hallo ik ben mijn bruder cat kraan aan het verbouwen maar heb een probleem. ik vind namelijk geen enkele goede manier om het zwenken goed te kunnen bedienen. ik heb een tandwielkrans in het midden van het onderstel kunnen plaatsen maar telkens k een servo op het bovenste deel van de kraan plaats schuiven de tanden over elkaar iemand tips,truks ?? foto's volgen dank bij voorbaat
Hallo, Zijn dat LEGO tandwielen die je gebruikt? Zou je niet meteen metalen tandwielen aanschaffen? Misschien zit het tandwieltje van de servo te ver van de draaikrans af waardoor deze een raar geluid maakt. of misschien een beetje vet tussen de tandwielen doen?
Als je het binnen vertande deel ven de krans gebruikt, moet je de krans omdraaien, nu zit dit deel vast aan de bovenwagen. Je kunt beter het buitenvertande deel gebruiken, is sterker. Lego lijkt me sowieso niet zo een verstandige keuze, is nogal gammel en heeft veel speling.
in ieder gevan dank voor de antwoorden metalen tandwielen lijken mij ook wel sterker maar probleem is waar kan ik deze kopen en welke maat en hoe bevestegen ..... kheb op internet fielmpje gespot met degelijke construtie lijkt mij wel sterk aan te spreken LJwT0Ka3r50[/media] CAT 320 D RC BRUDER EXCAVATOR BAGGER 2°parte RALLA.MPG - YouTube OWLeuaAA9vU[/media] CAT 320 D RC BRUDER EXCAVATOR BAGGER 1°parte.MPG - YouTube iemand tips om zo iets te bekomen ?
hey, kijk hier even: een mooi verslag van de ombouw van een bruder excavator Bruder Excavator conversion - Scale 4x4 R/C Forums + hoe de servo's 360° laten doordraaien Servo operated screw drive - Scale 4x4 R/C Forums mvg Maarten
Hier is nog een verslagje: » Hydraulische RC-graafmachines duur? Zelf bouwen, dus! » Mancave mvg Maarten
die laatste is indertaat wel heel intresant aleen vind ik de onderdeelen niet alemaal nu heb ik digitaale servo's maar die krijg ik heel moelijk op 0 (blijven altijd wel iets draaien) en de gewone servo weet ik wel te vinden maar zijn die dan wel sterk genoeg. ik weet niet hoe je kgnuton ofzo omrekent naar normaale kg
Hallo, Ik heb een vraagje...welke onderdelen gebruik je, welke servo's en accu en ontv/zender. Ik wou er zelf ook een bouwen maar ben nog een beginner, het ziet er zeer goed uit namelijk....
het probleem met de tandkrans is al opgelost en de kraan werkt was vanplan om fielmpje te plaatsen maar weet wel niet hoe ik dit moet doen nu heb ik de cti snelheidsregelaar's gekocht om de servo's verder om te bouwen zo heb ik geen last meer van de potmeter wel heb ik een probleem ik heb dit al geprobeert met andere snelhijdsregelaars maar kheb 1 ervan doorgebrand als ik alles wilde aansluiten kan iemand mij schets geven of uitleggen hoe ik juist de snelhijds regelaars moet aansluiten en als ik op spesefieke dingen moet letten
Hoi Meantje, Heb je al een idee hoe je de giek gaat aansturen en met hoeveel servo's. Ik kom diverse aanpakken tegen voor de eerste arm aan de behuizing. 1 servo tussen de 2 cilinders, 2 servos gemonteerd aan de giek of 2 servos gemonteerd aan de behuizing. Op mijn topic [150557] ombouw-bruder-cat-caterpillar staan wat voorbeelden. Overigens verzamel ik alle info op mijn site. Misschien heb je daar nog wat aan. http://rc.alicon.nl/cat
deze van mij werkt met 2 servo's op de hooft arm die op de zelvde plaats staan als de echte voorlopig heb ik maar 1 foto maar zal er nog enkele bijmaaken Uploaded with ImageShack.us gr maentje
Hoi Maentje, Ben je vanaf september tot nu bezig geweest en werkt hij nu al volledig. Knap hoor. Welke servo's heb je gebruikt en zijn deze sterk genoeg? Heb je de rupsbanden ook al aan het werk? Ik wil oneindig ronddraaien en zal zodoende iets moeten doen met sleep contacten. Heb jij daar nog een idee? Ik zou graag meer lezen en zien van hoe jij een en ander hebt opgebouwd. Ik blijf je verslag volgen.
Ziet er goed uit maentje. Heb je ook een video? Ik zie dat je een trekker met kipper hebt. Ook RC omgebouwd? Alicon: Overigens verzamel ik alle info op mijn site. Misschien heb je daar nog wat aan. CAT Caterpillar Mooie site!!!
ja kheb ook enkele fielmpjes maar kweet niet hoe ik ze hier moet plaatsen de trekker met kipper zijn inderdaat ook rc gebouwd en nu ben ik aan de bruder scania 6x6 aan het bouwen
ik bestuur mijn graafmachine nu met een dx8 van spektrum maar ben op zoek naar een andere zender kheb gezien dat er nogal veel mensen gebruik maken van futaba dus ben ik ook in die richting beginnen zoeken de f14 40hrz valt kwa prijs goed mee maar is dit wel een goeie afstandsbedining en werkt deze op kristallen ?? en kan ik verschilende machines bedienen of moet ik dan beginen prutsen met kristalen ?? en wat als mijn vriend dezelvde heeft gaan we dan elkaar niet stooren op de zelvde frekwensie?? kheb nog nooid met krisalen gewerkt vandaar al deze vraagen of als er andere vorstelen zijn voor andere zenders laat maar komen groeten maentje