cam en andere kabels inkorten? wat mag?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door birdman1, 24 mrt 2010.

1. birdman1

birdman1

Lid geworden:
    29 aug 2008
    Ok mss rare vraag maar mag je er van uitgaan dat je iedere kabel best zo kort mogelijk houd in fpv kwestie van interferentie of andere storingen te reduceren? of moeten bepaalde kabels een gerespecteerde minimun lengte behouden ?

Waar doel ik op, tijdens de fpv constructie worden veel dingen aangeleverd met vast gefabriceerde kabels en connectors. Ik wil nu een kabel van een fpv cam van de geleverde 35 cm naar 10 cm brengen om kabel spaghetti weg te krijgen?

ok of niet?

een tweede vraag hierbij; indien je ze niet inkort, hoe berg je ze dan best op oprollen zoals tuinslang? lijkt mij niet, of opvouwen naast mekaar?

graag advies
    thx

2. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Eigenlijk is het antwoord hier op heel simpel.
    Zorg dat er geen "lussen"onstaan. ofwel, houd de draden zo dicht mogelijk op elkaar.
    Iedere draad waar een spanning doorheen loopt, en niet parallel langs de andere draden loopt kan functioneren als een antenne. Dit is het laatste wat je wilt.
    in de regel: Hoe minder kabels er zijn, hoe minder kans op storingen.
    De massa's bij elkaar laten komen, en waarnodig de draden vlechten. Dit alles om het functioneren van een antenne tegen te gaan.

3. birdman1

birdman1

Lid geworden:
    29 aug 2008
    ok Ramsus,
    thx,
    Door het overplaatsen van het fpv materiaal naar verschillende vliegtuigen ( heb meer vliegtuigen dan FPV units' , lol) zijn bepaalde kabels te lang voor het ene toestel en perfect voor het andere,
    had effe schrik dat als ik de draad van de cam inkorte naar de nodige 10 cm ik mij ook mss meer storingen van de camera zelf kon op de hals halen.

Nu kan ik met gerust hart ook verschillende kabelsets maken!
    Ben nog op zoek naar de rc immersion stekkers ( die van 5 vind je makkelijk, die van 4 nog niet (op heden) but the search goes on.

Birdy

4. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Dit connectortype wordt o.a. gemaakt door Molex en staat bekend als 'SL connector' wat uiteraard staat voor 'self locking'. Onderstaande leverancier heeft een breed assortiment in allerlei smaken.

RS Online: van Relais tot Schroevendraaier, RS heeft 't. U zocht naar molex sl

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

5. birdman1

birdman1

Lid geworden:
    29 aug 2008
    Hoi Sander,

Bedankt voor de info, idd , mijn spreekwoordelijke "frank" was nog niet gevallen ivb met de molex stekkers!

kan nu vlotjes alles bestellen waar nodig en zo mijn kistjes mooi voorbereiden.

Mijn kennis ligt vooral in technische/ mechanische logica en electriciteit, maar van electronica heb ik maar beperkte kennis, to bad!!

thx once again!

6. knikvleugeltje

knikvleugeltje In Memoriam

Lid geworden:
    13 feb 2006
    Heeft iemand misschien nog 2 stuks 5-polige molex stekkers liggen (zoals van de EzOSD)??
    Ik vind het onzin om maar 2 van die dingen ergens te bestellen.

Gr.
    Taco.

7. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Alleen de stekkers? Of met kabel eraan? Als je even je adres via PM stuurt stop ik wel twee kabels in een envelop.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

8. knikvleugeltje

knikvleugeltje In Memoriam

Lid geworden:
    13 feb 2006
    PM komt er aan.
    Thanks.

Taco.

9. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Toevallig nog een setje met kabels voor een immersion video zender? Ik kan ze nergens vinden vooral de 2 pinnige stroomkabels. Dan kan ik mijn quadcopter fpv maken :)

10. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Ja hoor, PM je adres maar even.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

11. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Ikke niet snappe ni,

je kunt je quad FPV maken, terwijl je je controller hebt verkocht, maar gaat de quad gebruiken met de Wii i.c.m. de arduino, alleen mis je een Flight controller?

Ik dacht al, hij gaat toch geen tri maken als hij een quad heeft?

12. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Wat snap je niet remy? Ik gebruik de kabels om videozender en camera gewoon te switchen van model naar model. Ik gebruik altijd de simpelste goed werkende methode.

K.I.S. Keep It Simple is het motto.

13. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Nee, je mist een 'S', K.I.S.S.= keep it simple stupid

Waar de laatste S refereert aan wat je bent als je 't toch nodeloos complex maakt en het niet werkt.

Cheers,

Sander.

14. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Die zal ik voortaan toevoegen :D

15. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    nee nee, je begrijpt mij verkeerd.

Je vertelde dat je je quad wilde FPV vliegen, dit terwijl je je quad controller hebt verkocht.
    Kan ik hieruit opmaken dat je stopt met quad vliegen? of kan ik hieruit opmaken dat je de quad blijft vliegen, alleen dan met de Wii flight controller.

Btw, de simpelse beste methode? Iedere keer over swicthen met die verrekte molexconnectors word ik niet wijzer van. Ze werken perfect, zijn perfect, maar ellendig om bijvoorbeeld uit een OSD te purken waar er 2 stekkers boven elkaar zitten.
    Ook bij teveel geswitch tussen connectors voeg je een stuk onbetrouwbaarheid toe.
    Ik weet het, de een heeft prima ervaringen met deze stekkers, de ander niet.

Ikke niet dus, welke connector ook.

Ik soldeer wat ik solderen kan.

Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  16. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Quad wordt omgebouwd naar Wii controller vandaag al eerste onderdelen binnen gekregen :)
    Ik kan het niet betalen om voor elk fpv voertuig een apparte set te kopen dus dan maar zo.

17. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Zeg ik ook niet, ik heb dat geld ook niet. Ik zou alleen het e.a. solderen.
    Teveel ongein gehad met connectors, dus wil daar een ieder voor behoeden.

18. XXL66

XXL66

Lid geworden:
    10 aug 2007
    hallo,

ik heb nu een FPV setje wat ik wil inbouwen, de kabels hebben ook Molex stekkers. De kabel zelf is redelijk stijf en iets te kort. Ik zou zelf een kabel willen maken met siliconenkabel indien mogelijk. Kan je deze stekkertjes zelf monteren op een kabel ? Zoja, hoe en waar kan ik deze spullen bestellen ?

Vast bedankt.

19. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011
    ik zoek eigenlijk kant en klare verlengkabels met een contrastekkertje maar die ben ik nog niet tegengekomen...............iemand anders wel?

20. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    ..................nee

iedereen maakt die gewoon zelf, gedraaide servo draad van HK en een beetje solderen.

verlengkabels voor bril/ontvangers:
    10 METER CCTV VIDEO AUDIO POWER RCA PHONO CABLE 10M - eBay, Other Security Equipment, Security Equipment, Consumer Electronics. (Eindtijd 06-mei-11 11:39:05 CEST)
    met:
    1pc 2 RCA Jack to 2 RCA Jack connector Adapter - eBay, Adapters, Connectors Plugs, Audio Cables Connectors, A V Accessories Cables, Electronics. (Eindtijd 19-apr-11 04:35:23 CEST)

je booster kan je vinden op rangevideo.com (disclaimer: boosters zijn uiteraard illegaal in NL)

ik krijg sterk het gevoel dat je iets meer moet zoeken op het wereld wijde web

Deel Deze Pagina