Brushless regelaar 90166.67 graupner

kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

komt van de gm road fighter

90166.67

of er een failsave op zit bijvoorbeeld?

niet dat ik straks op gang ben en dat ding vliegt me er vandoor ;)

ik heb er geen boekje bij namelijk.

mvg maryn
 
Dat is de handleiding van de 90168.RTR Road Fighter Buggy waar de regelaar 90166.67 als optioneel onderdeel staat vermeld. Helaas staat er verder niets in over die regelaar zelf.
 
Hebben jullie beidde dezelfde regelaar toevallig?
Het is niet bepaald de toplijn van regelaars, maar elke moderne brushless regelaar heeft een ingebouwde lvc.
Vertrouw je het niet, koop je voor een paar euro lipobuzzers bij zodat je zeker weet wanneer je accu leeg is.
Het is niet zoals bij een bigscale wanneer de accu leeg is de servo op volgas blijft staan zonder failsave. Een electro gaat bij een lege accu gewoon langzamer of valt uit.
 
Ik heb deze regelaar niet, ik kwam hem toevallig ergens tegen en dacht...hé dat is goedkoop, misschien wel iets voor de fun er bij. Gezocht naar technische info, maar veel verder als zoeken ben ik niet gekomen.

Maar het had gekund en kan nog steeds, dat iemand hier op het forum zo'n regelaar heeft en de moeite wil nemen om daar info over mee te delen.

Desalniettemin bedankt voor het proberen mee te zoeken.

P.S. Ik weet dat het niet de beste regelaar is en failsave kan ik via mijn ontvanger(s) instellen.
 
Waar ik m tegenkom is hij niet meer leverbaar, weet dan ook de prijs er niet van.
Als je gaat kijken naar Ezrun zul je veeeeel meer ervaringen kunnen verwachten en is dan ook te vergelijken met topmerken. En kosten ook nagenoeg niks.;-)
 
hij is nog wel leverbaar, ik heb het adres voor je.
GM Racing Brushless set 1:10

en een lipobuzzert wat is da? \
kan ik een failsave gebruiken voor deze regelaar eventueel?

het gaat mij erom dat wanneer ik buiten bereik kom op het hockeyveld bijvoorbeeld dat ie dan nooit door rijdt zonder dat ik iets kan doen. ik heb wel een koffer met onderdelen maar dat is nie de bedoelling

ik bel wel even met twente. aangezien er nog een bestelling loopt daarzo kan ik daar direct even naar vragen.
 
Aangezien Graupner het als de vervanger voor de BRUSHLESS GM-GENIUSRACE 40R aangeeft kun je bij Graupner er normaal gesproken van uitgaan dat de spec's gelijk zo niet beter zijn dan van de genoemde GM-GENIUSRACE 40R.


Zellenzahl NiMH 6 - 7 (7.2 - 8.4 V)
Zellenzahl LiPo 2 (7.4 V)
Dauerstrom vorwärts 80 A (150 A ~ 1 sek)
BEC 5.75V/3A
Unterspannungsschutz LiPo 2-zell < 5.3V
PWM Frequenz 2 KHz
Abmessungen ca. 42x37x30 mm (ohne Kabel)
Gewicht ca. 24g
Empfängeranschluß Graupner/JR

Als ik deze spec's lees (Unterspannungsschutz LiPo 2-zell < 5.3V) dan raad ik een lipo buzzer aan !!!

Lijkt dat bij Graupner ook wordt bespaard op de kosten :(


Andre
 
ik heb het complete menu van het ding wel.. je kan de Unterspannungsschutz LiPo 2-zell < 5.3V) ook veranderen

Groene LED knippert....
(+ pieptoon)
Functie 1x kort 2x kort 3x kort 4x kort 1x lang 1x lang,
1x kort
1x lang,
2x kort
1x lang,
3x kort
1 1x kort Rijfunctie Vooruit/remmen Voortuit/remmen/
achteruit
2 2x kort Handrem 0 5% 10% 15% 20% 25% 30% 40%
3 3x kort Onderspanningsbescherming
uit 2.6V/cel 2.8V/cel 3.0V/cel 3.2V/cel 3.4V/cel
enz

ik wil hem wel uploaden maar ik heb geen idee hoe dat hier moet

http://www.produktinfo.conrad.com/d...n-01-ml-Brushless_Fahrtregler_de_en_fr_nl.pdf

http://www.bergfiles.com/i/bf52dda95dh32i0
 
dat dacht ik.
de motortiming is ook wel belangrijk. zet hem voor de grap maar eens op nul, ken je lache ;) kost wel bandjes...
 
valt me mee dat er nog niet meer mensen reageren op dit topic.
zijn er niet meer mensen met deze regelaar?
waarom heb ik zulke dingen altijd. loop me altijd overal de klere naar te zoeken, als ik nou gewoon in 1 keer wat goeds aanschaf.... ;)
 
het is geen troep hoor. dat dat even duidelijk mag zijn.
laten we graupner nie gaan verneuken
de meeste functies die je nodig bent zitten erop

Functie #1, groene LED knippert 1x kort: Rijfunctie
De rijregelaar kan in dit instelmenu worden omgeschakeld tussen "vooruit/rem" en "vooruit/
rem/achteruit" (standaardinstelling) (daardoor is de achteruitversnelling uitschakelbaar).

