Bouw Prôtos 500

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door dobje, 3 sep 2008.

1. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    De servo's zitten er i.d.d. erg mooi in.
    Voordeel van deze opstelling is dat het geheel erg sterk/compact is en de aansturing staat practisch loodrecht onder de swash.
    Ik heb een iets kleinere arm afstand genomen (14mm), mede door de Graupner hoorntjes die ik gebruik.
    Geeft me iets meer servo resolutie, nog rechter onder de swash, en hogere waarden op de DX7 in het swashmenu.
    De servos hoeven minder hard te werken, maar zijn dan ook wel trager.
    Super veel zal je er echter niet van merken denk ik :)

Eric

2. dobje

dobje

Lid geworden:
    4 okt 2006
    Een ander voordeel vind ik ook (maar dit kun je natuurlijk bij elke heli doen) dat je van onderen de rotor kop kunt opbouwen en meteen alles recht kunt zetten.

Dus tijdens de bouw meteen de kop afstellen, normaal schroef je de kop eerst in elkaar (tenminste als je volgens de handleiding werkt) zet je hem op de heli en kom je tot de conclusie dat je alle linkjes weer kunt loshalen.

Ben nu net bezig met het filmen van de montage van de rotor kop, Deel 2 van stap C moet ik nog monteren en uploaden. Ik probeer een beetje door te werken om te zien of ik alles zondag af kan krijgen voor de maiden , zoniet dan moet het woensdag dan lijkt het ook nog mooi weer te worden.

Ik zal in de kleine uurtjes kijken of ik deel 2 van C nog even kan monteren en dan na het vliegen op zondag stap E (rotor) + de rest.

Ik moet wel zeggen dat de ball sizer er niet voor niks bij zit, laat ik niet te veel verklappen anders kijkt niemand de filmpjes meer dat zou toch wel jammer zijn van al die inspannigen :D en nacht werk.

3. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Ben benieuwd naar je filmpjes en natuurlijk de maiden.
    Die linkjes daar kijk ik niet van op, die ruimer zit er niet voor niets bij zullen we maar zeggen ;).
    Maar je zal er geen seconde aan terugdenken als je er mee vliegt.
    Veel respect voor al het werk wat je hier in stopt, helemaal top Findop :D !!

Eric

4. dobje

dobje

Lid geworden:
    4 okt 2006
    Bedankt ,

En uhh "Findop" die is leuk gevonden :cool::cool:.

:thumbsup:

5. dobje

dobje

Lid geworden:
    4 okt 2006
    Stap C Deel 2 is nu ook toegevoegd aan het eerste topic in dit draadje.

Veel plezier er mee

Laatst bewerkt: 14 sep 2008
  6. The ICE Factory

The ICE Factory

Lid geworden:
    31 dec 2005
    top kerel , ga gelijk ff kijken.Ik heb trouwens ff een hyves aangemaakt voor Protos 500 eigenaren waar we ook info etc kunnen delen.Misschien leuk om daar je filmpies ook te posten

Msh protos 500 rc heli - Hyves.nl

7. dobje

dobje

Lid geworden:
    4 okt 2006
    Update

Goed, Stap D, deel 1 2 en 3 toegevoegd er komt nog een deel 4 die moet nog eerst wat ingekort worden en gemonteerd.

Veel plezier er mee.

8. gixxer

gixxer Guest

helemaal geweldig al die moeite die je neemt

ik ga over 1,5 week m'n heli bestellen/kopen en nu met je bouw waarin je echt kan zien en horen aan jou hoe de kwaliteit van de protos is, word mijn keuze erg moeilijk. misschien dat ik wel een protos neem over 1,5 week, ik ga daar nog even goed over nadenken.

heel veel succes nog met de verdere bouw (mocht ie nog niet af zijn) en montage van de hele mooie duidelijke filmpjes.

ps: als ie al in elkaar staat, hoe vliegt ie? krijgen we daar ook nog een klein filmpje van als mooie afsluiter van dit project?

