Hallo, Even een vraag. In die turbines van jullie zitten brandstofpompjes toch :?: Enkele vragen. 1) Hoe zijn die geregeld? Gewoon een externe regelaar, intern of via de hele electronicakraam? 2) Wat zijn de opbrengsten? (in l/min oid) 3) Tegen welke brandstoffen zijn ze bestand? 4) Wat wegen ze ongeveer? Alvast bedankt Mark
Turbine pompjes worden ook voor smoke installaties gebruikt. Ze worden normaal door de turbine electronica gestuurd, maar het kan ook met een gewone electrovlieg regelaar. Een HaĆ¼sl pompje is gebaseerd op een speed 300. De opbrengst is ongeveer 1 L/min. Het is van oorsprong een chemicaliĆ«n pompje dus het zal wel tegen van alles bestand zijn. Het totale gewicht met regelaar en lipo accu is minder dan 100 gram.
Deze draaien dan op 1 lipo een 2s pakketje neem ik aan? Kosten en leverancier?? Je staat de spijker op zijn kop met die smoke Mark
sterker nog wat jij nodig hebt is ook nog een electronisch ventiel dat je smoke uitschakelt doordat je een ventiel erbij gebruikt is de brandstof altijd vlak voor je uitlaat. tevens kun je op je uigang van de klep een regelaar zetten zodat je de smoke ook nog eens kan regelen hier zie je op de foto een eurofighter met rook uitgerust geheel rechts zie je de lipo , pomp , ventiel , regelaar helaas mag je niet op waterbasis rook gebruiken slecht voor de pomp 1 lipo van 2200 mah is al genoeg http://www.duned.nl/thermiek/eurofighter/aft.JPG edit mod:max 640x480 remote pics linken svp
Ik heb enkele pompjes gevonden. Maar ik kan die Hausl niet vinden ik weet alleen dat ze uit australie komen. Als ik het goed heb? @Sandor, Je zegt een regelbare klep. Kan ik niet beter een regelbare pomp nemen. Een tandwielpomp afknijpen met een klep is vlg. mij niet zo'n goed idee. Mark
hausl komt uit austria: oostenrijk http://members.aon.at/modelltechnik/ je kunt het natuurlijk ook dichterbij zoeken........ je knijpt de pomp ook niet af de klep gaat open op het moment dat de pomp gaat draaien hoe wil je het anders doen? ik neem aan met een terugslag klep? dan heb je nog altijd het probleem dat je tank hoger ligt dan je uitlaat en dus motor uit en je diesel loop de uitlaat in
Ik kreeg hierdoor het idee dat je een regelbare klep wilde gebruiken. Dat leek mij niet zo verstandig. Maar nu begrijpen we elkaar. Dus: 1 lipo 1 regelaar 1 pomp 1 klep (alleen open en dicht) Heb jij die hausl pompjes dan ook.......... Heee verdomd, gister had je alleen nog mar flightworks pompjes op je site, nu ook hausl. Of wordt ik nu kippig :?: Ik denk dat ik zat heb 260ml/min bij 2,3bar pomp. Ik heb ook geen hoege druk dus ik denk dat de opbrengst hoger komt te liggen dan de 260ml/min. Eens zoeken wat die Don Harris pompen doen. Mark
ey, jullie bedoelen dat er 1 liter brandstof er wordt doorgestuwd in 1 min. 8O of niet :? in iedergeval, wat is een geschikt brandstofpompje voor een 8,5cc 4-takt? stuwen die ook 1 liter /250ml per min er door? :roll: ik hoor/zie het wel gr. Kelvin
voor rook of als brandstofpomp? hoe groot is je tank?=>hoe lang vlieg je; ik denk niet dat jede 250ml/min gaad halen :wink: groeten Halmar
Hoi, Ja, ik dacht zelf een branstofpomp voor op een 8,5 cc 4-takt, tankje heb ik nog niet, ik denk zelf dat een tankje van 250ml voldoet :? of is dat te weinig :wink: gr. Kelvin
hoe groot je tankje moet zijn weet ik niet, maar een brandstofpomp heb jij niet nogdig. de verbrandings motor kan zelf genoeg aanzuigen, en om in stijgvlucht problemen te voorkomen heb je nog een slangetje tussen je tank en uitlaad waardoor je overdruk in je tank zit. misschien jou vraag in een nieuw draadje zetten, en hier weer ntopic: Groeten Halmar
Heren deze pompjes zijn niet geschikt voor methanol motoren!!!! Methanol pompjes werken op carterdruk. Door deze drukverschillen (zuiger gaar op en neer dus de drup ook) beweegt er een membraan dat brandstof pomp en zo de motor helpt. De brandstofpompen uit een turbine zijn electronisch geregeld. Zij helpen niet maar zijn een bittere noodzaak om de brandstof uberhaubt bij de turbine te krijgen (correct me if I am wrong). Zo'n pomp op je methanol motor te veel helpen. Mark
weet iemand een leverancier voor superkleine pompjes? dus echt maar een paar gram, en het formaat van een standaard servo? moet wel 5 bar kunnen leveren indien mogelijk.. misschien meot ik maar zelf wat maken, heb het internet al afgezocht, maar kan geen leverancier voor losse pompjes vinden, hooguit custom made per 1000 of zo, of veel te groot.
ligt er aan wat je toepassing hiervoor is. de pomjes die gebruikt worden in turbine kisten zijn al heel klein deze zijn ter groote van een speed 300 plus ongeveer 1,5 cm voor de pomp zelf groet gj
heb ondertussen contact gehad met de maker van superkleine pompjes, maar heb uiteindelijk besloten om toch maar met gasdruk te werken.. http://members.aon.at/modelltechnik/baseE.htm maakt echter inderdaad het soort turbinepompjes, en op bestelling nog kleinere pompjes waar ik eerst naar op zoek was. maar toch bedankt (heb gekozen voor co2 druk uit zo'n bandenpomp / slagroom / airgun cilindertjr zeg maar, meer druk (komt regulatortje tussen) en simpeler voor mij om te maken (scheelt ook weer accu's aan boord voor de pomp, alleen een servo nodig.)