Cartronic Heli C700 van de Lidl.

• Topicstarter Topicstarter Arno78
  • Startdatum Startdatum
A

Arno78

Guest
Ik zag in het krantje van de Lidl een mini heli staan voor 27.50
Kan nooit wat zijn dacht ik maar hij verrast me!
Het dingetje vliegt prima, is zeer gedetaileerd en ziet er gewoon duur uit!
mini-helicopter lidl « Topbest Gadget Blog

-Alu frame
-Lipo accu en batterijen inbegrepen
-Gyroscoop!
-3 kanaals
-gespoten kapjes, geen stickers
-Usb laadkabel en reserve staartrotor
-Zelfs de doos is mooi!

Een erg stabiel dingetje, je ziet de gyro zn werk doen als hij begint te bungelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die had ik ook gezien..maar voor iets meer heb je een Falcon 8913 Alloy 4ch op Ebay.
nauwkeurig en stabiel mini. Bezit er zelf ook 1

Ik heb er al de hele dag mee gestoeit en het dingetje bevalt me goed.
Kijk, de vliegtijd is natuurlijk niet erg lang, maar zelfs dat valt me niet tegen.
Alleen die knipperlampjes haal ik er denk ik uit, vind ik kitsch.

Het is geen Syma S107 kloon, het IS een Syma S107. Helikoptertje is volledig identiek, zelfs de beschrifting! Alléén staat op de zender "cartronics". Scheelt 7 euro met het 100% origineel. Ja, we blijven echter Hollanders hè! :banana:

Je heb genoeg van die dingen op de zwarte markt, zelfs voor onder de 2 tientjes !
Zo ben ik in deze hobby verzeild geraakt !
Maar heb een hoop lol gehad van die 2 tientjes en eerlijk gezegd crash-bestendiger dan mijn Nine-Eagles en E-sky heli's.
(maar die hebben dan weer een kanaaltje meer en geen infrarood)

Het is geen Syma S107 kloon, het IS een Syma S107. Helikoptertje is volledig identiek, zelfs de beschrifting! Alléén staat op de zender "cartronics". Scheelt 7 euro met het 100% origineel. Ja, we blijven echter Hollanders hè! :banana:

Het is idd precies hetzelfde ding op de naam na, zelfs de doos is hetzelfde!

Hij vliegt uitstekend, zelfs mijn zoon van 8 heeft het ding volledig onder controle, heel stabiel. Wat een pret voor die paar centen.
Btw, vooral die USB laadkabel is ideaal.

Ik heb hem ook gekregen voor mijn verjaardag als grapje.

Maar dat helikoptertje heeft mij wel hier gebracht :).

Ik ben nu van plan om een echtere te kopen :D

btw,

Het is heel goedkoop ja. Maar het vliegt echt heel er stabiel. Alleen je zal het alleen binnen kunnen gebruiken. (infrarood), als je buiten vliegt, stoort hij toch wat. Langzame reactie tijd buiten en last van wind.

Maar binnen vliegt hij perfect, erg stabiel. Hij is langzaam, en dus perfect om mee te beginnen :D

Volgens mij waren ze niet bij alle Lidls te koop. Hier in ieder geval heb ik ze niet gezien.

Morgen naar de zwarte markt in Beverwijk. Ben benieuwd wat ik daar zoal ga tegenkomen.. Misschien een Chinook voor weinig ;)

lol beverwijk hier word je er mee dood gegooid eerst goed rondkijken en pas kopen als je naar huis gaat is mijn advies
ps op elke hoek staat dus een kraampje met heli's

Let wel op, er wil nog wel eens een verkoper tussen zitten die een partij zonder gyro wil slijten. Ik heb er op die manier, via Marktplaats, eentje mogen ontvangen. Ging voor de ene kleur, was er een met gyro, en die was net op. Maar er was nog wel een andere, met "stabilisatie-systeem". Nietsvermoedend dat hier dus geen gyro mee werd bedoeld, maar de 45 graden flybar. :mad:

Dat vliegt echt beroerd, zonder gyro. Je kan trimmen wat je wil, maar hij gaat of linksom of rechtsom draaien in hover, er is geen middenpunt. En heb je toch een positie van de ruddertrim gevonden dat hij wel even stil hangt, dan hoef je maar een beetje gas te geven, of terug te nemen, en het draaien begint weer opnieuw. Zodra je vooruit gaat vliegen is hij beter in de hand te houden, maar een fractie teveel corrigeren, en je gaat zwabberend door de lucht. Wel een goede training wellicht, maar het is inspannender vliegen dan een 4 kanaals FP zoals de Solo Pro, zelfs al is die veel sneller dan zo'n 3 kanaals...

