Bouw van de Cessna Skymaster

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door tbstuntpiloot, 28 mrt 2004.

1. tbstuntpiloot

tbstuntpiloot

Lid geworden:
    29 okt 2003
    Dit project is nog totaal onoverdacht, maar toen ik gisteren op de tv de film Bat21 zag, en natuurlijk de Cessna Skymaster, wist ik zeker dat ik dit model wilde gaan maken, al dan niet vereenvoudigd, maar zeker een vliegtuig met 2 motoren, een duw en een trekmotor.

Ik zat te denken aan 2 speed 300 7.2v motoren, koolstof staafjes om het iets te vereenvoudigen en een mooi afgerond en beetje gehoekt doosrompje voor de accu electronica en motoren.

Als accu wilde ik een 7-8 cel sub c pack gaan gebruiken, omdat dit gebruikelijk is bij zo ongeveer een speed 600 (300+300, klopt dit een beetje?)

voor degenen die het model niet kennen, zal ik hieronder wat foto's posten.
    :D
    Iemand dit model gemaakt of tips? :eek:

Groeten, monkey

http://www.337skymaster.com/RTRC.htm

2. Igwe Aneke

Igwe Aneke Guest

Kijk hier eens. ;)

3. tbstuntpiloot

tbstuntpiloot

Lid geworden:
    29 okt 2003
    na nog eens wat op gezocht te hebben, lijkt het me te moeilijk om dit model op schaal te gaan maken, maar het idee blijft, een vliegtuig met 2 motoren, op een lijn, heeft iemand dat ooit gemaakt, of heeft tips?

ook nog de vraag of 2 speed 300 hetzelfde kunnen trekken als een speed 600......

Groeten, monkey

4. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    hallo aapie :wink:

Heb er vroeger één gemaakt van Marutaka voor 2 x 7,5 cc. Helaas niet voor electro :roll:

Stevo

5. Dirk

Dirk Forum veteraan

Lid geworden:
    30 aug 2002
    Uit een SP600 kan je (thermisch) safe 200W trekken, een SP300 7,2V legt bij 50W al het loodje.... vier SP300'tjes is één SP 600 (ongeveer)
    Één SP600 achtige is gelijk aan twee SP480 achtige...qua vermogen... (en ook qua gewicht)...

6. tbstuntpiloot

tbstuntpiloot

Lid geworden:
    29 okt 2003
    ow..... dat pakt dus een heel eind anders uit :roll: ... 2 speed 400 6 volt ? gaat dat lukken op een vleugel van 1.50m, zoals dit ongeveer stond in de link die johnatan gaf?

:roll:

Groeten, monkey

7. jacques

jacques Guest

8. RicoJ

RicoJ Guest

Monkey,

Ik ben bezig met een dornier WAL, 2 (inline) motorige vliegboot. Ondertussen wel een half artikel gevonden waarin iets dergelijks wordt gebouwd, ben nu aardig eind met de romp en de vleugels beginnen ergens op te lijken.
    90 cm, 2x S280 sport.

zie:
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11239

Kwam alleen weinig respons op dus weet niet of ik nog verder ga met het bouwverslag (lig alweer een paar foto's achter)

Ik zou zeggen: gewoon bouwen, moet kunnen, leuk om een keer retracts in te planten...

groeten,

Richard

Deel Deze Pagina