Brushless probleem

Beste lezer,

ik heb een probleempje met mijn wagentje.. vanmorgen deed hij het nog prima. toen hij leeg was heb ik de accu weer opgeladen om daarna nog een stukje te gaan rijden.

Helaas deed hij het toen niet meer.. stuurservo werkt prima, maar rijden lukt niet meer. In het begin schokte het motortje heel erg, en na een paar meter stopte hij er helemaal mee.

iemand enig idee?

Alvast bedankt:D

images

Ik denk dat er iets niet helemaal goed is..

images

Ik denk dat er iets niet helemaal goed is..

ik ben nieuw met deze hobby, ik dacht misschien is het schokken en daarna stoppen een eigenschap van een bepaald probleem.. het gaat om een buggy met een 8.4v 3000mah accu, reely 3660 motor en een reely esc 30a-sl-h regelaar. heb je hier wat aan?

Laatst bewerkt:
ik ben nieuw met deze hobby, ik dacht misschien is het schokken en daarna stoppen een eigenschap van een bepaald probleem.. het gaat om een buggy met een reely 3660 motor en een reely esc 30a-sl-h regelaar. heb je hier wat aan?
esc doorgebrand? 30a is wel heel weinig... wat voor auto en accu gaat het over

Een 30a is wel heel weinig zo als ik al zei. Staat de regelaar in de lipo cutoff? Even manual raadplegen en kijken hoe je die uitzet. Komt namelijk ook nog wel eens voor...

Een 30a is wel heel weinig zo als ik al zei. Staat de regelaar in de lipo cutoff? Even manual raadplegen en kijken hoe je die uitzet. Komt namelijk ook nog wel eens voor...

regelaar heb ik meerdere keren gereset, bij instellingen in mijn manual staat niks over een lipo cutoff. mijn accu is trouwens ook NiMh accu

Dat klopt. En dat is het punt juist. Als de regelaar in lipo cutoff staat, stopt de regelaar wanneer de accu onder een bepaald voltage komt. Een nimh accu zakt snel in spanning en kan zo gelijk onder de lvc terecht komen, waardoor hij afslaat.

even contact opnemen met de verkoper, misschien dat je garantie krijgt. anders misschien een goedkoop setje aanschaffen. wel zou ik minimaal voor 60a gaan...