Clone-out mini H Quadje

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door DennisK, 29 apr 2014.

1. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Hoi,

Paar weken geleden de echte Blackout mini gekocht maar deze kwam even daarna op mijn pad dus ook maar in huis gehaald.

Heb er niet direct haast mee maar aangezien ik de meeste spulletjes toch al in huis heb gehaald kan je net zo goed maar beginnen.

De planning was om 15A Turnigy Multistar ECS's die ik al had liggen erop te zetten maar ze waren wel erg groot op de mini. Dus toch maar de kleinere 12A. Zou SimonK firmware op moeten staan.

ESC
    Simon 12A Brushless ESC [RapidESC] [SIMON-12A] - 950JPY : abusemark web store

Motoren. Hobbyking Cheap Cheap 2050kv
    https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6634__C20_brushless_Outrunner_2050kv.html

Heb inmiddels de Naze 32 Acro en Funfly in huis. Weet nog niet helemaal zeker welke het wordt. Misschien maar eens kijken wat de FunFly doet op zo'n dingetje.

Acro
    FunFly Controller Acro Naze 32 [AFRO_NAZE32_FF] - 2,000JPY : abusemark web store
    FunFly
    FunFly Controller Naze 32 [AFRO_NAZE32] - 5,000JPY : abusemark web store

Prop adaptors zitten idd niet bij deze motor. Moet nog even zoeken of ik er 4 kan vinden anders op zoek naar andere.

Dit is mijn ideale idee maar kan ze helaas niet zelf maken.

Props zal wel 5x3 GemFan worden.

Accu. Nog niet in huis. 3s 1300/1500

Vtx Immersion. Al een paar weken een extra in huis maar nog niet gemeten.
    Vandaag dus maar even gedaan.
    Lijkt mij genoeg voor een 600mW

Even tot zover. Als het goed is kan ik 30mm kripkous geregeld krijgen om de regelaars vast te zetten maar moet dus nog even wachten met solderen.

Vandaag ook nog wat RVS imbus boutjes bij besteld dus die worden vervangen voor het huidige.

Helaas snap ik de ballen nog niet van de software e.d. dus wordt nog een hoop inlezen hoe alles bij dit ding in zijn werk gaat. Drotek MW was tot nu toe nog niet echt een succes. Of het ligt aan de Tricopter of de MW weet ik niet maar krijg hem niet lekker afgesteld.

Laatst bewerkt: 29 apr 2014
  2. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Dennis aan de dubbele Mini!
    Ben benieuwd! Naze hulp voldoende hier : komt goed!

3. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Als je de naze32 eenmaal door hebt is het een makkie:) staat ook ern filmpje op youtube waar alles (bijna) word uitgelegd. Duurt iets van 30 min:)

Succes met je build:thumbsup:

4. ovres

ovres

Lid geworden:
    24 mei 2013
    Ben benieuwd ik heb ook van die motors besteld voor een Hammer V3 met een acro naze. het zijn flinke motors ten opzichten van zmr 1804.

5. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ben zeer benieuwd..

6. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Zojuist de props besteld.
    Bij MRS en nog een paar 3 blads op ebay.
    Props

Had geen goed prop adaptors meer. Wel nog 4x propsavers gevonden voor 3mm dus kan ze in ieder geval vast zetten.

Zou niet weten of ze goed genoeg zijn maar we zien wel.
    Propnuts vervangen voor moertjes zal het vast wel worden.

Zoals ik ze zelf zou willen en dan uit RVS laten halen zou wel de beste optie zijn.
    Denk ik niet zo snel kromme asjes e.d. Maar goed ik crash niet zo vaak in het algemeen omdat ik meestal toch liever op safe ga. Meestal om de reden dat ik geen zin heb om weer uren te plakken. Nou zou dat bij deze dingen weer meevallen dus dat scheelt.

4X 3mm Shaft to 5mm Prop Fixed Pitch Propeller Adapter Bullet Multi Copter Motor | eBay

Ook nog gekeken voor propnuts op ebay maar ook niet gek veel te vinden.
    Bij RVS paleis gisteren wel een paar met ribbeltjes mee besteld aangezien ik daar dus toch al moest bestellen.

7. ovres

ovres

Lid geworden:
    24 mei 2013
    Propsavers met 3 blads kan dat ? Ik voor mijn C20 de propeller adapter uit geboord om niet te ver de hoogte in te gaan. Maar wil met propsavers dubbele o ringen en 5030 carbonblads gaan werken.

8. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    3 blads denk ik niet.

Ze moeten Idd wel tot op het motor huis.
    asje inkorten kan ook.

