Heeft er iemand een idee wat de exacte chemische samenstelling is van de lipo's? (anode, kathode,...) Na een lipobrandje in een Xray XB8 buggy heb ik het chassis nu al meer dan een jaar ongebruikt aan de kant laten liggen. Hoe slecht is dat zwarte goedje dat de rook heeft achtergelaten? Hij is al eens afgespoten met een hete hogedrukreiniger... Als dit niet erg schadelijk is kan ik dit chassis weer in gebruik nemen of eventueel verkopen...
Op Wikipedia zoeken werkt sneller dan hier op forum wachten op een antwoord. Het Engelstalige lemma is in dit geval uitgebreider, van de NL versie word je niet veel wijzer. Onder references en external links is nog veel meer te lezen. Sterkte https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_polymer_battery
Bedankt! Op de Nederlandstalige Wikipedia en Google heb ik inderdaad niets gevonden. Ik wil mijn "miserie" niet doorverkopen aan een ander, daarom dat ik eerst vraag of het wel miserie is... Heel wat zaken zijn in normale toestand niet slecht, maar geven wel giftige gassen/rook bij ontbranding of omgekeerd. Of het voor verkoop is of niet maakt niet uit... Ik wil gewoon weten of het voor eender wie schadelijk is. Het zou zonde zijn van een duur chassis zomaar aan de kant te laten liggen zonder reden.
Chemicalen in LiPo's Lees mijn recente draadje ' LiFePO4, een beter alternatief voor NiMH & LiPo?' Misschien dat het helpt.