Bruder banden van as halen

Hey iedereen,

Ik heb een manier gevonden om de banden van een "Bruder" snel van de as te halen:

1) Zaag as in twee

2) Klem as met wiel in boormachine

3) Zet boormachine aan

4) Houdt het wiel vast

5) Trek as uit wiel

Dit is waarschijnlijk niet helemaal duidelijk dus hier 2 foto's en een filmpje:

IMGP0002.jpg

IMGP0003.jpg

[URL="
- as van Bruder banden halen[/URL]

Groetjes Maarten

Laatst bewerkt door een moderator:
dat viel nog tegen volgens mij :lol:. even warm stoken met brandertje lukt ook alleen niet te warm dan vervorm je het.

hallo
gebruik je spierballen gewoon eraf trekken,
lukt het niet dan spinazie eten net als popeye,
mvg markioo

Hoi Deckers
Ik snap het even niet ,je trekt de as uit de wielen van een Bruder auto ,en dan heb je een plastic wiel wat aan de achterkant helemaal open is ,met een plastic band
En dan ???? wat doe je er dan mee ??
Ben erg nieuwsgierig .

mvg Motormuis

Dat gat is niet ontstaan door de wielen van de as te halen, dat heb ik erin geboord

Deze methode kan handig zijn voor bijvoorbeeld het volgende project:
bruder-bobcat

Ik ga er zo ook een bouwen (Als ik genoeg geld voor mijn verjaardag krijg) ;)

Groetjes,

Maarten

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat jij er een gat hebt ingeboord dat snap ik ,maar als ik het zo bekijkt dan heb je toch een wiel wat helemaal open is aan de achterkant ,met een plastic band .

Mvg Motormuis

dus het is de bedoeling dat je gewoon een bruderwiel met band overhoud ,ik ben in het verleden ook eens bezig geweest met bruder wielen ,maar ik maakte er een gewoon wiel van compleet met rubber band

Foto-FBHONE88-D.jpg

mvg motormuis

Nam 2 wielen en sneed daar het binnenste de naaf uit ,maar heel netjes zodat je de band
niet beschadigd ,daarna sneed ik de banden diagonaal door ,zodat ik 2 voorkanten had ,
Die lijmde ik aan elkaar zodat je een complete band hebt ,deze band goot ik vol met gips .
Dan heb je een model ,van dit model maakte ik van siliconen rubber een mal ,en met deze mal kun je banden gieten,, met giet rubber ,net zoveel als je er hebben wil .
vervolgen nam ik weer een wiel en sneed daar de naaf uit ,deze naaf lijmde ik op een stukje pvc pijp ,en als je daar de band dan weer op doet heb je een compleet wiel ,daar
moet je dan nog wel een naaf inlijmen met het gat voor de as
Moet echter wel zeggen dit doe je niet voor een paar banden ,want dat rubber is wel
aan de prijzige kant
mvg motormuis

Hoi Piet
Bedank voor de lovende woorden .
Kwam eigelijk door die Dragon wagon Ami truck met die sherman er op ,staat hier ergens op het forum
Deze heb ik geheel gemaakt van printplaat ,en toen hij af was moesten er banden komen
maar die kosten 15 euro per stuk ,als je er dan 20 nodig heb dan ben je gelijk 300 euro
lichter en daar had ik weinig zin in
Op Duitse forum,s had ik wel eens iets gelezen over zelf banden maken ,en aangezien ik
van mijn beroep vormer ben(Gieterij vormer ) dacht ik bij mij zelf ,ik ga een vorm maken
van een band en ga ze gieten .
Heb toen 1 band gekocht en de rest zelf gemaakt ,de vorm heb ik gemaakt van siliconen rubber ,deze vorm gaat nooit kapot ,slijt niet oid gaat eigelijk oneindig lang mee
Ben later nog aan een truck begonnen
Faun trekker 1-10 nagemaakt van mijn 1-16 model deze is ook geheel gemaakt van print plaat Van de wielen heb ik ook een giet model gemaakt van siliconen rubber en daar giet ik resin (giethars) in je zo krijg je wielen ,van een speelgoed truck heb ik een band gesloopt ,en daar ook weer een vorm van gemaakt voor de banden
Deze truck staat nu eigelijk op een laag pitje daar ik nu begonnen ben met een zeesleper
Even wat anders doen ,wil eigelijk ook wel weer eens gaan varen
mvg Motormuis
Foto-3VPT7QYB-D.jpg

sorry offtopic, motormuis, kun je daar meer plaatjes van neergooien op het forum, ziet er intressant uit die FAUN Elephant, ik heb hem gebouwd niet afgemaakt staan in 1:35 statisch, is echt een beest. offtopic sorry

Back