bouw De 7 Provincin scratch 1:50 rc

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door PuchForLife, 6 jun 2013.

1. PuchForLife

PuchForLife

Lid geworden:
    5 jun 2013
    Hallo iedereen

Ik ben nieuw op dit forum en heb me hier aangemeld omdat ik denk ik wel wat hulp kan gebruiken van de modelbouwexperts bij een idee dat al ruim tien jaar zo af en toe eens door mijn hoofd spookt.

Maar goed ik zal bij het begin beginnen, ik ben een architectuur student uit het zuiden van het land. Mijn hele leven lang heb ik al een fascinatie voor de gouden eeuw, en dan in het speciaal de grote zeilschepen uit die tijd. Zeilen is altijd al een passie van mij, ik zeilde veel bij de waterscouting en twee jaar geleden heb ik meegedaan aan de ROTC een zeilrace met klassieke zeilschepen. Daarnaast ben ik al van vanaf jongs af aan bezig met modelbouwen begonnen met kleine modelbouwpakketjes van Revell maar later heb ik ook complexere modellen van zeilschepen in elkaar gelijmd waaronder een van de Batavia en de USS constitution. Na mijn middelbare school is dit wat minder geworden, door mijn opleiding heb ik echter niet stil gezeten met knutselen. De afgelopen 2 jaar heb ik tientallen maquettes gemaakt van karton papier foamboard en transparant plastic waarvan er één zelfs bewegende delen heeft.

Maar goed deze beide interesses kruisten elkaar zo nu en dan en zodoende is het altijd al een droom geweest om een RC model van een dwarsgetuigd slagschip te maken. Recentelijk is dit idee weer mijn brein binnen komen zeilen en daarom ben ik hier. Het liefst zou ik een varend model willen maken van de zeven provinciën en na wat zoeken op internet heb ik hier ook al tekeningen van gevonden inclusief een lijnenplan. Ook heb ik al de nodige ideeën over de bediening van de zeilen mede door mijn ervaring met zeilen in het echt.