Brandstof

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Rene Witteman, 18 mei 2007.

  1. Rene Witteman

    Rene Witteman

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    503
    Locatie:
    Utrechtse Heuvelrug
    Beste zelfbouwers,
    Wat voor type brandstoffen gebruiken jullie voor de zelfbouw turbines?
    Ik lees over: diesel met 4% 2 takt olie.
    zuivere petroleum (voor de Zibro-kachels.

    Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken.
    alvast bedankt....mvg Rene
     
  2. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Zuivere petroleum is perfect,en dan mengen met 5 tot 8% olie ,echte turbine olie , dus geen tweetakt olie ,want daar heb ik persoonlijk geen hoge pet van op.

    De zibro petroleum is perfect .

    Diesel laat roetsporen achter , en daardoor kan je gas opstart leiding dicht roeten (heb dit zelf meegemaakt,en is niet leuk).


    Groetjes,

    Martin.
     
  3. Rikkie_V

    Rikkie_V

    Lid geworden:
    25 mei 2004
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Den Hoorn (Texel)
    Jet-A1, met 8% turbine-olie (Royco 500). Geen 2takt olie, deze verbrandt en laat nare sporen na.
     
  4. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    @Rene.
    Ik fakkel gewone petroleum met 5% olie. (BP2380 turbine olie) weet niet wat die 2 tact olie doet maar degene die het geprobeerd hebben zijn hierover nogal verdeeld :?
    Petroleum haal ik bij de lokale kachelolie leverancier á 1 euro de liter :wink:
    Zibro is naar verhouding 2X zo duur als gewone petroleum (stinkt alleen :thumbsup: ) alleen Zibro ruikt niet.

    Zou je afraden om met benzine/diesel mengsels te experimenteren, petroleum gaat nog het best, net als JET A1, als je er aan kan komen tenminste.

    Grtz Ger.
     
  5. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Een dipje de 70 mm ging vreemd doen hoor zaak lekkage injectie naalden vermoedelijk. dus de kj 66 er op eens proberen met petroleum met 5% tweetact olie in plaats van 15 %benzine 5% tweetact olie en 8o %diesel weinig verschil het waren twee erg mooie vluchten het weiland was net gemaaid en was erg lang maar dat had ik niet nodig. binnen kort de 70 mm er weer op de lekkage is verholpen ik hoop dat hij het weer goed doet want het is toch wel kikken om wat stuw druk reserve te hebben. groet gerrit Jan
     

Deel Deze Pagina