Hallo,
Ik heb tot op heden voornamelijk passief deelgenomen in dit forum. Ik heb qua vliegen tot op heden voornamelijk de geijkte schuimpjes van Multiplex gebouwd (Blizzard, Fun Jet, Cularis) alsmede een Discus Electro van Jamara hetgeen me niet de moeite leek om daar een draadje over te starten.
Momenteel begin ik de bouw van een Pilatus B4 (2,07m) van Topp Rippin. Dit lijkt me wel een leuk onderwerp om met de forumgemeenschap te delen. Het doel van deze kist is het hellingzweven op de duinen. Dit jaar ontdekt, eerst met de Cularis. Aangezien ik geen zin heb om na elke hellingvliegdag de complete aandrijving uit te baggeren is een zever gewenst. Ik heb momenteel ook een Blizzard met zweefromp beschikbaar, waarmee het heel goed toeven is aan de helling.
Intussen is de B4 gearriveerd (relatief lange leveringstijd) en zoals verwacht "rohbaufertig" met de nadruk op "roh".
Het is alweer een goede 20 jaar geleden dat ik kisten op deze manier bouw. 
Ik ga de komende tijd er rustig aan beginnen, en zal dit topic van zoveel mogelijk foto's gaan voorzien.
Fotootjes "voor":
Overzicht bouwdoos:
Zijkant romp. Daar zit in de rechterkant een soort deuk, die zal ik met een spant aan de binnenkant naar buiten moeten drukken.
Vleugeleinden:
De rolroeren zijn (niet op schaal) afgetekend. Volgens de lijnen zouden de rolroeren helemaal door moeten lopen tot aan de tippen, hetgeen bij het origineel niet het geval is. Ik denk dat ik het origineel aan ga houden, waarbij ik er rekening mee houd om voldoende opperval op de roeren over te houden.
Bij het origineel zien de rolroeren er zo uit:
Ik heb tot op heden voornamelijk passief deelgenomen in dit forum. Ik heb qua vliegen tot op heden voornamelijk de geijkte schuimpjes van Multiplex gebouwd (Blizzard, Fun Jet, Cularis) alsmede een Discus Electro van Jamara hetgeen me niet de moeite leek om daar een draadje over te starten.
Momenteel begin ik de bouw van een Pilatus B4 (2,07m) van Topp Rippin. Dit lijkt me wel een leuk onderwerp om met de forumgemeenschap te delen. Het doel van deze kist is het hellingzweven op de duinen. Dit jaar ontdekt, eerst met de Cularis. Aangezien ik geen zin heb om na elke hellingvliegdag de complete aandrijving uit te baggeren is een zever gewenst. Ik heb momenteel ook een Blizzard met zweefromp beschikbaar, waarmee het heel goed toeven is aan de helling.
Intussen is de B4 gearriveerd (relatief lange leveringstijd) en zoals verwacht "rohbaufertig" met de nadruk op "roh".


Ik ga de komende tijd er rustig aan beginnen, en zal dit topic van zoveel mogelijk foto's gaan voorzien.
Fotootjes "voor":
Overzicht bouwdoos:
Zijkant romp. Daar zit in de rechterkant een soort deuk, die zal ik met een spant aan de binnenkant naar buiten moeten drukken.
Vleugeleinden:
De rolroeren zijn (niet op schaal) afgetekend. Volgens de lijnen zouden de rolroeren helemaal door moeten lopen tot aan de tippen, hetgeen bij het origineel niet het geval is. Ik denk dat ik het origineel aan ga houden, waarbij ik er rekening mee houd om voldoende opperval op de roeren over te houden.
Bij het origineel zien de rolroeren er zo uit:

Laatst bewerkt door een moderator: