Bouw bruder Cat kraan

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door shockwave, 7 nov 2011.

1. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
    Onlangs ben ik begonnen met de ombouw van een Bruder cat kraan, ik ben een beginneling met rc maar ik dacht ik probeer het gewoon. Het uit elkaar halen was al een baanbrekende opgave, wat zit dat tegenwoordig goed in elkaar zeg... Ik heb er een Spectrum dx6i zender bij gekocht voor de besturing maar het is even kijken op welke kanalen ik de rupsen kan krijgen, ze kunnen niet op de eerste vier maar als iemand het weet ik hou me warm aanbevolen......:cool:

2. Deckers

Deckers

Lid geworden:
    1 dec 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  3. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Shockwave,

Welkom op het MBF Truckersforum

Veel kijk en bouwplezier gewenst

4. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
    Hallo Maarten,

De kraan heeft 6 funkties.... drie voor de giek en 1 voor draaien en twee voor de rupsen. En weet iemand toevallig ook hoe je foto's hier neerzet?

5. Alicon

Alicon Guest

DX6i en 6 kanalen

Hoi shockwave, dit wordt een interresant topic voor mij.

Een ombouw van een bruder Cat kraan staat ook op mijn lijstje en jij hebt een DX6i net als mij. Misschien moet ik mijn plannen wat naar voren trekken en kunnen we samen werken.

Zoals je misschien gelezen hebt ben ik wat meer met de besturingen bezig en heb al wat ideeen om de bruder aan te sturen. Met de DX6i denk je 6 kanelen te hebben maar dat komt niet helemaal uit. Kanaal 5 is slechts een aan/uit kanaal en kanaal 6 is een ander kanaal maar dan geinverteerd. 5 en 6 kan je dus niet analoog aansturen (dit is mijn conclusie naar flink puzzelen op internet).

Voor de CAT hebben we 6 functies nodig. Ik wil met een processor het volgende doen.

Ik gebruik 2 kanalen voor de rupsen. Nu kan je gemakkelijk rijden. 1 kanaal heb ik dan vrij voor bijvoorbeeld draaien van de giek. Het 4e kanaal heb ik nodig voor het schakelen van allerlei functies zoals verlichting enz.

Kanaal 5 (aan/uit) gebruik ik voor het omschakelen naar een 2e mode. Zet ik deze aan dan zijn alle 4 kanalen gekoppeld aan de giek (3 stuks) en draaien. Nu kan je gemakkelijk graven.

In het gebruik lijkt me dit ook te doen. Kanaal 5 is de gear schakelaar links achter dus je wisselt snel.

Technsich werkt dit als volgt. Je ontvanger wordt aangesloten aan een PIC. Deze leest de 5 kanalen in. De PIC stuurt echter de 6 kanalen aan (en de verlichting).

6. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
    Hallo Alicon,

Het klopt met de dx6i, ik heb even zitten klooien met wat ik ervan wist maar inderdaad kanaal 6 werkt echt niet.... Maar je hebt een goed idee met die pic aanstuuring geen idee hoe het werkt maar dat lees ik wel bij jou...:) Ik wil hier ook nog foto's plaatsen maar ik moet nog even kijken hoe... Ik ben momenteel ook een beetje druk met werk enz...

7. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
  8. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
    [​IMG][/URL][/IMG]

9. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
    [​IMG][/URL][/IMG]

10. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Shockwave,

Je kan op verschillende manieren foto's plaatsen.
    Via MBF foto album de foto's mogen niet groter zijn dan 115KB
    Boven in de balk MBF community aanklikken
    Afbeeldingen en fotoalbums aanklikken en een fotoalbum aanmaken en dan eerst foto's plaatsen vanaf je PC in jou fotoboek, daarna kan je ze plaatsen in een topic.
    Of :
    Via Mijn Fotoalbum, Photobucket, enz.
    Als de foto's maar niet groter zijn dan 115KB

Succes !
    Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Laatst bewerkt: 19 dec 2011
  11. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
    Damn de foto's willen niet op de site komen en das nie zo mooi

12. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011

effe kijken

13. bezerk

bezerk

Lid geworden:
    17 okt 2011
    je moet die http:// er even voorweg halen die staat er dubbel in

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. bezerk

bezerk

Lid geworden:
    17 okt 2011
  15. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
    [​IMG][/IMG]

als het goed is een nieuwe foto

16. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011

17. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
  18. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011

Bedankt bezerk ik weet nu hoe ik foto's moet plaatsen, ik heb ook een binnentand krans op advies van jeagermeister en het werkt goed

19. scania glenn

scania glenn

Lid geworden:
    6 nov 2011
    Heel mooi, hoe heb jij die as op de servo's gemonteerd voor de wielen?

En die van de draaikrans, ik heb ook zon draaikrans maar weet niet hoe die op de servo kan gemonteerd worden.

Voor de rupsen zou ik kettingspanners nemen, dit ga ik ook doen omdat de bruder rupsen snel uitrekken en als je dan in zand of op gras draait lopen ze er snel af.

20. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
    Hallo Scania glenn,

De orginele asjes eruit gehaald en dan het gat groter uitgeboord, dan een buisje erin gezet en dan een m3 draadstang in de servo en bevestigd aan het wiel. Maar het wordt weer veranderd ik heb weer een ander idee omdat ik het nu moet gaan spannen. De rupsen lopen mooi door de kamer maar je hebt wel gelijk, gras en zand is toch anders.. En de draaikrans moet presies in het midden zitten je hebt ongeveer een mm speling, anders zit de ene kant te strak en de andere kant te los. Ik zal er even een fototje van maken.

Deel Deze Pagina