in deze topic worden de update's geplaats over de bouw van een man tgx bergingswagen deze wordt met behulp van de echte bergingswagen gebouwd van de firma gijsbers bedrijven tilburg de bergingswagen waarvan alles wordt gebouwd is op dit moment ook nog in aanbouw hier zijn al enkele fotos van de wagen zo als hij is de fotos zijn niet echt goed gemaakt omdat deze nog op bokken staat om opgebouwd te worden foto van de linker kant de rechterkant is iedentiek foto van de kastjes aan de linker kant van de wagen dit is de achter zijden van de opbouw de linkerzijde is het zelfde en ziter er waar het deurtje zit licht en lucht aansluitingen
update hier zijn enkele tekeningen en foto's van de bouw van de onderwagen yes eindelijk de doos binnen chassie is al deels af (nog niet verlengt) hier is het cahssie al ver af met de moter versnellingsbak en de assen de cabine de cabine op het chassie de tekeningen komen nog deze waren niet te zien op foto als deze af zijn dan komen ze er op met dikke stift op de tekening
Bergingswagen Hee , veel pezier met het bouwen van je bergingswagen ,kga topic volgen .kweet hoeveel werk eraan is neem maar eens een kijkje op mijn profiel . De tweede bergingswagen staat in de startblokken chassis en cabine staat al in elkaar wordt wel een scania torpedo. ben bezich met de aankoop voor de nodige ondedelen De bergingswagen Volvo weegt 10 kilo grtz Tamrob.
hey hey rob ik ben er nu dan eindelijk aan begonnen en het gaat al redelijk de goeie kant op ik ga eerst het chassie en de cabine in orde maken dat dat al rijd en dan veder van de week even naar gijsbers voor de lepel instalatie op te meten en er spillen voor te bestellen de arm word toch warschijnlijk hydraulisch dat is toch het mooiste vindt ik wat voor afstand bediening gebruik jij eigenlijk
hallo berger je hebt een bijzonder soort voertuis genomen om na te bouwen maar waar ik je wel even voor wil waarschuwen zijn een aantal belangrijke dingen om zeker rekening mee te houden. ik ga ervanuitdat de MAN uitgevoert wordt iseen 6x4 hou erwel rekening mee dat de achterste as zoveel mogelijk druk moet hebben ivm. het opheffen en achterover kantelen van de truck (tuimelas is niet echt een goeie optie) en als je de mogelijkheid hebt gooi een contra gewicht op je vooras. in ieder geval succes met bouwen en ik ga zeker dit project volgen mvrg. jan
Ik ga de bouw zeker volgen,maar je zal er wel rekening mee moeten houden dat critiche ogen je zullen volgen,want robert zal op tijd wel goed bruikbare critiek leveren,veel succes. vr.gr.adrie
Hallo beste Dat klopt ja van de achteras druk het wordt een 6x2 Gestuurde voor loop as ook ivm de as druk IK ken de wagen bijna van binnen en buiten omdat ik het broertje mee gebouwd heb En het ligt er ook aan hoe ver je het knik moment van de hefbare mast naar voren plaatst
zij opbouw vandaag weer even bezig geweest ben bij de karwei spullen weesten halen en de keus is gevallen op 5 mm timmenplaat multiplex heb er de tekening op over gezet en al een beetje uit gezaagd vanaf gaan we weer veder met zagen en schuuren fotos volgen nog ps heeft er nog iemand van de man of de globeliner de upricht chaft liggen voor de vooras gr bergingswagen
bedankt IK Wil even een paar mensen bedanken Alles eerste adrie van gerwen Voor de info en de hulp bij de tot Nu toe gevorderde bouw En voor de kleine dingen Jan kilsdonk Even eens het zelfde En tamrob Voor de info en de kijk naar het model van hem Allemaal alvast hartelijk dank daar voor
update update door in thuis kring en werk is er weinig tijd voor de bouw het gaat wel door alleen gestaag inmiddels is het messing voor de lepel in stalatie binnen de assen staan er onder het chassie moet nog op lengte gemaakt worden de zijkant met de sierstrips zijn ook klaar tot zo ver de bouw hier nog wel een foto
ik heb op mijn stage nog diverse tekeningen met maten van een scania bergingswagen. ik zal eens kijken of ik ze kan kopieren en zal ze als je wil opsturen. gr
weer een updat / vraag hallo mensen ik weet even niet hoe ik mijn opbouw zou plaatsen in het echt zit hij gelijk met het fender wat vinden jullie daar van welke optie zouden jullie kiezen optie 1 achter het fender optie 2 aansluitend aan het fender of optie 3 gelijk achter de cabine zonder fenders welke van de optie zou je kiezen
optie 2 aansluitend aan het fender. Is het mooist van uit de foto te zien. Dus dan zou ik dus voor optie 2 gaan. Ziet er wel goed uit hoe je dat maakt zo met het hout en dan evergreen er over. MetVriendelijkeGroet, Jordie Bouwens
Ik zou de spoiler eraf halen en de opbouw iets lager maken,als je bij deze -van het verkeerde merk- kijkt zie je dat er ook een ruimte tussen de opbouw en de cabine zit, dus zou ik ook voor optie 2 gaan
idd optie 2. en als je de dakspoiler er eens af haalt dan is de punt van de opbouw ook iets lager (staat denk ik veel mooier) en meer ruimte voor de zwaailichten je zou ook de rechte kant iets rond kunnen maken zodat ze mooier met de lijn van de fender's mee lopen. die ronding valt toch niet op als hij gepoten is en met mooie blauwe lijnen is afgewerkt. . dus nog even puzzelen . gr Sander.
hallo sander het is juist de bedoeling deze te laten zitten de zwaailampen komen op de opbouw boven op en voor op de verstraler balk boven daar komen nog twee klijne en wat betreft het bol maken ik ga de cabine steun achter wat af veilen waar door hij veder achter over komt vandaar deze gedachten mvgr