Beste forumleden, Ik heb een quadcopter (x666 hobbyking) met een kk2.0 bord van hobbyking. Ik heb vorige week een camera houder besteld. nu is mijn vraag of ik het kk2.0 bord kan gebruiken om de camera te stabiliseren. groetjes roel
Volgens mij niet... Bij de Dji NAZA is dat anders, die heeft een extra feature om een gimbal aan te sturen over 2 assen.
Nope. Niet mogelijk idd. Binnenkort komen er een paar goede en zeer betaalbare gimbal controllers uit die veelbelovende testresultaten hebben laten zien. Die kan je er dan prima tussen zetten. Brushless servo's ertussen, pot's eruit halen en je hebt een MEGA stabiele combinatie...
Voorbeelden?, want heb je al een paar keer zien typen dat erbinnenkort wat uitkomt, maar echt namen en rugnummers heb ik dan weer niet mogen vernemen..
Speciaal voor jou Emil, vooral omdat je er zo vriendelijk om vraagt.. ... al vaak aangeven, wereldwijd besproken, maar hieronder een paar op een (niet onuitputtend) rijtje: En zo zijn er nog een aantal voorbeelden van zeer goede resultaten van mensen die voornemens zijn de controllers tegen kostprijzen gaan aanbieden. En van mij mogen ze er best iets aan verdienen. Ze steken er veel tijd en kennis in en daar mag best wat tegenover staan... Let op; dit zijn raw videobeelden en niet bewerkt zoals regelmatig voorkomt bij promo's. Maar laten we ontopic blijven. De TS stelt een vraag of iets kan met een KK2 bordje.
Mijn welgemeende excuses, voel me wel vereerd hoor, speciaal voor mij Zal wat minder gaan bouwen en verslagen schrijven, mis weer te veel....
nope, de KK2 is (nog niet?) geschikt voor gimbal control. heel veel andere FC's wel. (als stand alone gimbal controller dan he?) meestal 2 axis (pitch en roll) en op een multi heb je niet meer nodig. rabbit heeft nu trouwens wel een firmware waarmee de Fc als stand alone 3 axis gimbal controller kan werken. de meeste controllers kan je gewoon een gimbal op aansluiten, sommige kunnen dan alleen quad aansturen en sommige maximaal hexa. mijn mening: zolang je maar 2 assen op je gimbal gebruikt is het gebruiken van een losse controller een beetje overkill. als je 3 assen wilt gebruiken, ja dan wel een losse controller en alles incl voeding op de gimbal zetten. maar da's mijn mening dan he?
Ik heb de KK 2.0 zojuist besteld voor een nieuw projectje: een tricopter op basis van de Dji armpjes... Zie hier... en hier...
Koop een arducopter board (megapirate versie) heb je ook gelijk Waypoint navigatie voor autonome vluchten!
Nope....ik ga niet zo mee in de hype van GPS, autonoom en -verder-verder-verder dan ver weg vliegen. Ik wil de KK gaan gebruiken op een lightweight FPV tricopter, paar honderd meter vind ik al best. De Dji F450 wordt dan gebruikt voor het betere ragwerk en snelle vluchten LOS en de zelfbouw hexa wordt ingezet voor rustige videobeelden... Met de opbouw van nog meer electronica vind ik het allemaal nogal duur worden, en gewicht neemt ook alleen maar toe. En ALS het dan eens mis gaat (gebeurt mij ook, geef ik gewoon toe ), doet het tenminste niet zo'n pijn als alles weg of in puinpoeier is...
Met de nieuwe 1.5 firmware kan je de uitgang voor motor 7 en 8 gebruiken voor gimbal stabilisatie op de KK2.0
Hallo Menno. De yaw leer ik steeds meer over, je kunt dit op vele manieren doen: of of (erg simpel) Ik heb inmiddels wel door dat het asje waar de boel om draait, ook meteen het dragende deel is vwb je payload. Als de payload hoog zou worden kun je niet af met een simpele schroef, denk ik.... Aan de ene kant hangt je tricopter er aan, aan de andere kant trekt je prop er aan. Die kracht moet wel verdragen kunnen worden door dat asje. Het tweede voorbeeld zou mijn voorkeur hebben, omdat ik dat op het Dji armpje kan realiseren. Zoiets denk ik: Errug leuk om allemaal uit te zoeken trouwens... gr. Rob
Ik wil de topic niet kapen, maar je camera oplossing ziet er mooi uit! Geprobeerd op je profiel na te gaan of je al eerder over je oplossing hebt gesproken, want ik zou graag meer weten van je oplossing, welke camera en gebruikte servo's.
Mooie oplossing! Wat ik vrijwel nooit zie (ooit wel eens ergens gezien), waarom is de as altijd aan het uiteinde en niet aan het koppelplaat? Ik ben van mening dat de tri-copter wendbaarder wordt wanneer het gewicht zicht naar het centrum verplaatst! hoe lichter de uiteinde van armen, hoe sneller hij om zijn middelpunt zal draaien, kracht x arm, minder gewicht aan het uiteinde van de arm. Of valt dat allemaal wel mee?
Het is niet mijn oplossing hoor.. Was het maar waar... dan zou ik er veel geld mee kunnen verdienen. En dat is nou net het prijzenswaardige van deze 'uitvinder'... hij wil het tegen kostprijs gaan aanbieden. De maker is een Rus en heet Alex Mos. Kijk eens op ÐšÐ¾Ð½Ñ„Ð¸Ð³ÑƒÑ€Ð°Ñ†Ð¸Ñ Ð¼Ð¾ÐµÐ³Ð¾ ÑкÑперементального подвеÑа Ð´Ð»Ñ ÐºÐ°Ð¼ÐµÑ€Ñ‹ - Дневники - RC Форум voor meer info. Bere interessant en zo zijn er nog een aantal mensen die bezig zijn. Het frame is gewoon gebogen alu ergens van een junkyard. Echt super en zeer zeer veel belovend!
Het zijn name de servo's die ik interessant zijn, of zijn het omgebouwde motortjes? Site is zo te zien volledig in het Russisch, zat niet in mijn vakken pakket
Ik denk zelf dat een beetje gewicht aan het uiteinde juist bijdraagt aan wendbaarheid. Soms is het zo dat de lipo aan de achterste draagarm wordt bevestigd, doordat er bijvoorbeeld FPV cam en/of GoPro voorop wordt gezet. Met een lipo aan de achterste arm wordt het draaipunt thv de koppelplaat wel heel gevoelig voor breuk/belasting....denk ik....