carbonvraagje

Hallo, mijn naam is Pieter en ik ben nieuw op dit forum.

ik ben nieuw met carbon en heb een klein vraagje:
mijn mal heb ik al tot een succesvol einde gebracht, maar nu wil ik een laagje carbon lamineren maar de rest opvullen me glasvezel om de prijs te drukken. nu heb ik schrik dat je door de mazen van het carbon (160gr/m²) het wit van het glasvezel zal zien.

los ik dit best op door tussen het carbon en het glasvezel een laagje zwarte gelcoat te doen? of het glasvezel aanbrengen met een gekleurde epoxy? zoals deze HP Textiles - 20g deckende Farbpigmente HP-FD- . of zijn er nog andere alternatieven?
het is vooral belangrijk dat het carbon uitzicht niet verstoord wordt (dat de kleurstof zich niet met de doorzichtige epoxy van het carbon vermengd.

alvast heel erg bedankt voor julie tijd!

Simpel!

Gewoon carbon weefsel gebruiken als eerste laag (zichtzijde dus) en daarachter gewoon glasweefsel gebruiken. Glasweefsel wordt namelijk transparant van kleur als je het verzadigd met epoxy hars, dus dat ga je niet zien!

Simpel!

Gewoon carbon weefsel gebruiken als eerste laag (zichtzijde dus) en daarachter gewoon glasweefsel gebruiken. Glasweefsel wordt namelijk transparant van kleur als je het verzadigd met epoxy hars, dus dat ga je niet zien!

dat is goed om weten, wat gebruik is best voor de glasvezel lagen?
-twill HP Textiles - 213g/m² Glasfilamentgewebe Silane Köper HP-T211E
-plain HP Textiles - 224g/m² Glasfilamentgewebe Silane Leinwand HP-P220E
-zonder richting HP Textiles - 225g/m² Textilglasmatte HP-MP225E

Je hebt inderdaad de 3 mogelijke glasversterkingen opgezocht

1e = kepergeweven, dit is vrij losgeweven en laat zich goed vormen op bolle of holle oppervlakten (dubbel gewelfde oppervlakken dus), Nadeel is dat je dit weefsel snel uit elkaar trekt.

2e = normaalgeweven, wat steviger doek voor vlakke en gebogen oppervlakken, maar zal snel rimpels en vouwen geven op bolle en holle vormen.