Bouwverslag: Newbie Hexa op basis van F550 en APM 2.5

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door jpenninkhof, 12 aug 2013.

1. jpenninkhof

jpenninkhof

Lid geworden:
    12 aug 2013
    Hallo,

Ik ben hartstikke nieuw hier op het forum (net geregistreerd) en heb me nooit eerder met modelbouw bezig gehouden. Ondertussen kruipt het bloed toch een beetje waar het niet gaan kan en vandaar mijn aanmelding hier op het forum.

Een goed jaar geleden heb ik eens een keer zo'n speelgoed ding voor mijn zoon gekocht. Het had 2 rotors voorop en een derde super-klein stuurrotortje achterop. Uiteraard waren de mogelijkheden van dit apparaat erg beperkt. Om een lang verhaal kort te maken, er is iemand op gaan staan, ik heb het ding helemaal ontmanteld, uiteraard geen reserveonderdelen beschikbaar, en nu ligt het ding bij het schroot.

Ik vond het echter leuk, en aangestoken door goede verhalen toen ik op zoek was naar reserveonderdelen, heb ik uiteindelijk het plan opgevat om eens te kijken of ik zelf zo'n apparaat in elkaar kan steken. Uiteraard dan wel gebaseerd op "commodity" onderdelen, zodat als er iets gebeurt ik wél onderdelen bij kan bestellen en de boel weer heel kan krijgen.

Als beginner ga ik uiteraard niet voor het duurste, breekbaarste en grootste, maar lijkt het me handig om met instaponderdelen te beginnen, die echter wel uitbreidbaar zijn, voor als ik de smaak eventueel echt te pakken zou krijgen. Ik hoop echter niet dat ik te veel probeer te beknibbelen en hoop dan ook dat ik via dit forum goede feedback kan krijgen over mijn samenstelling.

Ik heb de volgende onderdelen gepland:

Frame
    F550 kloon van Ebay
    Lijkt me een leuke instapper. Hij is niet al te duur en je kunt er volgens mij prima mee experimenteren en van alles aan vast tie-wrappen. Het ingebouwde power distributie board bevalt me ook prima en daar ga ik ook zeker gebruik van maken.

Flight Controller
    APM Flight Controller Board - €47,19