Dag, ik ben Richard van Houthalen in België. Ik ben een Cat 385c l proberen te maken en de onderkant is zogoed als klaar. Ik heb 2 motoren servonaut RB 35 plus 34 ingebouwd met een ketting en tandwielen gelijk Evcavator heeft gedaan met een snelheidsregelaar van BEIER Multifunktionssteuerung Doppel -Soudfahrtregeler SFR- 1-D. Alles goed aangesloten, als hij op blokjes staat werkt alles normaal, zet ik hem op de vloer geeft hij geen kik. Charlotte heeft mij aangeraden de 2 motoren eens rechtstreeks op de batterij aan te sluiten, het zelfde liedje, de motoren grommen maar geen beweging. Mijn vraag welke motoren kan ik inbouwen? Ik hoop dat iemand kan raad geven. Groetjes Richard.
Hallo Richard, Is de accu wel geladen ? Is de accu niet defect ? Gebruik je een accu van 7.2 volt ? De RB 35 motoren zijn 12 Volt. Draaien wel onbelast op 7.2 volt, maar als er iets kracht wordt gevraagd, vallen de motoren stil.
216 door Catwoman geplaatst op 15 jan 2018 om 07:31 Ik heb ook al het advies gegeven om na de motoren een vertraging te bouwen zoals ik ook gedaan heb,zie foto. Na de vertraging zit ook nog eens een kleine vertraging door de kettingwielen van verschillende grote.( zie mijn bouwverslag van de Cat385 ) Mijn Cat 385 is beresterk op deze manier en heeft geen moeite met de 35 kg totaalgewicht.....met dezelfde motoren....op 12 volt...doen al jaren dienst.... Draait er soms iets te zwaar ? niet gelagerd ? is de accu nog wel goed ? kun je testen met een 220v-naar -12 volt voeding ? groetjes, Charlotte.
Dag, ik ga de advies van Charlotte volgen, dat zal een heel werkje zijn, maar dat is modelbouw. Bedank voor de reacties . Groetjes Richard.