[Bouwverslag] Tamiya M-03M Chassis 1/10 - Fiat 500

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Pascal, 12 aug 2014.

  1. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Wat zomerdagen en een beetje regen.., inspirerend genoeg om eens in mijn kast te duiken. Heb hier nog een nog een M-03M Chassis liggen. Ondanks het feit dat ik een voorliefde heb voor Mini Coopers ga ik toch maar de standaard 'out-of-box' Fiat 500 ontwerpen.

    Heb al wat gegoogled en heb een mogelijk ontwerp gevonden. Ben er nog helemaal over uit, zolang de decals maar niet standaard zijn ;) Ben voornemens deze met illustrator zelf op schaal te gaan ontwerpen.

    [​IMG]

    In de winter van 2013 heb ik een klein begin gemaakt, daarom focus ik in dit draadje meer op het ontwerp en de mogelijke uitvoering.

    [​IMG]
     
  2. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Deze ga ik volgen ;-)
     
  3. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik ga hem ook volgen, ik heb een paar jaar geleden swinters indoor onwijs veel gereden met een M03 Abarth en tot de laatste draad versleten.
    Je bent bij deze kit de spoiler wel nodig om hem mooi te maken + de originele abarth velgen maar deze dingen kun je los scoren bij Seidel in DLD.
    Als je t helemaal mooi wilt doen koop je zo'n cockpitsetje erbij die je makkelijk aan kan passen, dan heb je ook een bestuurder wat hem extra gaaf maakt. Ben benieuwd naar de kleur en decals en zit op t puntje van de stoel:D.
     
  4. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Top! dat cockpitsetje is wel cool ja. Ben zelf helemaal gek op diorama's, zeker in combinatie met wat menselijke sfeeracties
     
  5. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Foto 1:

    Niks mis met deze kap :)

    [​IMG]
     
  6. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
  7. luuk rijd traxxas bandit

    luuk rijd traxxas bandit

    Lid geworden:
    6 jan 2012
    Berichten:
    139
    Locatie:
    berlicum ( vlakbij den bosch )
    En het blijft een feit m03 is gewoon de leukste onroad auto! ;)
     
  8. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    mooi om te horen....., ik kijk eigenlijk erg kijk naar een M-05 Chassis..... om er dan vervolgens een Mini Cooper van te maken.
     
  9. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    De M05 rijdt indd wel iets beter en hiervoor zijn ook erg veel optie's voor te krijgen. Voor de M05 is een speed gear set, demperset en een achterstabi genoeg om hem perfect te laten rijden + een setje Sweep banden voor als je op tapijt rijdt, dan is het net of je op klitteband rijdt.
    Al deze optie's kun je sowieso bij The Border kopen.
     
  10. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Klopt, en bij alle overig Tamiya zaken.....Zie hier de hele dealer lijst van onze sponsor van het forum ;)
     
  11. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.252
    Locatie:
    Rotterdam
    Alleen niet alle winkels uit die lijst verkopen ook RC van Tamiya......:sleepy:

    het lijstje met Tamiya RC-shops is een heel stuk kleiner....:(

    btw,
    die M-chassis van Tamiya zijn idd hele leuke auto's om mee te rijden, is ook bij de Tamiyacup een grote klasse (laatste race 15 deelnemers)
     
  12. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Daarom had ik The Border ook genoemd, ik heb daar zelf ook gereden en die heeft alles gewoon hangen.
     
  13. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Helemaal met je eens, zelfs meer dan 100% als dat zou kunnen..... Wordt er zelf ook altijd helemaal gek van dat ik eerst uren moet gaan zoeken alvorens ik ergens wat kan bestellen... Ik ben zo'n ongeduldig mannetje van: 'NU HEBBEN!!!!!!!!!' ... Door dat onzinnige gedrag kost het mij vaak teveel zoektijd en koop ik het vaak veels te duur.....

    Wellicht is het een idee om eens een MBF dealerlocator op te zetten. Een eenvoudige database zodat er eindelijk eens 1 overzicht komt. Dit is 1 keer heel veel werk, maar gemak voor duizenden. Reden te meer omdat veel dealeroverzichten bij importeurs vaak verouderd cq onzinnig opgezet zijn
     
  14. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Dan wel een database met links ed. naar sites zodat het echt compleet word!

    Wil mijn steentje wel bijdragen hoor ;-)
     
  15. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    i know, maar wij staan soms tussen twee partijen.... Ene kant onafhankelijk in de berichtgeving, anderzijds willen wij voorkomen dat draadjes gaan over: 'hier te koop, daar te koop'. Daarom is het een mooi idee om eens, vanuit het MBF, 1 overzicht te maken :)
     
  16. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    top, vandaag even skypen? Dan gaan we dit eens opzetten met elkaar. Ik stuur je wel even een PB'tje

    (nu weer ontopic..., voordat ik een correctie krijg van ........ mijzelf of andere moderatoren :) (het is toch vakantie...., dan letten ze niet zo op....... oh oh...... nu weer KOFFIE!!! :)
     
  17. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Ja, erg fraai... Beetje samen racen is altijd leuker. Hier in de Achterhoek is het vaak erg zoeken naar een mooie baan..., en om nou echt continu naar continu door het land te rijden is soms net iets te ver... Maar, de winter staat voor de deur, kan weleens een idee zijn om het te proberen.
     
  18. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.252
    Locatie:
    Rotterdam
  19. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Dit is bekend, heb reeds gebeld en ik ga er binnenkort naar toe. Lekker in de buurt, erg handig
     
  20. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.252
    Locatie:
    Rotterdam
    nahhh, is toch nog wel een uurtje bij julllie vandaan maar zeker de moeite waard om er eens te rijden op een echte On-Road baan, heb zelf toch ook aardig de smaak te pakken ten opzichte van Off-Road
     

Deel Deze Pagina