• Functie #2, groene LED knippert 2x kort: Handrem
De handremfunctie voorkomt het wegrollen op een hobbelige ondergrond resp. wanneer het
voertuig op een helling staat. Hoe hoger de waarden bij de handremfunctie worden
ingesteld, des te minder rolt het voertuig weg als het stilstaat op een hellende ondergrond.
Een gewone elektromotor ontwikkelt al door de aanwezige magneten een bepaalde
remkracht bij stilstand; bij brushless-motoren is hier echter geen sprake van.
Instelbaar zijn de waarden 0%, 5%, 10%, 15%, 20%, 25%, 30%, 40%.

• Functie #3, groene LED knippert 3x kort: Laagspanningsbescherming
Als LiPo-accu's worden gebruikt, moet absoluut de onderspanningbeveiliging
owrden geactiveerd (bijv. 3.0V per cel).
Wanneer de onderspanningsbeveiliging is geactiveerd, dan meet de rijregelaar de
accuspanning direct na het inschakelen. Bij een spanning van minder dan 9V
neemt de accu een 2-cellige LiPo-accu aan; bij spanningen tussen 9.0V en 12.0V
een 3-cellige LiPo-accu.
Als de accuspanning lager is dan de ingestelde waarde (bijv. 3.0V per cel, uitschakeling vindt
plaats bij een 2-cellige LiPo-accu bij een spanning beneden 6.0V), wordt de motor
uitgeschakeld om de accu te beschermen.
Als NiMH-accu's worden gebruikt, richt de uitschakelspanning naar de spanning van de
NiMH-accu. Wanneer de spanning van de NiMH-accu lager is dan 9.0V wordt de
uitschakelspanning van een 2-cellige LiPo-accu gebruikt (vb. 2x 2.6V = 5.2V). Wanneer de
spanning hoger ligt dan 9.0V, wordt de uitschakelspanning van een 3-cellige LiPo-accu
gebruikt (vb. 3x 2.6V = 7.8V). Voorbeeld: NiMH-accu met 6 cellen en ca. 8.0V (accu volledig
opgeladen), laagste spanningsbescherming bij LiPo ingesteld op 2.6V -> uitschakeling
gebeurt bij deze NiMH-accu bij 5.2V.

• Functie #4, groene LED knippert 4x kort: startmodus bij het vertrek
Afhankelijk van de instelling vindt het vertrek krachtig of minder krachtig plaats. Zorg dat bij
de beide instellingen "snel" en "zeer snel" ook een hiervoor geschikte accu wordt gebruikt
die de bij het optrekken benodigde hoge stroom kan leveren.

• Functie #5, groene LED knippert 1x lang: maximale remkracht
De rijregelaar biedt afhankelijk van de stand van de hendel op de zender een proportionele
remkracht. De maximale remkracht bij volledige uitslag is instelbaar tussen 25%, 50%, 75%
en 100%.
Een hoge instelling (bijv. 100%) verkort de remweg, maar heeft negatieve gevolgen voor de
gebruiksduur van de tandwielen (aandrijfpignon, hoofdtandwiel en differentieel).

• Functie #6: groene LED knippert 1x lang, 1x kort: max. snelheid voor achteruitrijden
De maximale snelheid voor achteruitrijden kan met deze functie worden geprogrammeerd.
Instelbaar zijn waarden van 25%, 50%, 75% en 100%. Wij raden aan om de achteruitrijsnelheid
op 50% in te stellen zodat het voertuig bij het achteruitrijden beter te beheersen is.
Als de achteruitrijversnelling werd uitgeschakeld (zie onder "Functie #1"), dan heeft deze
instelling geen betekenis
Functie #7: groene LED knippert 1x lang, 2x kort: minimale remkracht
Hier kan de remkracht worden ingesteld wanneer de remprocedure (afhankelijk van de
stand van de gas/remhendel op de zender) begint.
Vooraf ingesteld is dezelfde remkracht als voor de handremfunctie (zie "Functie #2"), maar
er kunnen ook waarden van 20% of 40% worden geprogrammeerd.

• Functie #8, groene LED knippert 1x lang, 3x kort: neutraal-bereik (voor neutraalstand
op zender)
Met deze functie kan worden ingesteld welk
bereik "D" (zie afbeelding rechts) als
neutraalstand door de zender wordt
herkend.
A = Mechanische middenstand
van de gashendel
B = volgas vooruit
C = volgas achteruit
D = Bereik voor de neutrale stand
E = Bereik voor het vooruitrijden
F = Bereik voor het achteruitrijden
Instelbaar zijn waarden van 6%, 9% en
12% van het bereik van de hendel.

• Functie #9, groene LED knippert 1x lang, 4x kort: Timing
In principe kunnen hogere waarden leiden tot een hoger uitgangsvermogen van de motor,
maar ook tot een vermindering van de efficiëntie (kortere rijtijd).
Instelbaar zijn waarden van 0.00, 3.75, 11.25, 15.00, 18.75, 22.50 en 26.25.

• Functie #10, groene LED knippert 2x lang: Selectie van het motortype
Deze optie is door de fabrikant vast ingesteld op "Brushless-motor" en kan niet worden
gewijzigd.

• Functie #11, groene LED knippert 2x lang, 1x kort: overtemperatuurbeveiliging
De overtemperatuurbeveiliging van de rijregelaar wordt bij +95°C geactiveerd, wanneer
deze temperatuur langer dan 5 seconden wordt gemeten. In dit geval wordt de motor
uitgeschakeld en knippert de groene LED.
Om veiligheidsredenen raden wij u aan de overtemperatuurbeveiliging altijd in te
schakelen.
Bij een uitgeschakelde overtemperatuurbeveiliging kan de rijregelaar door
oververhitting defect raken en verliest u het recht op garantie
 
Back
Top