1/2 inches) Rec. No. Of channels: 6-10 Weight ready to fly: 5,9 kg (208 Oz) Wing loading: 33 Oz/Sq.Ft. Total wing area: 900 Sq. Inch Deze versie ga ik maken: Ookal vond ik deze ook wel grappig: Achja die zorgen zijn voor later. Vandaag was de eerste bouwdag en helaas had ik zelf net wat teveel op gister avond met stappen (een vriend is 18 geworden gister), dus heeft mijn lieve vader voor mij het eerste gedeelte uit gezaagd. Volgende keer meer!
Zo net ook nog even bezig geweest met het maken van verlichtings gaten: Zo één af, toen overgetrokken op de andere: De bouwplank die eronder ligt hebben we ook zelf gemaakt. Volgende keer meer!
Ja iets minder want ik wilde wat sterkte in de neus behouden omdat er bij mij een brandstof motor op komt
En! Keurig binnen de lijntjes... Ik denk dat Didier em binnen het jaar af heeft? Zo, nu schrijf ik even helemaal niets meer. Meekijken! En af en toe druk in een 'Leuk' Nog een 'defiant' volgzaam detail... des bouwplanks ist eene Workmate! Haha! Didier... maar wie is nu... Daffy???
Oke ik ben er nog steeds niet uit welke versie ik ga maken! Deze kwam ik ook tegen en ik vind dat zwart en wit aan de onderkant wel wat hebben:
Ik heb niet stilgezeten toen ik weg was (klein beetje maar), maar ik heb wel wat vooruitgang geboekt: Allebei netjes 20 gram ps Samen dus 40 gram Binnenkort meer!
Mooi hoor Didier. Veel bouwplezier toegewenst met de Andersen tekeningen! Hoeveel modellen worden er op dit moment binnen de club gebouwt?