Castle creation phoenix edge hv 160 met dualsky ga6000.9

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door chris.m, 5 nov 2024 om 17:28.

1. chris.m

chris.m

Lid geworden:
    11 feb 2024
    Hallo, mijn naam is Chris en ik loop tegen een probleem aan.

De setup is een castle creation phoenix edge hv 160 regelaar en een Dualsky ga6000.9 160kv v2

Deze combi zou moeten werken, helaas doet die dat niet. Als ik vanaf stilstand in 1 keer volgas geef slaat de motor vast en geeft de regelaar de storing MOTOR ANOMALY (esc detected a sudden interruption of the motor’s rotation) aan.

Als ik al met wat toeren naar volgas ga of rustig het gas opbouw functioneert het wel naar behoren en toert de motor volledig op.

Zonder prop (24x10) funcioneert alles volledig naar behoren, ook vanuit stilstand in 1 keer volgas.

We hebben al alles geprobeerd in de castle sofware maar niks helpt.

Ik hoop dat iemand dit probleem al eens gehad heeft of dat er nog iemand met suggesties kan komen.

Alvast bedankt

Groetjes Chris

Bijgevoegde bestanden:

2. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Dat is een vrij gewichtige motor. Als je snel vol gas geeft kost het even tijd om die massa in beweging te krijgen. Met andere woorden het kost even tijd om de motor op toeren te krijgen. Dat wordt nog erger als de prop erop zit, die genereerd extra weerstand wat het op toeren komen vertraagd.
    De regelaar "denkt" dan dat er iets mis is met de motor, stopt en geeft die error melding.
    Helemaal zeker ben ik niet maar volgens mij is er ergens een instelling van de regelaar met de naam "Startup" of iets soortgelijks. Meestal kan je die instellen op fast, medium (of normaal) en slow of high, medium en low. Waarschijnlijk staat die op fast of high. Probeer medium of slow, ik heb het idee dat je dan geen problemen meer zal hebben.

3. chris.m

chris.m

Lid geworden:
    11 feb 2024
    Bedankt voor het berichtje! Helaas hebben we dit ook al geprobeerd met de startup op low. Heeft niet geholpen.

Groetjes en nogmaals dank

Deel Deze Pagina