Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik zoek een bouwtekening van een boot ,waarvan de romp uit latjes opgebouwd is.
Ik bedoel niet een VOC schip.
Maar iets wat ook nog kan varen.
Ik wil deze boot maken van eiken latjes die ik nog heb
Het mag een zeil dan wel motor boot zijn
Ik bedoel eigenlijk dat ik een tekening zoek van een romp die ik vanaf de bodem opbouw
Dus geen kant en klaar spul Alleen een tekening.
Het mag van een tekening zijn waarvan de schaal bedoeld is voor een gewoon schip
Ik reken de tekening dan wel om in een voor mij goede schaal voor het model
De NVM (Nederlandse Vereniging van Modelbouwers) verkoopt via het MIC (Modelbouw Informatie Centrum) veel modelbouwtekeningen, van betrekkelijk eenvoudig en goedkoop tot zeer complex en dan soms ook behoorlijk prijzig.
Via deze link (links boven op schepen klikken) kan je kijken wat ze zoal hebben.
Een probleem is dat ze niet aangeven (behalve voor zeilschepen) of de tekeningen bedoeld/geschikt zijn voor een varend model. Zo kocht ik de tekeningen van de Rotterdam V, en dat bleek de beschrijving van een model gebouwd volgens de "stapelmethode" te zijn. Voor mij niet erg, omdat ik statische modellen bouw, en alleen de spanten uit het spantenplan moest corrigeren voor de beplankingsdikte en een kielbalk moest "ontwerpen".
Je kan ze eventueel vrijdag's bellen (zie link hierboven) om vragen over tekeningen te stellen. Een bezoek aan het MIC in Den Bosch zal waarschijnlijk een beetje te ver gaan, en ze zijn alleen maar open op de 2e en 4e zaterdag van de maand. Maar in de gedrukte catalogus die ik heb staat nadrukkelijk dat je kunt bellen voor informatie over tekeningen.
Dat is er eentje uit dezelfde familie denk ik, Jan.
De echte is een tijd zoek geweest, en blijkt als woonboot gefungeerd te hebben. Inmiddels is zij gerestaureerd.
Dus ik denk dat die tekeningen een mooie start zullen zijn.
Ja dat is hem
Een geweldig schip met een verleden
Dat met die tekeningen is nog niet zo simpel
Ik wil eigenlijk een orginele tekening van het orginele schip gebruiken ,maar die is moeilijk te vinden
Maar ik geef nog niet op
Ik hou jullie op de hoogte ,mocht daar belangstelling voor wezen
gr Gerrit