Checklist 2e hands RC auto

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Pmverhoef, 24 sep 2023.

  1. Pmverhoef

    Pmverhoef

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    107
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Goedemiddag,

    Kan iemand mij vertellen wat de belangrijkste aandachtspunten zijn wanneer ik ga kijken bij een 2e hands RC auto?

    Of is er weinig te testen wanneer ik ga kijken.

    Gr Pim
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Als hij rijdend te zien is zegt dat alles, uitvluchten als 'ik heb geen accu meer' kunnen mogelijks iets verdoezelen...

    Verder kun je kijken naar de slijtage aan zichtbare tandwielen, slijtage aan de dwarsasjes van de dogbones/aandrijfassen, ...

    Algemene netheid kan je ook een indruk geven.

    En altijd eens bedenkelijk tegen de banden schoppen :koud:...
     
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Al wat beweegt of kan draaien, checken op soepelheid, spelingen... Natuurlijk kijken of je duidelijke barsten of zo ziet.
    Wielen tegengesteld draaien om te voelen of de diff's ok zijn.
    Rijdend zien zegt het meeste, maar spelingen enz ga je minder snel zien en toont toch aan of er al veel mee gereden is, goed onderhouden enz.
    Ik koop liefst vuile/stofferige chassis. Dikwijls zie je meteen bv aan onderkant chassisplaat of er veel of niet mee gereden is. Staat hij al erg lang stil: wat roest/stof.. betekent het dat het voor de verkoper niet veel (meer) betekent en dat hij blij is dat het weg is.
    Natuurlijk moet je dan wel alles strippen/checken/onderhouden voor je zelf kunt beginnen.
    Zo kun je soms wat koopjes doen.
    Een auto die super goed staat, netjes enz is prima om zo van start te gaan, maar dan weet de verkoper ook zijn waarde. Wat daarom niet slecht is natuurlijk. Is dat maar 10% minder dan nieuwprijs, dan is het de moeite niet vind ik.
     
  4. Pmverhoef

    Pmverhoef

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    107
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Vandaag een 2e hands auto gekocht. Een Traxxas Slash VXL.

    Wat is er nodig aan onderhoud aan een dergelijke auto? Ik wil hem graag in goede staat houden.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.633
    Locatie:
    Sassenheim
    Op de Traxxas website kan je veel documentatie terug vinden zoals de manual, maar ook zaken over onderhoud, problemen etc.
     
  6. Pmverhoef

    Pmverhoef

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    107
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Moeten alle schroeven vast worden gezet met locktite blauw/rood? Of kan ik zomaar alles uit elkaar halen?
     
  7. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Locktite gebruik je toch niet bij schroeven die in kunststof gedraaid zitten? Hoe kom je daarbij?
     
  8. Pmverhoef

    Pmverhoef

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    107
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Je hebt gelijk. Wat uit de tijd van mijn vorige auto.
     

Deel Deze Pagina