Hallo allemaal. Tijdens het uitzoeken van mijn bouw tekeningen kwam ik de bouw tekening tegen van een kleine F4U corsair van Caldwell met een span van 86 cm. Ik was eigenlijk op zoek naar de tekening van de P38 van 215 cm voor Berto. Na de tekening even bestudeerd te hebben en een inventarisatie gemaakt van bouwmaterialen die ik nog had liggen begon ik maar te bouwen, dit was 2 weken terug. En dit is het resultaat. Groet Ger.
@Stevo Motorisatie? Fietsbelletje 1100KV, prop graupner 8x4,5 slowfly, accu? lipo 3S 1100mAh 88gram, 15Amp Tower regelaartje, en op alle 3 assen bestuurbaar met 3 x een 5 grams servotje, lengte kistje 68 cm spanwijdte 86 cm, vlieggewicht 520 gram, kistje is volledig bedekt met 1mm balsa en hierna met oracover bekleed. Vliegen? met 360 gram trekkracht gaat het dus als het spreekwoordelijke engeltje met heimwee :wink: en dat ruim 10 minuten. 8) Maar op kleine uitslagen gezet anders lijkt het totaal niet meer op een schaal kistje tijdens het vliegen, maak a.s. zaterdag wel wat actie fototjes. PS ik was eigenlijk ook op zoek naar de tekening van de PBY5a Catalina en deze ligt nu weer op de productie lijn. Groet Ger.
Da`s wel een hele mooie Ger, zeker in zo`n kort tijd gebouwd en beauty. En de tekening van de P38? gevonden?? :lol:
Euh..... Dit lijkt mij ook wel een leuk om tussen de koffers te proppen van de zomer. Als ik je PB, zou ik dan de tekening van de corsair kunnen bekomen?
Hoi, Gaaf kissie hoor en wij hebben een camper dus kan in de garage ergens een plekkie vinden, ma heb ook een parkflyer god mag weten hoe dat ding heet ma ziet er goed uit. Kank vliegen als we ergens op een open veld zijn heerlij genieten vant leven toch!!! Geweldig da kissie gebouwt in 2 weken.
Hoi Jaap. Ik ben nu eenmaal wat handiger met hout ('creatief met hout' cursus gevolgd). De wat exotischere bouw materialen zoals duraluminium, iconel en gereedschapstaal (vast nog wel wat vergeten), gaat mij nog wat te ver. :? maar kan ademloos kijken naar de plaatjes van bijvoorbeeld Gerald en de andere echte turbine bouwer's. Neem je nog wat mee om te laten zien op 24 sept? Grtz Ger.