9. ovres

ovres

Lid geworden:
    24 mei 2013
    is waarschijnlijk beter daar ik eer een heb die scheef is.:D

10. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Gemfan props ook binnen.
    Passen ze niet op mn propsavers.
    Dacht dat ze 5mm waren. Nagemeten en Idd 5mm.
    propsaver 5,4mm. :s

Goed. Gelukkig zijn de bestelde adaptors wel 5mm dus dat zou moeten passen.
    Of props wat opboren of adaptor iets afschuren. We zien wel of het nodig is tegen die tijd.

4ch EzUHF is ook onderweg uit Amerika.
    Assan ontvangertje kan ook maar dan moet ik met 2 zenders zeulen als ik alleen FPV ga vliegen incl Bixler e.d.
    En optie voor ppm sum. Scheelt weer wat draadjes.

11. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Krimpkous ook geregeld. Ken net hoop ik. 25mm als het goed is.
    Net genoeg lengte :D

Vast een paar props. Voor Danny genoeg om een middagje te vliegen, ik hoop er langer mee te doen.

Kan ik in ieder geval weer verder met solderen van de motor draden.

Weet iemand zo snel of deze regelaars de optie hebben om de draairichting te veranderen. Heb 2 regelaars nog niet definitief gekrompen bij de solderingen dus kan ze nog los halen als het moet.

12. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    De regelaars die je hebt zijn gewoon Simonk blue series regelaars. Je moet ze met andere firmware flashen om van richting te veranderen. Denk dus dat het makkelijker is om ze gelijk goed aan te sluiten :D

13. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Dan doe ik ze even snel testen. Kan er 2 eventueel verplaatsen en de andere aanpassen indien nodig.

In het beste geval draait alles nu dezelfde kant op :D Mij zelf kennende alles de verkeerde kant op maar gelukkig is het bij een quad al 50/50 :p

14. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik doe altijd een testen en op basis daarvan de rest aansluiten. Heb ook een goedkope servo tester waarmee het makkelijk getest kan worden.

15. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Of 2 flashen met normaal en 2 met reverse, dan van te voren even markeren(afplaktape en opschrijvne op de tape) welke kant ze opgaan. Kan je ze allemaal "straight" aansluiten Je moet immers ook de regelaar kalibreren, dus dan doe je dit meteen erbij.

16. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Moet ik nou ook al de regelaars aan de PC hangen om vol gas in te stellen.
    Kan ik zeker weer een kabel gaan zoeken en uren firmware updates uitpluizen.
    Echt een vooruitgang al dat spul. Je komt nog amper aan vliegen toe.

Nog niet naar gekeken maar voor zover geen aansluiting gezien.
    Via servo stekker?

Waarom werkt per stuk op ontvanger vol gas instellen via de zender niet zoals normaal het geval was?

17. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
  18. Atchoo

Atchoo Guest

Kalibreren gaat vrij makkelijk met de naze32, alle esc's aansluiten en dan heb je 2 opties om ze te kalibreren, of via het baseflight motor tabje of via een paar cli commando's.

De firmware die er nu op staat is zo slecht nog niet, enkel de laatste is geloof ik beter.

Updaten gaat inderdaad via de servo stekker, in combinatie met de Afro ESC USB Programming Tool (EU Warehouse) of de Tunirgy usb linker.

Flashen kun je vervolgens met de KKMulticopter Flashtool, die je het zoeken naar de juiste firmware uit handen probeert te nemen.

19. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Als de regelaar al PRE flashed is, hoef je er niets mee te doen.... Dan wel even 2 van de 3 omdraaien voor andere draai richting ;) Als de PRE flashed ook de bootloader heeft medegenomen, kan je idd updaten met de tool welke hier vermeld is.
    Als je handmatig flashd, (dus voor de eerste keer, de fabrieks firmware eraf haalt en dus voor de eerste keer simonK erop zet) heb je een optie, of je dit wilt of niet.

Zoals gezegd, nee, maar de regelaar moet wel weten wat volgas is, en geen gas....

Je kan ze "stapelen", of per stuk doen. Zelf heb ik voor nazA dus een speciaal kabeltje gemaakt zodat alles in een keer kan via de ontvanger. Met andere flightboards kan je dus soms heel makkelijk dit al doen, zoals gemeld...

Hier een filmpje van mij:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. Nashuanl

Nashuanl

Lid geworden:
    3 aug 2013
    Kun je deze tool ook gebruiken om de blue series esc's te flashen?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27195__Atmel_Atmega_Socket_Firmware_Flashing_Tool.html

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina