[Bouwverslag] TA-06 PRO w/ upgrade pack en La Ferrari body

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Berster, 30 sep 2014.

  1. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Na in een eerder stadium gedacht te hebben om te beginnen met een F1 model heb ik toch besloten om als eerste een TA06 pro te gaan bouwen met LaFerrari body.
    Ik heb deze afgelopen week in HongKong voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken en ga dus met deze auto kijken of ik na het bouwen van deze ook nog een F1 ga bouwen.

    Voordat ik ga beginnen met bouwen zit ik toch nog wel met een aantal vraagjes:
    - welke motor + esc raden jullie aan voor een "beginnende" rijder? Ik wil in eerste instantie vooral parkeerplaats rijden en misschien op een circuit, dus de snelheid hoeft wat mij betreft niet al te hoog te zijn en staat het leren en onder de knie krijgen van de auto voorop!
    - Welke hopups raden jullie nog aan voor deze auto?
    - Alle andere tips zijn ook welkom!

    Foto's ga ik ook zsm plaatsen om te proberen om een leuk verslag neer te zetten zoals ik ook bij verschillende andere topics voorbij heb zien komen!

    grt

    Berry
     
  2. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Deze ga ik volgen.

    Heb je de auto in Hong Kong besteld? Geen last van invoer kosten ed.?

    Qua motor en ESC zou je kunnen beginnen met een Carson Cup Machine en een Hobbywing of Tamiya ESC.
     
  3. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Nee heb hem zelf bij Waigo Hobby in HongKong gekocht afgelopen zaterdag,
    Ben nog bij meerdere winkeltjes langs gegaan in HongKong maar bij Waigo kon ik een leuke deal maken. En op schiphol niet gecontroleerd dus verder geen extra kosten:)!

    heeft iemand precieze types vwb ESCs? en brushless of toch brushed als je begint?
     
  4. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    hier alvast de eerste foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Mooie kit hoor! Ik heb zelf in mijn TT-02 een brushed Carson Cup Machine met een Tamiya 105 ESC maar in mijn F1 rij ik met een sensored en brushless HobbyWing Justock ESC en Turnigy 21.5T motor. Ik heb wel een brushless set in mijn TT-02 gehad maar dat vond ik te veel van het goede.

    Als je zorgt dat je hem de 12e klaar hebt kun je met me mee naar RC Paradise ;-)
     
  6. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    En wat is een btje een leuke zenderset om mee te beginnen?
    Als ook welke LiPo kan ik het best hierin gebruiken?

    grt
     
  7. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Zenderset hangt wel af van je budget. Ik heb zelf een Spektrum DX4C met 4210 ontvangers. Ik heb Corally 6000Mah LiPo's en een lader. LiPo's ed. heb ik gekocht bij The-Border (erg fijne winkel en tot savonds laat reageren ze nog op mail).
     
  8. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Is een erg leuke wagen om in de Tamiya-cup mee te rijden; De klasse hiervoor is TW en daarin wordt met een 16T sensorless motor gereden met een 0 graden regelaar. Ik heb eventueel nog wel een zgan 16T Tamiyamotor en een Speed Passion Stock Specregelaar liggen.

    Kom anders als het mooi weer is op woensdag eens naar de AMCA, kan je een rondje met mijn TA-06R rijden en zien of deze snelheid je ligt.....
     
  9. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ik ga het eerst proberen met een carson cup motor denk ik met hobbywing quicrun 1060 of temiya esc, als ik dat onder de knie heb kijk ik wel verder.
    Ik ben 2 maanden terug nog een keer op woensdag bij de AMCA wezen kijken, maar had destijds meer intresse in de F1's.

    Ik heb vanmiddag alvast een klein begin gemaakt met het knippen van de LaFerrari body, dit aangezien ik nog niet precies weet wat ik voor electronica ik wil.
    Waarschijnlijk begin ik dus met een carson cup motor aangesloten op een HW Quicrun 1060 of raden jullie mij anders aan?
    Qua servo ben ik er ook nog niet uit, heeft iemand tips of advies?
    Qua zender denk ik dat ik voor de Carson Reflex Wheel Pro LCD 2.4GHz Transmitter + Receiver 500500035 ga, of heeft iemand een andere tip?

    Hier voor de geintresseerden nog een foto van hoe de body er nu bij staat:

    [​IMG]

    grt
    berry
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Wat voor LiPo moet er in de TA06 een shorty of een normale? of kan beide?
    En hoeveel mA is normaal?

    grt
     
  11. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik had 2 weken geleden deze zender set te koop staan. Het is een mooi instap setje maar niet meer dan dat. Met bijv. een Spektrum voel je een veel betere bouw kwaliteit en rijdt ook wat prettiger, dit zal met alle betere merken zo zijn.