Hoi,

deze cobra heb ik ook, en die vliegt ook super net als de S107.
Misschien nog wel wat beter zelfs.
Syma S108G Gyro 3 Ch Mini Indoor RC Helicopter

Deze week ga ik ook nog deze drie kopen:
Syma S011 Lama Mini Palm size Coaxial 3 Channel Helicopter
Syma S106 Hughes Coaxial Micro 3 Channel RC Helicopter
Syma S018 Mini Air Wolf 3 Channel Indoor Ready to Fly RC Remote Control Helicopter

Volgens mij zijn ze allemaal even goed.

P.S. nog een tip heb ik ergens gelezen.
Na een vlucht de heli 15 minuten laten afkoelen eer men een volgende vlucht gaat maken. Schijnt beter te zijn voor de motortjes.

Trouwens ik heb in de S107 al een sterkere lipo gesoldeerd 240 mAh, en dat scheelt ook weer iets meer vliegtijd.
EUR4.53 - Li-Polymer Battery 3.7V 240mAh For Micro RC Helicopters : Buy Align, ESky, Walkera, Skyartec RC Toys at RC-Fever.com

Syma rocks !!!

Hoop dat er in de toekomst nog een micro bell jet ranger gaat komen, want die hebben ze alleen in grotere maten.

Vlieg ze :-)

Hoi,

deze cobra heb ik ook, en die vliegt ook super net als de S107.
Misschien nog wel wat beter zelfs.
Syma S108G Gyro 3 Ch Mini Indoor RC Helicopter

Deze week ga ik ook nog deze drie kopen:
Syma S011 Lama Mini Palm size Coaxial 3 Channel Helicopter
Syma S106 Hughes Coaxial Micro 3 Channel RC Helicopter
Syma S018 Mini Air Wolf 3 Channel Indoor Ready to Fly RC Remote Control Helicopter

Volgens mij zijn ze allemaal even goed.

P.S. nog een tip heb ik ergens gelezen.
Na een vlucht de heli 15 minuten laten afkoelen eer men een volgende vlucht gaat maken. Schijnt beter te zijn voor de motortjes.

Trouwens ik heb in de S107 al een sterkere lipo gesoldeerd 240 mAh, en dat scheelt ook weer iets meer vliegtijd.
EUR4.53 - Li-Polymer Battery 3.7V 240mAh For Micro RC Helicopters : Buy Align, ESky, Walkera, Skyartec RC Toys at RC-Fever.com

Syma rocks !!!

Hoop dat er in de toekomst nog een micro bell jet ranger gaat komen, want die hebben ze alleen in grotere maten.

Vlieg ze :-)

Je moet toch al meer dan 15 minuten wachten voordat de ingebouwde accu weer opgeladen is, of niet? Dus zijn de motoren al weer afgekoeld als je opnieuw gaat vliegen. Of bedoel je dat je 10 tot 15 minuten moet wachten voordat de accu afgekoeld is, en je hem weer gaat opladen? Dat komt me logischer voor.

Je moet toch al meer dan 15 minuten wachten voordat de ingebouwde accu weer opgeladen is, of niet? Dus zijn de motoren al weer afgekoeld als je opnieuw gaat vliegen. Of bedoel je dat je 10 tot 15 minuten moet wachten voordat de accu afgekoeld is, en je hem weer gaat opladen? Dat komt me logischer voor.

Hoi, ik denk de accu, want inderdaad het opladen duurt langer dan 15 minuten. Heb het ergens van een Syma site.

Heb hem al gevonden, de youtube video > YouTube - Syma S107 Charging Tip
Ook op bovenstaande youtube site's aan de rechterkant wat meer Syma video's.

Nog twee leuke site's met goed info: Syma S107 Helicopter Review (kijk ook even aan de rechterkant voor goede mod's over de Syma en meer.

En dan deze nog:
Syma RC Helicopters | Spare Parts | Replacement Parts

:yes:

Back