9. dobje

dobje

Lid geworden:
    4 okt 2006
    Hoi,

Bedankt voor je compliment er gaat inderdaad nogal wat werk in zitten , ben nu ongeveer 2 1/2 week elke avond aan het filmen en monteren. In het weekend tot ongeveer 03:00 am.

Hij vliegt nog niet ik loop iets achter met het posten van de filmpjes maar ook met de montage zelf :( .Ik hoop woensdag de maiden te doen als het meezit ( ben er bang voor dat het niet gaat lukken) en anders wordt het zondag. Uiteraard wordt de maiden en alles wat erbij hoort ook uitgebreid gefilmd.

Een dobje veld report laten we maar zeggen ;-)

Stay tuned for more on this channel :rolling:

10. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    cool, nou vooral niet haasten zou ik zeggen...en af en toe je neus snuiten...

Laatst bewerkt: 16 sep 2008
  11. dobje

dobje

Lid geworden:
    4 okt 2006
    :D je moest eens weten, maar ik wil niet wachten tot de verkoudheid over is. Anders wordt het kerst ben ik bang voor ;)

12. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Ahh, beetje extra organische lijm hier en daar ;)
    Ik ben er gelukkig vanaf, hartnekkig virusje i.d.d.
    Nog een aanvulling over de paddles en die bronzen staafjes...
    MSH maakte deze ook al voor de T-rex 450.
    Dit zijn zgn. "programmable paddles".
    Je kan het paddlegewicht, en dus de felheid van je cyclic instellen door het gewicht te verminderen.
    Ik vlieg met de Protos met de helft van het gewicht.
    En heb dus 1 staafje doormidden gezaagd en de staafjes precies even lang gevijlt.
    Ze gaan vanzelf vastzitten in de taps gevormde tunneltjes in de paddles (centrifugale kracht).

Ben benieuwd naar het vervolg :)
    Groet,
    Eric

13. dobje

dobje

Lid geworden:
    4 okt 2006

Beetje extra borg kan geen kwaad denk ik :D

Goed de laaste delen Stap D staan online 4 , 5 en 6 en Stap E deel 1 en 2 ook staan online.

Veel kijk plezier.

14. Crash-Expert

Crash-Expert

Lid geworden:
    28 nov 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. dobje

dobje

Lid geworden:
    4 okt 2006
    Even een update, ben extreem druk geweest maar het plan is om morgen weer een aantal filmpjes te monteren.

16. The ICE Factory

The ICE Factory

Lid geworden:
    31 dec 2005
    ik hoop de mijne deze week ook te ontvangen , ben al goed voorbereid door je filmpies.
    Helemaal top kerel

17. hobby

hobby

Lid geworden:
    14 sep 2005

Ice en ik hebben hem vandaag binnen gekregen YEAH...

Nu nog een juiste keuze maken voor de electronica...

18. Fkestuntelaar

Fkestuntelaar

Lid geworden:
    21 apr 2008
    Hallo allemaal,

Heb het bouw verslag gelezen van deze protos en moet zeggen dat ik hem erg mooi vind. Waarschijnlijk omdat ie van Italiaanse makelij is:p:p
    Heb op de site gekeken wat er allemaal bij zit maar kan het niet duidelijk vinden. Kunnen jullie mij vertellen wat je nog meer nodig hebt of dat alles erbij zit? Ben heel benieuwd hoe jullie hem vinden vliegen. Hebben jullie hem via de site gekocht of bij 4RC?

gr,
    Frans

19. The ICE Factory

The ICE Factory

Lid geworden:
    31 dec 2005
    ik heb hem bij ::RC-Central Online shop:: gekocht , je krijgt de heli met sab carbon bladen en de motor zit er ook bij.Je hebt dus nog een regelaar nodig , 3 servo's voor de swash en gyro met rudder servo

20. Fkestuntelaar

Fkestuntelaar

Lid geworden:
    21 apr 2008

Dus komt er nog zo'n 100 tot 150 euries bij?

gr,
    Frans

Deel Deze Pagina