gegroet Omdat ik met mijn trainertje nu een rugvlucht over het veld kan, is het tijd om aan de laagdekker te beginnen. Het gaat hier om de piper tomahawk van vmar. Zoals we vmar kennen zijn er weer een boel gebreken. vb. ribben die niet gelijmd zijn. de lock voor de breekbouten waren niet goed gelijmd en je kan het al raden, als ik mijn vleugel op de romp zet en ik draai 1 breekbout erin en ''krak'' toen waren ze gebroken.maja :roll: vmar he! Hier zijn een paar foto's van in juni. Dit is de doos. Dit is het staartgedeelte waar de elevatorservo zou moeten ingeplaatst worden. Zo is het staartgedeelte nu.Mijn vader zei ''laten we stangen in de romp bouwen en dan wordt het veel mooier dan dat servoluikje . Hier zijn een paar gegevens over de kist model: piper tomahawk span.: 2 meter lengte: 1.3 meter gewicht: 3.6 kg motor: o.s engines fs 91 2 surpass servo's : 3* multiplex mini hd servo's in de vleugel : 4*hitec standard(ken het type niet) ontvanger: multiplex ipd 7 channel extra's : kwik-fill en remote glow Meer foto's komen de volgende dagen. De maiden is gepland op 6 aug. mvg bartoke
Hier zijn nog wat foto's over de bouw ervan. Een vooraanzicht van de romp. Hier zie je goed de motor en kwikfill,remote glow. De stangen moeten nog afgewerkt worden en de ontvanger ligt er nu los in. De staart is nu afgewerkt. Het vliegtuig staat in elkaar. De vleugel van mijn trainer in vergelijking met de piper tomahawk. Nog eens. De piper en nog een ander project : een marchetti van 1989 :? Nog een fotootje van de marchetti. De vorige eigenaar is precies een trotse belg. ps: de marchetti heeft nooit gevlogen en heb ik gratis gekregen van een collega van mijn vader. mvg bartoke
Hee leuke modellen heb je daar. zijn beide modellen om wel mee op de Schaalmeeting in Oss te kunnen verschijnen ;-) Maar ik blijf je draadje en vooruitgang wel volgen. Succes ermee
Bedankt Ik zal wel wat foto's maken van de maiden. Helaas kan een filmpje niet want mijn camera neemt alle filmen op in mov. bestanden en dat is gemakkelijk 100mb. mvg bartoke
Hee Bartoke, filmen kan wel dan moet je daarna alleen de .mov bestanden omzetten in .wmv dan kun je heel veel kwijt (kijk maar eens naar onze filmpjes) Wij zijn hier allen verzot op foto`s en films dus laat maar komen
En nu moet ik wachten tot 2 aug voor de stukken die ik nog nodig heb voor hem af te bouwen. Een vraagje:welke brandstof moet ik gebruiken voor het inlopen van de 4-taktmotor dat erop staat. mvg bartoke ps:ik zal mischien een video maken van de maiden maar de kwaliteit zal niet goed zijn.
Volgens de handleiding is de motor fabriek-af afgesteld op 20% olie (of synth.) en 10 procent nitro. OS geeft een bereik op van 5-15% nitro, bij minimaal 18% olie/oid. Wat ik heb gemerkt is dat je op jouw vraag (welke brandstof/hoe inlopen) nooit een eenduidig antwoord zult krijgen.. iedereen heeft daar z'n eigen mening over en methodes voor. De handleiding van OS bevat een heel stuk over inlopen, ik zou die gewoon volgen, dat is immers wat de fabrikant adviseert..
Bedankt voor de info. In de club heb ik het ook aan een paar mensen gevraagt en ze hebben allemaal gezegt : gewone methanol met 10 % nitro. edit:Ik heb nog een fles coolpower met 5% nitro in zou ik die kunnen gebruiken? mvg bartoke
gegroet Het vliegtuig is vliegklaar. Direct mijn nieuwe mx 22 al eens uittesten. dus morgen wordt hij gekeurd en (hopelijk) ook de maiden ervan. De foto's worden genomen. mvg bartoke
gegroet Het vliegtuig heeft gevlogen. Hier is de take-off van de maiden. [media=youtube]OdsSx8KLfYI[/media] We hebben 5 minuten gevlogen waarvan 1 minuutje ikke en ik moet zeggen dat het vliegtuig FANTASTISCH vliegt . Bij de landing van de maiden ging het fout. Een hele goede landing maar een achterwiel brak af 8O . Het was gemaakt van de goedkoopste een slapste polyester. Een paar foto's volgen nog wel. Mvg bartoke
Bedankt Berto. Hier zijn nog wat foto's Hier ben ik de tomahawk aan het rijden naar de pist. Hoog vliegt de tomahawk tussen 2 wolken in.(tijdens maiden) Hier zie je het achterwiel dat afgebroken was tijdens de landing van de maiden. De cowl is ook al afgewerkt. De cowl langs de linkerkant. Een detailfoto van de spinner en je ziet de cillinder zitten in de cowl. mvg bartoke