Ik heb dus een Raptor 90 maar als ik hiermee vol pitch (11graden) geef kakt de motor wat in. (geen nitro) Geprobeerd met 5% nitro kakt weer een beetje in... Motor is wel perfect afgesteld maar heb het idee dat het vermogen wat ontbreekt. Nu wil ik meer nitro gaan draaien met mijn os 91 MAAR wat zijn de gevolgen voor plug en shim Bij 30% weet ik dat er een extra shim onder de kop moet maar hoe zit dit met bijvoorbeel 10, 15, 20, 25 of zelfs 30% nitro????
Hallo, Ik weet niet welke plug je nu gebruikt, maar een OS8 is voor 90er eigenlijk altijd wel goed, ook bij 30%. Tot 20% nitro voldoet de standaard shim, ga je meer nitro draaien moet er een shim tussen. Ik gebruik nu: OS 91 SZ OS8 plug totaal 0.3 mm shim Tornado 30% Let op, bij een 50er werkt het anders! grt Nando
Nando, Heb jij totaal 0.3 toegevoegd = 0.2 standaard +0.3=0.5? Of in totaal 0.3? Dus 0.1 toegevoegd aan de standaard. Ik vlieg namelijk met 0.5 in totaal met 30% Wildcat anders krijg ik veel te veel pre-ignition.
Hoi Walter, Ik heb 0.1 toegevoegd, dus een totaal van 0.3mm Ik denk dat ik nog een 0.1 shim erbij ga doen, kijken of hij dan iets mooier draait. Grt Nando
Hallo, Mijn ervaring is als je 30% nitro gebruikt bij een 50er, dat je een koudere plug moet gebruiken. De OS8 ontsteekt dan te vroeg en zal je vermogen verliezen en de motor zal niet lekker lopen. De OS A5 plug werkt perfect, de motor loopt dan veel rustiger. Je hoeft dan geen extra shim toe te voegen. Grt Nando