hallo ik wil ook beginne met fpv beginnen maar dat ik het alleen op mijn computer zie geen idee wat ik moet nemen van camera of zo en voor de aansluiting liefst alles van hobbyking raad aub mvg jens
Wat voor heli vlieg je? Het meest lastige met een heli is dat bijna alle apparatuur bij elkaar zit. Je moet proberen om de componenten, met name de VidTx en de RCRx zo ver mogelijk uit elkaar te plaatsen. Wat is het doel? Hoe ver wil je vliegen, of rustig wat om je heen tuffen? Uiteraard een cam moet je hebben. De 420 TVL doet het goed, voor weinig geld. Uiteraard een VidTx en ontvanger, welke is afhankelijk van wat je voor RC gebruikt, en wat voor afstanden je wilt gaan vliegen. Vriendelijke groeten, Aldert
ik vlieg met een thunderbird nu een t-23 dus ik denk wel dat het wel zou lukken voor een camera of niet en het is om niet ver te vliegen mvg jens
dus dit van hobbyking zou werken HobbyKing Online R/C Hobby Store : 900MHZ 100mW Tx/Rx & 1/3-inch CCD Camera PAL 420TVL maar hoe kan ik hem dan aansluiten op mijn pc mvg jens
Doe allereerst wat moeite om een beetje deftig te typen en leestekens te gebruiken. Als jij geen moeite doet zullen wij hier ook geen moeite doen vrees ik om je te helpen. Lees eerst eens alle stickys door, en draadjes die speciaal gemaakt zijn om vragen als de uwe niet te hoeven stellen.
nog een vraag die hier wel bij past denk ik: Kan je gewoon je video-ontvanger op je pc aansluiten (werkend) met de bijgeleverde kabels. zoja, dat zou betekenen dat je ipv een bril (€90) gewoon met je computer kunt vliegen.. (de gele en de witte kabel van het onderstaande plaatje)
Ik heb in de tijd uren opzoekwerk verricht (ja ik zoch dingen op vooraleer ik door het dolle heen vragen begon te stellen...) en de meeste Pc's of laptops hebben geen scart/video in, enkel maar HDMI en VGA of DVI, het is mogelijk via een bepaald kabel, maar dat koste in de tijd redelijk wat, en er werd mij gezegd dat het vertraging gaf op het beeld, dus niet zo ideaal voor FPV neem ik aan. Koop gewoon een extern LCD schermpje of spaar wat door en koop een videobril, 90 euro is het einde van de wereld niet he.
......!!! net alsof 't niets is (15 jaar) het duurt voor mij voorlopig toch nog wel effe naja tis voor een goed doel!
ik heb bij mij thuis zo'n kabel voor die kabels aan te sluiten voor op de pc dus dat is geen probleem ik ga het via die manier doen en bedankt voor het fototje zo zie ik wat ik een beetje moet doen mvg jens
Denk dat je je instelling toch iets zou moeten veranderen. FPV is niet iets wat je zomaar even doet. Je zal echt heel veel moeten lezen en de materie begrijpen. Stel dan zelf een setje samen wat jij denkt goed is aan de hand van de informatie die je hebt verzameld en zet hier jouw bedachte setje neer. Dan kunnen wij eventueel nog verbeteringen of advies geven. Ook het schrijven met leestekens, alinea's etc. Wordt erg op prijs gesteld. mvg Hugo Janse
Ik denk dat hij zelf de moeite niet doet om de reacties te lezen... op post 2 merkt u dat ik hem een opmerking geef over zijn typstijl, en bij zijn recentste antwoord veegt hij er weer zijn voeten aan... Vind het zelf de moeite niet om te helpen dan
Ik ben ook begonnen met een Heli Maar dat heeft tot niets gebracht. Een 450 size is net iets te onstabiel. Een 500 weer net iets te groot. Ook is het nogal gevaarlijk en eng als je op FPV moet hoveren. Misschien is een tri of quadcopter verstandiger. Begin eerst eens met een easystar cloon of zo
Kan toeval zijn maar bijna al je vorige draadjes vraag je eerst informatie, mensen helpen je en daarna stel je het uit of reageer je helemaal niet meer. Zoals hier ook weer gebeurt. Misschien voortaan eerst wat zelf onderzoek doen en kijken of je het wel echt wil. Wil niet zeikerig over komen maar valt me gewoon op.
Het valt niet mee om een FPV vriendje te vinden. Het moet ook nog klikken natuurlijk. Dat vriendje moet ook zin hebben om je alles uit te gaan leggen. Blauwevalk en Ik kunnen elkaar goed aanvullen in deze hobby. Wat ik er mee zeggen wil is dat je toch eerst moeite moet doen om zoveel mogelijk informatie zelf te verzamelen.