Weet dat dit misschien niet het perfecte forum is om de vraag op te stellen maar ik zit met het volgende... Ik wil voor o.a. multicopter doeleinde maar ook gewoon fotografie een nieuwe camera aanschaffen. Omdat de kwaliteit van de nieuwe systeemcamera's zich echt wel aan het bewijzen is, ben ik op zoek gegaan naar mogelijkheden en mijn oog is gevallen op de Samsung NX300/ Sony NEX 3N/ Sony A5000/ Canon EOS M. Iemand ervaring en tips welke leuk en handig is? Natuurlijk mogen meer mogelijkheden worden aangedragen maar de keuze is al moeilijk genoeg. Momenteel bezit ik een Canon 550D maar is vaak erg groot. Zeker voor city trips en wandelingen.
Nex serie en de eos M zijn erg leuk... De nadelen van de eos M zijn er niet als je hem puur voor luchtfotografie gebruikt...
Het plan is wel om de camera voor ook gewoon fotografie te gaan gebruiken. Om hem nu alleen voor mijn heli aan te schaffen, vind ik een beetje overdreven
Ik gebruik de M voor beide. Top-camera. € 319.- Video-out voor FPV beeld, gaat gelijk de zender in. IR Voor snapper (in Turkye gekocht voor 10 euro). Werkt perfect op de SIX. Met de CHDK kun je nog veel meer doen met de M, maar hier ben ik niet meer aan toegekomen. Ook los uit de hand mee getest, niks mis mee. Na de firmware update is de M gewoon lekker vlot met de AF. Mijn EOS 550 blijft voortaan in de tas. Nex3 kun je niet IR aansturen, en geen AV aansluiting. Vrijwel alleen systeem camera's en SLR's beschikken hier over.
Helaas hebben al die systeemcamera's maar kleine lenzen erop zitten en nieuwe kosten behoorlijk veel. Maar in ieder geval bedankt voor alle ingevingen en tips.