Bouwer gezocht voor mijn Bouwproject

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Medepiloten/ bouwers,

Sinds een jaar heb ik een Cherokee Piper van Graubner....heb toen die tijd een zelfbouw Cherokee Piper erbij gekregen. De vorige eigenaar heeft er al best veel aan gewerkt. En was toen die tijd van plan om de zelfbouw toestel zelf af te bouwen. Hier is het helaas niet van gekomen.
Nu bied ik mijn toestel aan, aan iemand die zin en tijd heeft om hem af te bouwen voor mij.
Liefst compleet vliegklaar...servo's heb ik hier ook wel liggen...uiteindelijk wil ik het toestel laten spuiten in gewenste kleur.

Eigen ideetjes en eigen invullig zijn altijd welkom. Het mag ook een totaal ander toestel worden dan het origineel.
Graag in de regio Groningen/ Drenthe...

Gaat om:
Cherokee Piper zelfbouw
Compleet met romp en vleugel, alles van balsahout.
Vleugel mist nog een roer, en heeft kleine schade door het transport. ( enkele gaatjes )
Verder zit tank er al in, landinggestel erbij en een Irvine motor ( denk 15 CC ).
Cockpit en motorkap zijn al een mal van gemaakt.
Dus bijna een compleet toestel....

Op de foto's is te zien, hoe alles er nu uit ziet.

Heb ook nog de originele tekeningen van graubner erbij...deze zijn dan te gebruiken.
Dus heb je intresse...laat me het weten...want ligt nu alleen stof te happen en dat is zonde!!

file.php

file.php

file.php

Je biedt je vliegtuig aan om hem te laten afbouwen...
Wat heeft de persoon die hem af zou gaan bouwen eraan??

Mvg.

Dat hij 50 tot 100 euro armer is, (kosten zoals schuurpapier stookkosten worden nogal eens vergeten enz.) maar een aantal weken stof mag happen voor die centjes.

Om dat vaarklaar te krijgen gaan daar nog heel veel uurtjes in zitten. :rolleyes:

Punt... Veel bouwers hebben hun handen vol aan eigen preferente projecten... en daarnaast mogelijk nog een sociaal leven.

Je vraag is, hoe makkelijk gedacht ook, bijna onmogelijk.

Wel zijn er vast mensen die je willen ondersteunen bij de bouw met plannen van aanpak en tips, hier op dit forum of bij vliegclubs in je omgeving. OLC in Odoorn of de vliegclub in Roden etc...
Overigens staat op het forum een overzicht van clubs. Dus vast een verband min of meer binnen je reikwijdte?

Model is een groot project. Een kist voor de gevorderde vlieger. Afhankelijk van bouw en afwerking motorisering en gewicht zal het wel of geen een goede vlieger blijken. Piece of cake is het zeker niet.

In je avatar zie ik een autootje... dan kan er op duiden dat je nog geen vlieg/bouwervaring hebt? Indien van niet zou ik eerst uitkijken naar een lesuitgangspunt. Trainer en les op club.
Deze bewaren tot er betere tijden binnen je competentie ontstaan en dan heerlijk de kist zelf afbouwen. Waarbij ik er van uit ga dat je handige handjes in je genen hebt zitten... anders ontstaan dit soort dromen niet.

Vergis je dus niet... voor dat dat glanslaagje er 1,2,3 op zit is er nog heel wat te leren aan houtbouw, te bestuderen en aan te schaffen (...want alleen gratis komt de zon op).
Het is een mooi model, wees er zorgvuldig mee...

En... het is Graupner... maar gelukkig weten we wat je bedoeld :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Aan de reacties kan ik Wel opmerken,dat er weinig tot geen interesse is om elkaars vliegtuig klaar te maken.
Even voor de duidelijkheid! Heb mijn brevet al een 1. 5 jaar en heb het in 1 week gehaald. Verder vloog ik al na enkele maanden al met mijn cherokee piper...heb namelijk al een. DEze zat er gratis bij. Wat betreft spuiten...werk in een spuitbedrijf...dus alle lakken en kleuren heb ik zo. Nogmaals denk dat er niemand is die daar tijd voor heeft ivm eigen projecten!

