Hey iedereen! Ik heb een DJI Phantom FC40. Dit is een Phantom 1 met een camera van DJI genaamd FC40. Dit is mijn eerste drone, en bevalt me heel goed. Maarr... de kwaliteit van de foto's en filmpjes van de camera zijn niet zo goed. Een normale foto is zo rond de 400kB, dit zegt al genoeg over de kwaliteit van de foto... De FPV van deze camera is daar in tegen zeer goed, er is een heel stabiele verbinding met de smartphone welke ook nog eens heel snel is met het doorzetten van de beelden. Vanwege de slechte foto's en video's ben ik opzoek naar een andere camera. Ik heb de Denver ACG-8050W via Wehkamp gekocht. Deze heeft goede specificaties en als extraatje ook GPS. Omdat de GPS op de drone zelf niet is uit te lezen, lijkt mij dit wel heel leuk. Maar al bij het eerste filmpje merk ik dat de camera onwijs traag is, de verbinding met smartphone instabiel is en al binnen 1 meter afstand van de camera begint te haperen en bij 2 meter de verbinding helemaal weg valt en de camera vast loopt... niet echt optimaal dus haha. Heeft iemand advies voor een camera met FPV via smartphone, en goede kwaliteit foto's? GPS is wel een grote plus, maar ik kan hier niet zoveel camera's van vinden. Ik heb zo rond de €100 in gedachten, maar denk dat ik voor een beetje kwaliteit naar het dubbele moet gaan... of niet...? Alvast bedankt voor het meedenken! Ik heb al veel op internet gezocht maar kom er gewoon niet uit, ben echt een leek als het om camera's gaat...
Heb zelf de blade chroma met de yuneec st10 + zender met de cgo2+ camera 1080p 60fps en dat bevalt goed. Maakt 16mp foto,s en de wifi verbinding is een paar honderd meter. In de zender is een 5,5 inch display ,maar met de cgo2 app heb ik hem ook op mijn smartphone. Enige nadeel van de cgo2 plus, hij is wel een stuk duurder als de denver ,dacht zo rond de 400 euries ,maar dat kun je opzoeken. maar er is ook een cgo2 met 12mp,die is misschien betaalbaarder.