Ik heb nog een leuke tekening liggen van een chilton DW. Dit model is ontworpen voor indoor vliegen met een spanwijdte van ongeveer 50 cm. Wie heeft ervaring met dit model? En zijn er nog enkele knelpunten waar ik op moet letten? Dit is het model in vlucht. Bernard
Zo na wat werk gisteravond nog rond een uur of 10 ben ik begonnen met het model. Even alle ribmalletjes op het hout geplakt en dan kan ik ze woensdag uitsnijden en bijschuren. Zal nog wel even een foto laten maken van het ribben pakket. Ik houd jullie op de hoogte. Bernard
Er staat ook een tekening van in het 'Plans Handbook No. 1' Mooi ding om te zien. Leuk, weer een bouwverslag! Succes. jan.
Euhm Jan, Zou ik je om een dienst mogen vragen. Zou je misschien die tekening online willen zetten of hem me mailen of opsturen mag ook? Kan altijd van pas komen he. Misschien wat dingen zoals de wielkappen die ik er af kan halen. Het is natuurlijk wel een schaalmodel voor indoor he. Dus allemaal wat kleiner. Bernard
Bernhard! Sorry, ik heb me onzorgvuldig uitgedrukt. In het Plans Handbook staat een foto van het model, plus de code om de tekening te bestellen. De tekening zelf staat er (uiteraard, want dan is je handel weg :wink: ) niet in. Zie ook http://www.vth.de/shop/shopfiles/product.asp?TID=1XIA66TZMMIE164906097&PS=1&PID=1436 jan.
Oke er was wat verwarring maar goed. De tekening die ik nu heb is verder wel goed. Maar toch bedankt voor de uitleg. Bernard
Zo ben onderhand begonnen met de bouw. Heb het midden paneelklaar en ben begonnen met de romp alvast. bij deze wat foto's. Het middendeel. Gezien vanaf de zijkant. Begin van de romp. Later meer Bernard
Heb de romp maar even afgemaakt en dit is dan de eerste rompzijkant en moet nu nog een 2e komen zodat ik die aan elkaar kan maken. De zijkant. Als de romp zijn 3D vorm heeft komen er nog bulkheads op en dan is ie af. Nogmaal de romp. Later meer. Bernard
Zo na een tijdje van rust rond dit model omdat ik druk ben met de voorbereiding voor het EK F1D. Zie http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=16532 Maar goed vandaag ben ik even bezig geweest met de rechtertip van het model. Alle onderdelen voor de beide tippen zal aan de hand van foto's laten zien hoe de rechtertip is gemaakt. Ribben stellen en vastzetten. Liggers erin van 1,5 vierkant. De voorlijst eraan. Ook 1,5 vierkant. Alleen dan op z'n zij. Even een achterlijst schuren. Dit doe ik op de zelfde manier als ik chuck vleugels maak. Kijk vanaf waar ik niet mag schuren en plak daar plakband op. Nu hou ik m'n schuurklos schuin zodat er een schuine helling ontstaat. Na het schuren plakband weghalen en afsnijden. Achterlijst eraan. Dit is 'm. De andere tip wordt op de zelfde manier gemaakt. Later meer Bernard.