Dat moet ik maar aannemen dan hè.. Geen ervaring mee :)
Trouwens.. Ik voel hier een eventuele eerste gegadigde, met de juiste vereisten,, namelijk provincie Drenthe :p

Groet.
Bouwen vindt ik altijd leuk,Tegen gebruikte materiaal kosten, en of anders mag de eigenaar materiaal aanleveren.. Werkt ook altijd prima. Een vrijwillige bijdrage sla ik nooit , tot zelden af...

Ik bouw ook wel op bestelling. Wederom volgens zelfde principe. Ik wil er geen kosten aan hebben. Een bijdrage is vrijwillig, maar word op prijs gesteld...

Maar ik houd me niet bezig met houtbouw... Das niet mijn specialiteit...
Wat dat wel is , dat kun je zoeken met de zoekfunctie, en mijn bouwverslagen..
(hint electronica, schuimpjes, quadcopter, en auto's, en alles er tussen in.)

Wat betreft spuiten...werk in een spuitbedrijf...dus alle lakken en kleuren heb ik zo.

Dan werk je wellicht op de administratie? :rolleyes:

Op een spuitbedrijf is het tempo maken. Wat men daar over het algemeen heel goed kan is het inschatten/ramen van werk. Moet er door vakmannen heel snel en secuur gewerkt worden... om de salarissen te kunnen betalen, de huur etc... de dag is zo om.
Calculeren kan men er over het algemeen heel heel erg goed. Is het geen standaard reparatie of pipe-line werk... dan loopt het rap uit de hand... geld en tijd...

Gezien je aangegeven leercurvepotentieel... of je bent toch echt niet handig (lastig in deze hobby)... heb je hem in een handomdraai, zegge en schrijve paar maanden klaar... toch?

En wie zegt dat spuiten de juiste afwerking geeft? Voor het spuiten wordt er veelal geglast als basis voor een laklaag? Wordt het te zwaar? Wie weet... en gaat het met folie stukken beter. Zoek dat nu allemaal eens uit en laat je informeren. En je weet... als het in in de basis niet goed zit, komt het in de lak tot uitdrukking... en dat plamuur je maar niet even weer weg.
Als je zelf bouwt heb je gewoon weer wat geleerd...

Maar ja... je weet nooit hoe een koe een haas vangt... hmmm... niemand bij je op de club?
Nou succes ermee!

Bouwen vindt ik altijd leuk,Tegen gebruikte materiaal kosten, en of anders mag de eigenaar materiaal aanleveren.. Werkt ook altijd prima. Een vrijwillige bijdrage sla ik nooit , tot zelden af...

Ik bouw ook wel op bestelling. Wederom volgens zelfde principe. Ik wil er geen kosten aan hebben. Een bijdrage is vrijwillig, maar word op prijs gesteld...

Maar ik houd me niet bezig met houtbouw... Das niet mijn specialiteit...
Wat dat wel is , dat kun je zoeken met de zoekfunctie, en mijn bouwverslagen..
(hint electronica, schuimpjes, quadcopter, en auto's, en alles er tussen in.)

Ik heb nog een paar FMS mustangs liggen (eentje moet de D versie blijven, voor de andere heb ik alles om een B of C te maken inclusief het nieuwe driedelig intrekbaar landingsgestel), alles van schuim.. Met plezier betaal ik alle materiaalkosten en een vrijwillige bijdrage om ze vliegklaar te krijgen, ik kom ze zelfs brengen en weer ophalen ;) (heb nu al uren te kort en als ik eindelijk op de bank zit geen energie meer)

:D

Maar om even OT te blijven, ik ben bang dat je weinig interesse zult tegenkomen. Zoals Emil al zegt, dit is een project waar zeker nog 100+ uur in gaat zitten, een hoop schuurwerk (waar vrijwel iedereen een hekel aan heeft) en als je dan eindelijk een resultaat hebt staan waar je trots op kunt zijn.. Komt de eigenaar 'm ophalen en zie je de kist nooit meer terug. Nu weet ik dat er mensen zijn die liever bouwen dan vliegen dus je weet natuurlijk maar nooit...

(ja, persoonlijk ben ik een vlieger, geen bouwer inderdaad)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back