Bouwverslag Aedes Ars' Piramide van Kukulcan

Discussie in 'Diorama's' gestart door Leensen, 6 sep 2024.

  1. Leensen

    Leensen

    Lid geworden:
    11 jan 2020
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Apeldoorn
    Op 12 mei dit jaar schreef ik in mijn bouwverslag van de Batavia het volgende:
    "De Batavia is verkocht en de hobbyplek hier is gelijk helemaal ontruimd. Wellicht dat de vrijgekomen ruimte gebruikt gaat worden voor een grote legpuzzel. En als het heel erg gaat kriebelen dan zoek ik gewoon iets zonder zeilen en tuigage"

    Sneller dan verwacht ging het weer kriebelen en ik heb wat gevonden zonder zeilen en tuigage... steentjes :D
    Als je dan gaat zoeken dan kom je al snel uit bij de pakketten van Aedes Ars en daar sprongen 2 bouwwerken uit. De Piramide van Kukulcan en Castel Del Montel. De reden is simpel en dat is dat ik beide bouwwerken heb bezocht en ik deze ook mooi genoeg vind om in de woonkomer op de hoge kast te zetten.
    Castelo de Guimarães en Torre de Hércules heb ik ook in het echt gezien en omgekeerd geven deze pakketten me misschien ook wel inspiratie voor komende vakanties :rofl:

    Anyway, het pakket is binnen, dus ik kan aan de slag!

    [​IMG]
     
    ozy, Herby63 en EUSIV vinden dit leuk.
  2. Leensen

    Leensen

    Lid geworden:
    11 jan 2020
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Apeldoorn
    De eerste stappen zijn gezet.
    De basis van het bouwwerk is een kartonnen constructie die in dit geval bestaat uit 9 "etages" die je op elkaar stapelt.
    Daarna is het dus een kwestie van alles volplakken met de verschillende soorten steentjes.

    Heel even had ik het idee om iets af te wijken van de tekening, want ik vind bepaalde verhoudingen niet lekker overeen komen met het origineel, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat me dat heel erg veel schuur- en vijlwerk zou gaan kosten.
    En bovendien zijn er wel meer essentiëlere zaken die niet kloppen t.o.v. het origineel, dus een replica met dezelfde symboliek (de Maya kalender) gaat er waarschijnlijk toch niet helemaal uit komen.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Hans Groenenberg, EUSIV, ozy en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina