Hallo mensen, Hier zal ik wat specs en foto's plaatsen over mijn nieuwe zelfbouw tricopter. -motoren: SunnySky x2212 kv1400 -esc: HobbyKing 30A ESC 3A UBEC (geflashed met SimonK firmware) -flight controller: KK2.1 -receiver: OrangeRx R620 -servo: D-MG16 Digital Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g -props: 8045 SF props -lipo: Turnigy 2200mAh 3s 30c hier volgen een aantal foto's. De armen bestaan uit aluminium buisjes met een diameter van 10mm. gekocht bij de Groenen. Inklapbaar. Yaw mechanisme Sunnysky motor. zeer stil en bijna geen vibraties! erg tevreden De esc's zitten geklemd tussen de twee houten frame plaatjes. Aluminium buizen zijn bevestigd d.m.v. houten blokjes. met kolomboor bij de hand niet te veel werk Servo kabels voorzien van wiremesh. heb helaas nog geen grote heatshrink die eroverheen kan. Kabels naar motoren die door de buizen lopen hebben nog speling voor het in en uitklappen van de armen. Totale gewicht zonder lipo: 612 gram. Frame met SketchUp ontworpen. (lijkt op die van RCExplorer tricopter v2.5 maar dan aangepast zodat de esc's erin passen. Ik heb helaas geen foto's gemaakt tijdens het bouwen maar ik hoop dat het idee duidelijk is. gr. Daan
Hij vliegt geweldig! nog een beetje aan het knutselen met de settings op de kk2.1 maar langzaamaan wordt het steeds beter. volgende stap: flips
mooi ding, jij hebt zeker ook een soort van combinatie gemaakt tussen Hallstudio en RCexplorer, had ik ook.
ja zo zou je het wel kunnen stellen. ik denk meer richting hallstudio gezien het hoge aantal rpm van de motoren en de korte armen.
net gecrashed, moet ook gebeuren wel eerste flip gemaakt meteen wat foto's gemaakt tussen de centerplates.
alleen het onderste plaatje was kapot en een houten blokje, snel nieuwe gemaakt en weer vliegen thanks renesijnke