    Qua motor en regelaar zit je goed, deze combi bevalt mij ook prima. De Hobbywing heb ik ook gehad maar die is bij mij doorgefikt (door mijn eigen schuld).

    Qua servo zou ik voor een Savox gaan, erg goed en snel.

    Qua LiPo en Corally 6000mah normale met een goede lader.

    Alles afhankelijk van je budget natuurlijk. Neem maar eens contact op met The-Border, je krijgt daar zeer goed advies!
     
  12. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Mee eens, maar het ligt er ook aan waar je hem voor wilt gebruiken. Wil je hem voor plezierrijden gebruiken en af en toe een wedstrijdje meepikken & zit je aan beperkt budget? Dan absoluut de Carson zender nemen.

    Heb je wat meer budget en wil je een wat stevigere zender? Neem dan een Sanwa.
    Ik zou een 'dure' zender echter nooit als 1 van de eerste aankopen adviseren, simpelweg omdat de balans dan weg is, een goedkope auto met slechte LiPo omdat er geen budget meer was is vervelender dan later je zender upgraden.

    Mocht je van plan zijn wedstrijden te gaan rijden op je lokale circuit, dan is de Carson een prima instapper en zou ik persoonlijk gaan sparen voor een Sanwa, Spektrum zenders hebben namelijk helaas vaak storing als er iemand in de buurt een Sanwa gebruikt, en Sanwa's vind je op élk circuit.

    Het andere advies van Madhouse ben ik het uiteraard zeer mee eens :D absoluut even een mailtje sturen!
     
  13. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Met de nieuw DX4 serie heb je daar (schijnt) geen last meer van. Qua prijs/kwaliteit verhouding (DX4C voor 139 euro met (tijdelijk) 2 ontvangers) is dit een erg goede aankoop. Een mooie zender die qua bedrag/kwaliteit tussen de Carson en Sanwa in valt.
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.350
    Locatie:
    Zwolle
    Is de DX4 serie niet DSMX en DSM2?
    DSMX schijnt minder last van storing te hebben heb ik gehoord.
    Mijn DX3S had DSM2, en dat was een nachmerrie, 15 meter bereik hooguit!
     
  15. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ik ben vanmiddag begonnen aan het chassis zelf, omdat ik de verf voor de body nog niet binnen heb en het toch wel een beetje kriebelt.
    Als eerste heb ik de rear diff in elkaar gezet:
    [​IMG]

    nadat ik deze in elkaar had kwam ik er achter dat deze kit als hop-up een andere "betere" rear diff erbij heeft zitten, dus heb ze nu beide in elkaar gezet.

    [​IMG]

    Ik vroeg me alleen af welke olie in de originele moest doen? is dat het rechter flesje?
    Ook moest ik de nieuwe smeren met vet, maar hoeveel vet moet ik gebruiken? moet de hele tube leeg? of maar klein beetje gebruiken?
    Ook moest ik bij de hop-up diff eea aan elkaar maken dmv een boutje en lock nut, maar hoe strak moet dit vast zitten?

    Als laatste nog een foto van eea in het huis, hierbij ook weer de vraag hoe goed moet eea gesmeerd worden(met de ceramic grease)?
    En is het niet beter om metalen tandwielen te gebruiken of is dit altijd plastic?

    [​IMG]

    grt

    Berry
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Ik heb geen idee maar ik hoop ten zeerste dat het waar is dat de DX4 serie er geen of in ieder geval minder last van heeft, het is namelijk echt dramatisch als je er last van hebt, je kan er namelijk helemaal niks tegen doen.

    Komt niet eens door Spektrum hoor, Sanwa heeft gewoon een extreem sterk zendvermogen en doet heel erg aan channel hopping & bezet tegelijkertijd alle omliggende kanalen in de 2.4GHz band, maar toevallig heeft Spektrum daar heel erg last van. Ik hoop dat het met de DX4 minder is dan.
     
  17. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    En nu weer ontopic graag ;),
    Iemand al wat advies voor mijn vragen?

    @Thaan: is mijn verf al op de post gedaan :p

    grt
     
  18. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Sorry, ontopic: tot de helft van het diff vullen, dan is hij goed.
     
  19. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ja voor de diff wist ik het wel voor de helft maar de ball bearing diff moet gesmeerd worden, hoeveel moet ik daarvan gebruiken?

    grt
     
  20. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    We gaan het misschien de 12e merken, ik neem de DX4C mee en misschien zijn er wel Sanwa gebruikers :D
     

Deel Deze Pagina