Bouwverslag Build Report: Foamboard quadcopter :)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door DutchRC, 14 apr 2015.

1. DutchRC

DutchRC Guest

Halloa! :)

yep.. Tijd voor een nieuw bouwverslagje van mijn kant.. De vorige quadcopter die ik heb gebouwd vloog op zich prima, maar ik vind hem wat te langzaam.. Dit kwam vooral door het gewicht..

Deze keer probeer ik de copter dus een stuk lichter te bouwen, en als materiaal heb ik foamboard gekozen.. Dit zal niet een zeer crash-bestendige quad opleveren, maar wel snel herbouwbaar..

Bij deze de kickoff van het project, met wat uitleg over het hoe & waarom :)

Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2015
  2. DutchRC

DutchRC Guest

En deel 2 is inmiddels ook klaar :) De copter is zo'n beetje klaar nu & heeft al even binnen gevlogen..

Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2015
  3. quatie

quatie

Lid geworden:
    18 okt 2014
    En daarom heeft ooit iemand carbon uitgevonden

4. DutchRC

DutchRC Guest

(kwalitatief goede) CF is vele malen duurder.. Dit frame kost +/- 3 euro

5. DutchRC

DutchRC Guest

Zoooo.. Tijd voor een maiden flight dan!
    Vliegt dit foam quadcoptertje nog een beetje??
    Zie hier of, en hoe de maiden flight ging :)

6. Dflyer

Dflyer

Lid geworden:
    6 dec 2004
    Lol "shopping around for a lipo 2200 mah 100C" o_O

7. DutchRC

DutchRC Guest

Ja haha :p Niet iedere '100C' lipo doet het ook echt goed ;)

8. eric_laermans

eric_laermans PH-SAM

Lid geworden:
    19 aug 2005
    @quatie Met alle respect maar carbon is geen wondermiddel. Dit foamboard kan ook nog 's een klap absorberen en het is licht in gewicht. Prima vlucht. Ik vraag me af of de quadcopter gebaat is bij 100C LiPo, of dat een software-switch in de ESC al niet een sprong vooruit kan betekenen. In ieder geval: missie geslaagd met dit ontwerp!

DutchRC vindt dit leuk.
  9. DutchRC

DutchRC Guest

Thanks Eric :)
    hmmm nee echt.. De andere lipo's die ik probeerde konden het voltage gewoon niet hoog genoeg houden.. Vergeet niet: dit apparaatje heeft 4x de motor-setup die we in onze vliegtuigen gebruiken.. Uiteraard is het gewicht Niet ook 4x zo hoog, maar er is geen enkele aerodynache lift.. Verschrikkelijk in-efficiente gebakjes zijn quadcopters :p

Over CF / iets anders: ik vind CF gewoon een te makkelijke oplossing ook.. Ik zou inderdaad een frame uit CF kunnen laten frazen.. Yep.. dat gaat wel werken! Uitdaging = zero
    Afgezien daarvan kost goed CF zo'n beetje 5-10x zo veel..

10. DutchRC

DutchRC Guest

Okee.. en ik heb Nog een vlucht gemaakt, aangezien de eerste de lipo nauwelijk bleek te hebben gebruikt..
    Na de eerste vlucht zaten de cellen nog op 4,eenbeetje Volt..
    In deze vlucht heb ik het het frame Iets moeilijker gemaakt door wat meer snelheid te maken :)

11. DutchRC

DutchRC Guest

Halloa :)

inmiddels heb ik een wat lichtere lipo voor de foam-quad, en heb ik nog een paar andere aanpassingen gedaan..
    Bij deze een verslagje daarvan, en een nieuwe vlieg-demo :)

Deel Deze Pagina