Hallo Allemaal, Welke camera raden jullie waarmee ik ook in het donker/schemer zou kunnen varen? bijv. 1 met infrarood verlichting maar welke nog wel compact is? grt Berry
Heeft weinig zin, die infrarood-verlichting komt maar een paar meter ver. Dus nutteloos.. Je kan beter zoeken naar een camera die een gevoeligere sensor (en betere lenzen) heeft. 2 dingen waardoor een camera duurder wordt, dus goedkoop zal het denk ik niet zijn..
Neem een camera met een groter diafragma (aperture), dan komt er meer licht binnen. Je hebt speciale nacht-lenzen die je op camera's kunt zetten die veel beter in laag licht functioneren. Verder moet je zorgen dat je geen IR filter voor je sensor hebt zitten. Als je echt op de grond wilt kijken dan zou ik echter toch naar een soort verlichting kijken, d.m.v. een aantal LEDs. Kijk hier eens naar: Low Light F1.4 4mm Lens [F1.4LENS] - $15.99 : Ready Made RC LLC, The Leader in All Things FPV and Beyond Qua camera kun je het beste een CCD gebruiken. Ik gebruik zelf een PZ0420 om 's nachts mee te vliegen, uiteraard zonder IR filter, en dat werkt nog best goed.
.. Ik heb alwel een PZ0420H camera (gister binnen gekregen), dus deze zou al goed moeten werken? Ik hoef er niet mee onderwater te kijken alleen waar ik heen vaar, en zo de afstand naar de kant of boom oid in te kunnen schatten. Ik hoor graag jullie advies voor deze camera, grt Berry
Gewoon proberen.... Met wat licht van lantaarn palen of de maan heb ik met die geen last, maar hangt ook af waar je bent, en of daar wat "rest" licht is... en hoe, en waarvoor je hem gebruikt,. Ik vaar niet en gebruik hem al beveiligings cam. Maar vliegen met het ding op industrie terrein s'nachts ging ook prima...
top! dat ziet er wel goed uit! Ik heb ook nog een 1w led lamp op de boot dus toch wel iets verlichting. Ik heb net alles besteld en houdt jullie op de hoogte wanneer ik het getest heb! bedankt voor de reacties, Berry
bij de PZ0420H camera zitten ook 2 zakjes 1 met 2 stickertjes oid en 1 met volgens mij een lichtgevoelige sensor ofzo? Kan dat kloppen? en wat moet ik er precies mee? grt
Is IR filtertje.. even naar de site van SC2000 gaan en daar zie je de uitleg (incluis filmpje). Met filtertje ( wordt geplakt met de stickertjes op de beeldchip) heb je beter kleur. Zonder filtertje iets beter in het donker. zie hier onderaan: http://www.securitycamera2000.com/p...-600TVL-D%2dWDR-DNR-Board-Camera-For-FPV.html
Dit is een PZ0420 met F1.2 lens: [media=youtube]CIaP2bzDPww[/media] Meer lichtgevoelig dan dat wordt het niet met gewone camera's. Vooral de onverlichte plekken zoals bossen en park blijven vrij donker.