Hallo Allemaal Sinds kort heb ik een bouwtekening kunnen krijgen van het binnenvaartschip de Main III. Het schip is van een vriend zijn vader van mij, daardoor komt het schip hopelijk nog een keer bij ons in de haven aanmeren en kan ik extra veel foto's maken. Het schip (1:1) Lengte: 26.65m Breedte: 05.35m Diepgang: 02.16 Het Model (1:25) Lengte: 106cm Breedte: 21cm Diepgang: 08cm In het model wil ik graag deze extra functies gaan maken: -boegschroef -bewegende kraan -licht Nu een paar foto's: Groetjes Justin
Hoi @ F van gent Hoe bedoelt u moeten motoren altijd onder de waterlijn zitten.. Want anders zal ik de diepgang aan moeten passen.... gr. Justin
Het is en was maar een geintje. Maar je schrijft zelf 08 cm en dat is bij mij althans 8mm. Enzulke kleine motoren kan ik niet Maar met de diepgang zal je wel 8 cm bedoelen vindt ik toch krab hoor om het een en ander inte bouwen een beet smokkelen met de diepgang eern optie misschien verders veel succes toegewenst he :idea:
Da's leuk mensen, wat meer binnenvaartschepen! Een tot nu toe wat onderbelicht aspect uit onze hobby... Succes ermee, Justin!
Hoi Ik wil jullie graag om advies vragen. Ik heb op www.mbvp.nl bij modelbouw en dan bouwverslag de bouw van een binenvaart schip gezien en zo wou ik ook een beetje mijn schip gaan maken. De romp van de boot heeft een U-vorm dus ik wou de voor en achterkant uit spanten en balsa maken en de rest van triplex en balken e.d. en dan op t laatst met epoxy er over heen maaar ja is dat wel een goed idee??? Groetjes Justin
Hallo Justin, in principe is het mogelijk om de romp zo te maken maar persoonlijk zou ik kiezen om de heleromp van triplex te maken. Bouw de voor- en achterkant op uit platen triplex (horizontaal liggend ) die je op elke lijmt en zo al een romplijn in het grof opbouwt. Daarna met een bandschuurmachine met grof schuurpapier in de vorm schuren. Dit geeft toch net iets meer sterkte tijdens een aanvaring en dergelijke. De romp kun je uiteindelijk dan in de epoxyhars zetten om hem waterdicht te maken. André
Hoi @ André Ik was ook al zo iets van plan eerst met spanten de achterkant vormen en dan plaatje voor plaatje het triplex op bouwen en dan met de schuurmachin eroverheen.. Dat zelfde doe ik met de onder kant, beginnen met een triplex plaat en dan aan de zijkant stroken van 3 cm op. Zo kan ik de U-vorm een beetje stroomlijn aan de onderkant.... Misschien maak ik de voor en achterkant wel uit multiplex is wat dikker.. Gr. Justin
Hoi Ik kan in deze boot veel gewicht kwijt.. Ik zat er aan te denken om een 12v 12 amph Accu er in te doen met een power 1000 van RObbe is dat een slim idee?? Groetne Justin
Een power 1000 is flink overpowered voor een modelboot van een goeie meter, en ik schat zo'n 12 à 15kg. Een Speed 720BB torque zal wel voldoen. Die motor kan bij 12V van 1A tot 3A leveren, dat is van 12watt tot 36watt!! Hij maakt slechts 4100rpm dus rechtstreeks aandrijven. Met de schroef wat experimenteren.
Leg hetverschil dan even uit tussen binnenvaart en een tankertje @The Hawk Als we het over het plaatje hebben wat justin laat zien is het een oliebevoorradingsscheepje punt uit
Hoi Jullie hebben allebei een beetje gelijk 8) Het is een Bilgeboot dat is dus een binnenvaart schip dat olie vervoert... @Zinna bij nader inzien Power 1000 is wel sterk maar ze word wel zwaar :!: ik wil haar ook kunnen laden met iets, dat ze tot aan het dek in het water ligt.... Groeten Justin
zijn in de oorlog wel met nkano.s overgevaren naar England en ik stop met jouw einde over discussie wel of geen binnenvaart Want het is en blijft een bevoorradingtankertje hoor en die bevoorraden ook ZEESCHEPEN